Druga edycja festiwalu poświęconego muzyce kameralnej, zarówno jej arcydziełom, jak i zapomnianym skarbom. Przypomnimy rzadko wykonywaną muzykę polskich twórców, m.in. W. Żeleńskiego, R. Ryterbanda, S. Moniuszkę. W 100-rocznicę odzyskania niepodległości wykonane zostaną pieśni zapomnianego Z. Stojowskiego, ucznia i przyjaciela I.J. Paderewskiego, z którym działali wspólnie w USA na rzecz wolności kraju.

Wystąpią świetni, młodzi instrumentaliści, Krzysztof Książek, jeden z najciekawszych i najzdolniejszych pianistów młodego pokolenia, Marcin Zdunik, wybitny polski wiolonczelista w duecie ze wspaniałą skrzypaczką, Marią Sławek, a także fenomenalna polska sopranistka, solistka teatrów operowych w Polsce i na świecie, Magdalena Molendowska w duecie z Julią Samojło. Usłyszymy także wielkie, młode talenty, dwóch znakomicie zapowiadających się wiolonczelistów, stypendystów Fundacji Pro Musica Bona: Krzysztofa Michalskiego i Michała Balasa. Ponadto niecodzienny recital trojga pianistów na 4, 6 i…1 rękę.  

Koncerty w ramach festiwalu odbędą się w w dniach 24-28 listopada 2018 r. Wstęp na koncerty jest bezpłatny. Koncerty odbędą się w sali koncertowej Wydziału Muzyki Uniwersytetu Rzeszowskiego, ul. Dąbrowskiego 83. 

 

ORGANIZATOR

 

Partnerem Festiwalu jest Wydział Muzyki Uniwersytetu Rzeszowskiego.

 

 

Projekt dofinansowany ze środków Województwa Podkarpackiego.

 

KONCERTY

 

 

24 listopada 2018 (sobota), godz. 19.00 

Magdalena Molendowska (sopran), Julia Samojło (fortepian), w programie pieśni m.in. W. Żeleńskiego i Z. Stojowskiego 

 

25 listopada 2018 (niedziela), godz. 17.00

Maria Sławek (skrzypce), Marcin Zdunik (wiolonczela), w programie utwory J.S. Bacha, E. Ysay'a

 

26 listopada 2018 (poniedziałek), godz. 19.00 

Koncert młodych talentów - stypendystów Fundacji Pro Musica Bona: Krzysztof Michalski (wiolonczela), Michał Balas (wiolonczela), Monika Gardoń-Preinl (fortepian)

 

27 listopada 2018 (wtorek), godz. 19.00 

Recital na 4, 6 i... 1 rękę: Monika Gardoń-Preinl oraz Zarębski Piano Duo: Piotr Różański / Grzegorz Mania, w programie utwory m.in. J.S. Bach, A. Schnittke, J. Corigliano, S. Barbera, R. Ryterbanda. 

 

28 listopada 2018 (środa), godz. 19.00 

Krzysztof Książek (fortepian), w programie utwory m.in. F. Schuberta, B. Bartoka, F. Chopina

 

Wstęp na koncerty jest bezpłatny. Koncerty odbędą się w sali koncertowej Wydziału Muzyki Uniwersytetu Rzeszowskiego.  

WYKONAWCY

I KONCERT

 

Magdalena Molendowska – Sopran, absolwentka z wyróżnieniem Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku, oraz Kursu Operowego Guildhall School of Music and Drama w Londynie, gdzie otrzymała Złoty Medal dla najlepszej absolwentki 2012/2013. W 2008 roku była również uczestniczką Opera Studio Accademia Nazionale di Santa Cecilia w Rzymie, gdzie pracowała m.in. pod kierunkiem Renaty Scotto. Obecnie pozostaje pod opieką wokalną Yvonne Kenny. W trakcie Kursu Operowego w GSMD pracowała z Rudolfem Piernay. Kursy mistrzowskie odbyła pod kierunkiem takich artystów jak m. in. Gerald Finley, Anita Garanca, Helena Łazarska czy Claudio Desderi. Bogaty repertuar solistki obejmuje pieśni, dzieła oratoryjne i kantatowe. W londyńskiej Sali Barbican prezentowała między innymi pieśni K. Szymanowskiego oraz A. Dvoraka. Na zaproszenie Malcolma Martineau nagrała do jego interpretacji dzieł wszystkich kompozytora, cykl Huit chansons polonaises F. Poulenca. Wielokrotnie dokonywała prawykonań dzieł współczesnych, m. in. kantaty Rythmi Urbani K. Dębskiego czy Vanity L.Stylesa. Jednak jej ukochanym gatunkiem jest opera. Zadebiutowała w 2011 roku na deskach Teatru Wielkiego Opery Narodowej w operze Jakob Lenz Wolfganga Rihma. W tym teatrze zadebiutowała także w roli pierwszoplanowej, śpiewając tytułową partię w Halce S. Moniuszki. Dziś na stałe współpracuje między innymi z Operą Wrocławską, Operą Krakowską, Operą Podlaską oraz Glyndebourne Festival i Baden-Baden Festspiele.  Artystka wykonywała wiele ról Mozartowskich m.in. Donny Elviry w Don Giovannim, Fiordiligi w Cosi fan tutte, Hrabiny w Weselu Figara, Vitellii w Łaskawości Tytusa czy Armindy w La Finta Giardiniera. Ma w repertuarze również partie: Małgorzaty i Heleny z opery Mefistofeles A. Boito, Micaëli w Carmen G. Bizeta, Mimi w Cyganerii G. Pucciniego, Tatiany w Eugeniuszu Onieginie P. Czajkowskiego, Kurfürstin w Der Vogelhändler C. Zellera, Rosalindy w Zemście Nietoperza J. Straussa i Matki w Jasiu i Małgosi E. Humperdincka. W 2016 roku po raz pierwszy dała się usłyszeć w roli Toski w operze G. Pucciniego, w produkcji Opery Wrocławskiej. W 2014 Magdalena Molendowska zadebiutowała jako Die Milliner w Der Rosenkavalier i Aninna w Traviacie w premierach zarejestrowanych dla Glyndebourne Festival, a w 2016 odbyła trasę z zespołem Glyndebourne Tour jako Donna Elvira (Don Giovanni).

 

Julia Samojło-Paszkowska - ukończyła Akademię Muzyczną im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie prof. Tatiany Szebanowej. Następnie odbyła staż artystyczny pod kierunkiem prof. Szábolcsa Esztényiego oraz studia podyplomowe i doktoranckie pod opieką artystyczną prof. Mai Nosowskiej na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Rozwijała swoje umiejętności także pod kierunkiem Ronana O’Hory, Grahama Johnsona i Pameli Lidiard w Guildhall School of Music and Drama w Londynie (stypendium Erasmus oraz prestiżowe dwuletnie wyróżnienie- Guildhall Artist Fellowship). Kursy mistrzowskie odbyła pod kierunkiem takich artystów jak Halina Czerny-Stefańska, Emanuel Krasovsky, Lee Kum-Sing, Alexander Kobrin, Victor Derevianko, Alon Goldstein, Jerome Rose, Roger Vignoles, Julius Drake, Martin Katz. Była pedagogiem gry na fortepianie na City University w Londynie (2011- 2012) oraz w Guildhall School of Music and Drama (2011- 2014). Szeroki repertuar pianistki obejmuje utwory od baroku po najnowsze dzieła takich kompozytorów jak: Thomas Adès, Krzysztof Baculewski, George Benjamin, Harrison Birtwistle, David Bruce, Grzegorz Duchnowski, Matthew Kaner, Oliver Knussen, Ed Nesbit, Julian Philips, Maria Pokrzywińska, Dariusz Przybylski, Weronika Ratusińska, Elżbieta Sikora, Raymond Yiu. Julia Samojło ma w swoim dorobku liczne prawykonania oraz dokonała wielu nagrań dla Biblioteki-Fonoteki Związku Kompozytorów Polskich, Polskiego Radia, DUX, Musica Sacra. W 2010 roku została zaproszona przez Polskie Radio do nagrania Koncertu fortepianowego Stefana Kisielewskiego z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Poskiego Radia pod dyrekcją Jacka Kaspszyka. Obecnie nagrywa wszystkie dzieła na fortepian solo oraz kameralne Krzysztofa Baculewskiego dla firmy DUX. W 2014 roku płyta Pawła Gusnara „Saxophone Varie”, na której znajduje się m.in. nagrane przez Pawła i Julię „Invitation” Marii Pokrzywińskiej, otrzymała nagrodę „Fryderyk” w kategorii „Album roku- muzyka kameralna do 12 wykonawców”. W listopadzie 2015 roku Julia Samojło zadebiutowała w Carnegie Hall w Nowym Jorku z wiolonczelistką Karoliną Jaroszewską. Występowała także m.in. w Concertgebouw w Amsterdamie, Barbican Hall, Wigmore Hall, Purcell Room, St. John’s Smith Square w Londynie, Rudolfinum w Pradze, Tel Aviv Museum of Art, Filharmonii Narodowej w Warszawie. Koncertowała m.in. z Sinfonią Varsovią, Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia, Polską Orkiestrą Radiową, Orkiestrą Filharmonii Poznańskiej, pod dyrekcją Łukasza Borowicza, Krzesimira Dębskiego, Jacka Kaspszyka, Aleksandra Liebreicha, Marka Mosia. Od 2006 roku często występuje na festiwalu „Warszawskie Spotkania Muzyczne”, cyklach koncertowych „Muzyczne Pory Roku” i „Portrety Kompozytorów”, organizowanych przez Związek Kompozytorów Polskich. Brała także udział w takich festiwalach, jak: „Warszawska Jesień”, „Od Chopina do Góreckiego – źródła i inspiracje”, „Radio Autumn” w Pradze, „Oxford Lieder Festival”, „City of London Festival” oraz koncercie finałowym Young Songmakers Almanac Grahama Johnsona w Londynie. Julia Samojło jest laureatką licznych nagród i stypendiów, m.in. I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Młodych Wykonawców w Atenach, Stypendium Prezesa Rady Ministrów, Stypendium Prezydenta Miasta Szczecina, Stypendium Prezydenta Miasta Bydgoszczy, Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Jest członkiem LoSa Duo z perkusistą Leszkiem Lorentem, duetu z wiolonczelistką Karoliną Jaroszewską oraz członkiem zarządu Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kameralistów.

 

II KONCERT

Maria Sławek - (rocznik 1988) - polska skrzypaczka, solistka i kameralistka. Występowała na wielu scenach w Polsce i za granicą. Brała udział w festiwalach: Wawel o zmierzchu w Krakowie, Muzyka w starym Krakowie, Mozartiana w Gdańsku, Festival Internacional de Musique de chambre en Charente we Francji, Festiwal Emanacje (organizowany przez Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego), Letnie Koncerty na Grochowskiej (organizowane przez Sinfonię Varsovię), czy Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień. Występowała w wielu miastach Polski, a także w Niemczech, Izraelu, we Włoszech, Francji, Wielkiej Brytanii, Brazylii, Belgii, na Ukrainie i w USA. Od roku 2007 tworzy duet z pianistą Piotrem Różańskim. W 2012 roku ukazała się ich debiutancka płyta z sonatami Roberta Schumanna oraz Sergiusza Prokofiewa wydana przez Agencję Koncertowo-Wydawniczą „Castello”. W 2015 ukazał się kolejny album artystów, na którym znalazły się dzieła na skrzypce i fortepian Mieczysława Weinberga. Płyta ukazała się w wytwórni CD Accord i objęta została patronatem Programu 2. Polskiego Radia. Od 2009 roku współtworzy wyjątkowy zespół - sekstet smyczkowy - wraz z najwybitniejszymi muzykami swojego pokolenia w Polsce - Anną Marią Staśkiewicz, Katarzyną Budnik, Arturem Rozmysłowiczem, Marcinem Zdunikiem i Rafałem Kwiatkowskim. Nagrania Marii Sławek wielokrotnie prezentowane były na antenie Polskiego Radia zarówno jako transmisje na żywo ze Studia im. W. Lutosławskiego oraz Zamku Królewskiego w Warszawie, jak i w formie prezentacji obydwu nagranych przez nią albumów. Maria Sławek w 2007 roku otrzymała nagrodę maestro Jerzego Katlewicza przyznawaną wyróżniającym się studentom krakowskiej Akademii Muzycznej. W latach 2010 i 2013 była stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W 2011 otrzymała stypendium Prezydenta Miasta Krakowa dla Młodych Twórców Kultury, jest także laureatką nagrody The Georg Solti Foudation.
Maria Sławek kształciła się pod kierunkiem wybitnych muzyków - Wiesława Kwaśnego i Dory Schwarzberg. Doskonaliła też swoje umiejętności pod okiem takich artystów, jak: Kaja Danczowska, Maxim Vengerov, czy Wanda Wiłkomirska. Od 2011 roku jest wykładowcą Akademii Muzycznej w Krakowie, gdzie pracuje na stanowisku asystenta. Tam również w 2015 roku uzyskała stopień doktora sztuk muzycznych. Artystka gra na instrumencie Charles Francois Gand z pracowni Nicola Lupot ( Paryż 1817).

 

Marcin Zdunik - Polski wiolonczelista, solista i kameralista. Wykonuje muzykę od renesansu po dzieła najnowsze, improwizuje, aranżuje i komponuje. Jest zapraszany do udziału w prestiżowych festiwalach muzycznych –  BBC Proms w Londynie, Progetto Martha Argerich w Lugano oraz Chopin i Jego Europa w Warszawie.

Wystąpił jako solista na estradach wielu renomowanych sal, m.in. Carnegie Hall w Nowym Jorku, Cadogan Hall w Londynie i Rudolfinum w Pradze. Wielokrotnie partnerowały mu znakomite zespoły – m.in. Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Narodowej w Warszawie, Orkiestrą Kameralną Unii Europejskiej, Orkiestrą Sinfonia Varsovia i City of London Sinfonia, a także wybitni dyrygenci – np. Andrzej Boreyko, Antoni Wit i Andres Mustonen. Ważną rolę w jego życiu artystycznym odgrywa współpraca z inspirującymi muzykami, m.in. z Nelsonem Goenerem, Gerardem Causse, Krzysztofem Jabłońskim i  Krzysztofem Jakowiczem. W ramach festiwalu Chamber Music Connects the World miał przywilej koncertować wspólnie z Gidonem Kremerem i Yuri Bashmetem. W sezonie artystycznym 2016/17 był artystą rezydentem Filharmonii Narodowej w Warszawie.

Był wielokrotnie nagradzany na międzynarodowych konkursach i festiwalach muzycznych. W 2007 roku został laureatem I nagrody, Grand Prix oraz 9 innych nagród w VI Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie. W 2008 roku reprezentował Polskie Radio w Bratysławie na Międzynarodowym Forum Młodych Wykonawców organizowanym przez Europejską Unię Radiową (EBU) zwyciężając i zdobywając tytuł New Talent 2008. W 2009 roku otrzymał nagrodę Gwarancja Kultury przyznaną przez TVP Kultura.

W czerwcu 2009 roku ukazała się debiutancka płyta Marcina Zdunika zrealizowana z udziałem Orkiestry Kameralnej Wratislavia, pod kierownictwem Jana Staniendy, zawierająca m.in. nagrania dwóch koncertów wiolonczelowych J.Haydna. Za płytę tę otrzymał nagrodę Fryderyk 2010. Zdunik na płyty nagrał także również komplet utworów na wiolonczelę i fortepian Roberta Schumanna (z pianistką Aleksandrą Świgut; NIFC 2014), „Fantazję na wiolonczelę i orkiestrę” M.Weinberga (z Orkiestrą Sinfonia Varsiovia pod dyr. A.Mustonena; TWON 2015) oraz szereg kompozycji kameralnych. Najnowszy, dwupłytowy album Marcina Zdunika Bach Stories został nagrany przy współudziale pianisty Aleksandra Dębicza i wydany nakładem firmy Warner Classics. Artysta dokonał również wielu nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji oraz dla Radia Słowackiego.

Marcin Zdunik kształcił się pod kierunkiem wybitnych muzyków – Andrzeja Bauera i Juliusa Bergera, zaś wiedzę muzykologiczną zgłębiał studiując na Uniwersytecie Warszawskim. Obecnie sam prowadzi klasę wiolonczeli w Akademii Muzycznej w Gdańsku, posiada również tytuł doktora habilitowanego sztuk muzycznych. 

Artysta gra na instrumencie wykonanym przez Wojciecha Topę.

 

III KONCERT

 

Michał Balas - jest uczniem Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie oraz stypendystą Fundacji Pro Musica Bona. Kształci się pod kierunkiem Profesora Stanisława Firleja. Uczestniczy regularnie w Międzynarodowych Kursach Muzycznych im. Zenona Brzewskiego w Łańcucie, a także w kursach i warsztatach mistrzowskich organizowanych przez Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach. Michał jest laureatem I. nagród dziesięciu krajowych i międzynarodowych konkursów wiolonczelowych, w tym  Ogólnopolskich Przesłuchań Centrum Edukacji Artystycznej. Ostatnimi sukcesami młodego wiolonczelisty była I nagroda i szereg wyróżnień i nagród  dodatkowych podczas Młodzieżowego Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego im. Kazimierza Wiłkomirskiego w Poznaniu (grudzień 2016) oraz I nagroda i nagroda specjalna podczas „Johansen International Competition for Young String Players” w Waszyngtonie, USA (marzec 2018).  W latach 2014/2015 był stypendystą Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci. Brał udział w prestiżowych kursach Morningside Music Bridge w Kanadzie (Calgary, 2015), USA (Boston, 2017) i w Polsce (Warszawa, 2018). Koncertował jako solista z orkiestrami: PSM II st. im. Wł. Żeleńskiego w Krakowie, Filharmonii Podkarpackiej, Filharmonii Kaliskiej, a także Südwestdeutsches Kammerorchester Pforzheim w Niemczech.

 

Krzysztof Michalski

Krzyś urodził się w 2003 roku w rodzinie nauczycieli w Tarnobrzegu.  Jest absolwentem Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Tarnobrzegu. Obecnie uczy się w Liceum Ogólnokształcącym im. Mikołaja Kopernika w Tarnobrzegu oraz w Państwowej Szkole Muzycznej II. stopnia im. W. Żeleńskiego w Krakowie. Gra na wiolonczeli i fortepianie od 6 roku życia. Rozwój artystyczny od najmłodszych lat kształtowany był przez panią Beatę Roman, charyzmatyczną nauczycielkę wiolonczeli z Tarnobrzega. W wieku 10 lat został objęty opieką artystyczną przez wybitnego pedagoga wiolonczeli, prof. dr hab. Henryka Zarzyckiego.

W ostatnich trzech latach brał udział w kilku narodowych i międzynarodowych konkursach wiolonczelowych. Poza konkursem Dotzauera w Dreźnie w 2016, gdzie zdobył II miejsce, wygrał wszystkie inne, w których brał udział:

  • Grand Prix na XI Ogólnopolskim Konkursie dla Młodych Wiolonczelistów, Wrocław, 2015
  • Grand Prix I edycji Ogólnopolskiego Konkursu Młodych Indywidualności Muzycznych ATMA, Zakopane, 2016
  • Grand Prix w Ogólnopolskim Konkursie Wiolonczelowym CEA dla uczniów szkół muzycznych II stopnia, Warszawa, 2016
  • I miejsce na VII Ogólnopolskim Konkursie Wiolonczelowym w Sochaczewie, 2017
  • I miejsce na Międzynarodowym Konkursie Instrumentów Smyczkowychw Elblagu, 2017
  • I miejsce w konkursie Talents for Europe, Dolny Kubin, 2017
  • I miejsce na Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym Vychytila,Praga,
  • I miejsce w International Competition for Young String Players , 17 marzec 2018, Waszyngton USA

Koncertował jako solista z orkiestrami symfonicznymi i kameralnymi w Polsce, Niemczech i Ameryce Południowej, m.in. z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach pod batutą F. Paluchowskiego, Orkiestrą Technicznego Uniwersytetu w Dreźnie także pod batutą F. Paluchowskiego, Orkiestrą Symfoniczną Departamentu Tolima (Kolumbia) pod batutą C.A. Zambrano Rodrigueza, Orkiestrą Symfoniczną Akademii Muzycznej w Krakowie pod batutą S. Krawczyńskiego. W dorobku artystycznym ma także kilkanaście recitali z towarzyszeniem fortepianu. Od 2015 roku jest solistą i koncertmistrzem Orkiestry Talentów przy Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego. W 2017 roku był uczestnikiem prestiżowego kursu muzycznego Morningside Music Bridge w Bostonie (USA), gdzie pracował ze znakomitymi nauczycielami wiolonczeli, m.in. z Andresem Diazem, Lawrencem Lesserem, Na Mulą, Peterem Stumpfem, Johnem Kadzem czy Tomaszem Strahlem. Jako kameralista szkolił się pod okiem wybitnych pedagogów takich jak Agata Szymczewska, Wang Xiaohan czy Shanshan Yao. Jest dwukrotnym stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Małopolskiego Funduszu Stypendialnego „Sapere auso”, podopiecznym fundacji Pro Musica Bona oraz stypendystą programu „Młoda Polska 2017”. Gra na współczesnych kopiach instrumentów M. Goffrillera wykonanych przez krakowskiego lutnika J. Pawlikowskiego i zakopiańskiego lutnika W. Topę. Poza muzyką jego pasjami są podróże, języki obce, a szczególnie koty.

 

 

Dr hab. Monika Gardoń-Preinl edukację muzyczną rozpoczęła w wieku 4 lat. W roku 1991 ukończyła Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie prof. Stefana Wojtasa. Brała udział w wielu konkursach, początkowo dla uczniów, potem studentów, będąc ich laureatką (m.in. nagroda na Konkursie Fundacji Stendhalla, Chopinowskich w Darmstadcie i Getyndze) oraz w kursach mistrzowskich dla młodych pianistów (u Rudolfa Kehrera w Weimarze i Rudolfa Buchbindera w Zurychu). Koncertowała w kraju i za granicą (m.in. wykonując koncerty fortepianowe z orkiestrą). Po ukończeniu studiów związała się z Akademią Muzyczną w Krakowie, gdzie obecnie jest adiunktem w Katedrze Kameralistyki oraz z Państwową Szkołą Muzyczną II stopnia w Krakowie pozostając na stanowisku nauczyciela dyplomowanego. W 2013 roku uzyskała tytuł doktora habilitowanego sztuk muzycznych. Zajmuje się zarówno wykonawstwem jak i pracą dydaktyczną, biorąc udział w koncertach, kursach mistrzowskich, przesłuchaniach i konkursach. Nagradzana licznymi dyplomami i wyróżnieniami za wybitny akompaniament. Jest laureatką wyróżnień państwowych za wkład pracy w rozwój sztuki. Występuje z solistami zarówno w kraju jak i za granicą. Stale poszerza swój repertuar kameralny.

 

IV KONCERT 

Piotr Różański - ukończył studia licencjackie w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Katarzyny Popowej-Zydroń oraz studia magisterskie w klasie prof. Ewy Bukojemskiej w tej samej uczelni. W zakresie kameralistyki kształcił się przez pięć lat w kl. prof. Janiny Romańskiej-Werner. W 2014 roku uzyskał stopień doktora sztuki. Obecnie jest asystentem w Katedrze Fortepianu Akademii Muzycznej w Krakowie oraz nauczycielem w POSM II st. im. F. Chopina w Krakowie.  Piotr Różański jest laureatem licznych konkursów pianistycznych, zarówno ogólnopolskich jak i międzynarodowych (m.in. XXXVIII Ogólnopolski Konkurs Pianistyczny im. F. Chopina, Warszawa 2006 - I nagroda; Konkurs Pianistyczny o stypendium fundacji YAMAHA, Gdańsk 2008 - I nagroda). Jest również półfinalistą Piano-e-Competition w Minneapolis (USA) 2009; Konkursu Euroradia w Bratysławie (jako polski reprezentant) 2009 oraz Konkursu im. J. Brahmsa w Pörtschach 2011. Koncertował w Polsce, USA, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, we Francji i na Litwie. Jako kameralista współpracował m. in. z Kają Danczowską, Marią Sławek, Grzegorzem Manią, Piotrem Reichertem, Marcinem Zdunikiem, Robertem Kabarą, Aleksandrą Lelek, Piotrem Lato, Agatą Kucz. Występował na festiwalach: „Winners and Masters”, „Chopin i jego Europa”, „Premia Filharmonii Łódzkiej”, „Wawel o zmierzchu”, „Muzyka latem”, „Mozartiana”, „Muzyka w Starym Krakowie”, „Emanacje”, Festiwalu Młodych Laureatów Konkursów Muzycznych, Festiwalu Chopinowskim w Dusznikach Zdroju, Wielkanocnym Festiwalu Ludwiga van Beethovena. Brał udział w licznych kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez: Eugene`a Indijca, Dinę Yoffe, Aleksieja Orłowieckiego, Paula Badura-Skoda, Joaquina Soriano, Thomasaii Ungara, Eleanor Wong. Piotr Różański jest laureatem kilku konkursów kameralnych, m.in. Międzynarodowego Konkursu Muzyki Kameralnej w Łodzi 2010 oraz Niezależnego Międzynarodowego Konkursu Indywidualności Muzycznych w Kijowie 2010.

  

Grzegorz Mania - ukończył z wyróżnieniem studia pianistyczne pod kierunkiem prof. Stefana Wojtasa w Akademii Muzycznej w Krakowie, równocześnie na Uniwersytecie Jagiellońskim ukończył studia prawnicze. Ukończył również z wyróżnieniem studia pianistyczne w Guildhall School of Music and Drama w Londynie, gdzie studiował pod kierunkiem prof. Martina Rosco'e, prof. Charles'a Owen'a oraz prof. Caroline Palmer. W 2017 r. na Uniwersytecie Jagiellońskim uzyskał tytuł doktora nauk prawnych za pracę poświęconą muzyce w prawie autorskim, przygotowaną pod kierunkiem prof. dr hab. Janusza Barty. Praca otrzymała wyróżnienie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w 15. edycji konkursu Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej (UP RP) na pracę naukową z zakresu własności intelektualnej.

Jako solista i kameralista występował w kraju i za granicą, koncertując m.in. w Filharmonii Krakowskiej, Zielonogórskiej, NOSPR, St. Martin in the Fields w Londynie, a także w Operze oraz Konserwatorium Muzycznym w Hanoi (Wietnam). Występował m.in. podczas Festiwalu „Emanacje” oraz Dni Muzyki Feliksa Mendelssohna. Regularnie koncertuje w Wielkiej Brytanii, wykonując repertuar solowy i kameralny, koncertował także we Francji, w Norwegii, Austrii, Włoszech, Islandii, Izraelu.
Uczestniczył w warsztatach wykonawczych i klasach mistrzowskich m.in. z: Krzysz-tofem Śmietaną, Wiesławem Kwaśnym, Peterem S. Buck’iem, Anthonym Spiri’m, Triem Altenberg, Jerome'm Rose’m, Wolfgangiem Redik’iem, Ewą Bukojemską, Alisdair'em Be-atson’em, Carole Pressland, Victorem Rosenbaum'em, Kają Danczowską. Był uczestni-kiem Międzynarodowych Kursów Muzyki Kameralnej w Puławach (2003-2005), a także finalistą międzynarodowych konkursów kameralnych i solowych. Jest doświadczonym i wszechstronnym muzykiem-kameralistą i akompaniatorem nagradzanym podczas konkursów instrumentalnych. Współpracował z wieloma znakomitymi solistami, wspólnie z pianistą Piotrem Różańskim współtworzy Zarębski Piano Duo.
Uczestniczył w wielu konferencjach naukowych, jest autorem i współautorem szeregu artykułów prawniczych i muzycznych, a także współautorem podręcznika do prawa autorskiego dla nauczycieli szkół artystycznych. Wspólnie z Moniką Gardoń-Preinl przygotował dla wydawnictwa PWM podręcznik do czytania a vista dla uczniów średnich szkół muzycznych.
Obecnie pracuje jako nauczyciel fortepianu i akompaniator, jako radca prawny współpracuje z kancelarią Grupa Adwokacka (www.grupaadwokacka.com).

 

V KONCERT

Krzysztof Książek - Jeden z najciekawszych pianistów swojego pokolenia. Półfinalista i laureat dwóch nagród pozaregulaminowych w XVII Międzynarodowym Konkursie im. Fryderyka Chopina w Warszawie (2015) oraz laureat III nagrody i nagrody specjalnej za najlepsze wykonanie mazurków I Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego na Instrumentach Historycznych (2018).

Triumfator i medalista najwyższych konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych, m.in.: Lviv International Chopin Piano Competition – I miejsce, Grand Prix oraz nagroda specjalna (2010);
II American Paderewski Piano Competition – II nagroda, nagroda specjalna za najlepsze wykonanie utworu Paderewskiego (Los Angeles, USA 2013); IX Międzynarodowy Konkurs im. I. J. Paderewskiego – nagroda specjalna dla najlepszego polskiego uczestnika, (Bydgoszcz 2013); Ogólnopolski Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina – I nagroda oraz nagroda specjalna (Warszawa 2013); Concours International de Piano de l'Orchestre Philharmonique du Maroc – III nagroda (Rabat i Casablanca, Maroko 2016); IV Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny Halina Czerny-Stefańska in Memoriam – I nagroda (Poznań 2017).

Występował na licznych festiwalach w kraju i zagranicą, m.in. na: Międzynarodowym Festiwalu Chopinowskim w Dusznikach Zdroju,  Festiwalu „Chopin i Jego Europa”, Festival Chopin à Paris,
New Year Music Festival w Gstaad, Wielkanocnym Festiwalu Ludwiga van Beethovena w Warszawie. Koncertował w Japonii, Chinach, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Włoszech, RPA, USA, Polsce, na Słowacji, Ukrainie i na Węgrzech. 17 marca 2018 roku – w rocznice pierwszego publicznego występu Chopina – wystąpił jako solista z towarzyszeniem Collegium 1704 roku pod  batutą Václava Luksa podczas koncertu „Warszawski Fortepian Chopina”, będącego pierwszą prezentacją kopii instrumentu marki Buchholtz.

Artysta w swoim dorobku ma 3 płyty. W listopadzie 2016 r. ukazała się płyta CD z Koncertem e-moll op. 11 Fryderyka Chopina, który artysta wykonuje wraz z Santander Orchestra pod dyrekcją José Maria Florêncio (wyd. DUX). Jesienią 2017 roku została wydana solowa płyta Krzysztofa Książka z utworami Fryderyka Chopina (wyd. DUX). W 2018 roku w serii The Real Chopin Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina ukazało się premierowe nagranie na kopii warszawskiego fortepianu Fryderyka Chopina: Buchholtza z ok. 1825 roku. Jest to pierwsze nagranie artysty na instrumencie historycznym, na którym na którym poza utworami Chopina prezentuje również kompozycję Karola Kurpińskiego. 

Krzysztof Książek rozpoczął naukę w klasie fortepianu mgr Grażyny Hesko-Kołodzińskiej (PSM I st. im. S. Wiechowicza w Krakowie). Jest absolwentem Akademii Muzycznych w Krakowie i Bydgoszczy w klasie prof. Stefana Wojtasa. Obecnie, w ramach studiów podyplomowych w klasie prof. Arie Vardiego, studiuje w Hochschule für Musik, Theater und Medien Hannover.

Jest stypendystą Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Fundacji Pro Musica Bona, programu stypendialnego "Młoda Polska". W latach 2005-2011 był objęty programem Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci. W marcu 2014 roku otrzymał Stypendium Krystiana Zimermana.

W kręgu jego zainteresowań znajduje się również kameralistyka, której uczył się pod kierunkiem prof. Kai Danczowskiej, mgr Justyny Danczowskiej, dr hab. Sławomira Cierpika, prof. Marii
Szwajger- Kułakowskiej. Występuje w duecie fortepianowym ze swoją żoną Agnieszką Zahaczewską-Książek.

Krzysztof Książek jest reprezentowany przez Stowarzyszenie im. Ludwiga van Beethovena.

 

 WSPIERAJĄ NAS
 
Wydarzenie objęło patronatem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. 
Wydarzenie objął patronatem Marszałek Województwa Podkarpackiego - pan Władysław Ortyl
   
   
Projekt dofinansowano z budżetu Województwa Podkarpackiego  
   
Patronat medialny:

 

 

 

 
 
Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów
Skarbona 4, 66-614 Skarbona 
Numer KRS: 0000517330, 
REGON: 081227309
NIP: 9261671867  

e-mail: stowarzyszeniekameralistow@gmail.com

www.spmk.com.pl 

© 2017 SPMK. All Rights Reserved. Designed By WarpTheme