Skip to content
SPMK logo SPMK logo białe
Wspieraj przezPayU Wspieraj przezPatronite
A A A
Zmień kontrast Zmień kontrast
  • EN
  • O stowarzyszeniu
    • Cele statutowe
    • Sprawozdania
    • Dołącz do nas
  • Festiwale
    • Krakowski Salon Muzyczny
    • Rzeszowska Jesień Muzyczna
    • Kobiety w Muzyce/Women in Music
    • Wielkanocny Festiwal Kameralny
    • Laks Ocalały
    • British Music Festival
  • Konferencje
    • Wirtualna Akademia Twórczej Pianistyki
    • Wirtualna Akademia Smyczkowa
    • Konteksty kultury, konteksty edukacji
    • Bydgoska Akademia Pianistyczna
    • Inne konferencje
  • Projekty zagraniczne
    • MiraTone
    • Rathaus Festival
    • Muzyka kompozytorów polsko-żydowskich w USA
    • Prezydencja Polski w UE w Estonii
    • Polska Jesień Muzyczna w Estonii
    • Helsinki – Tallin: polska muzyka kameralna XIX i XX wieku
  • Inne projekty
    • Konkurs kompozytorski Notatnika Pianistycznego
    • Rezydencje Kompozytorskie
    • Śpiewnik domowy
    • PROO 4
    • Digi Orchestra
    • Kooperatywa Pianistyczna
    • Podkarpackie dwory
    • Międzypokoleniowa Akademia Muzyczna
    • Utwory L. Różyckiego na fortepian solo
    • Start w Muzyczną dorosłość
    • Zamówienia kompozytorskie
    • Pozostałe projekty
  • Wydawnictwa
    • Płyty
    • Nuty
    • Książki
    • Materiały i nagrania online
    • Płyta z SPMK
  • Kontakt
Anna Ignatowicz- Glińska “4 Nowele  na kwintet klarnetowy”

Anna Ignatowicz- Glińska “4 Nowele na kwintet klarnetowy”

“4 Nowele na kwintet klarnetowy” to utwór cykliczny, w formie kameralnej suity, złożonej z 4 ogniw:

1. Aria con liuto
2. Kanon-Ostinato
3. Elegia
4. Solfeggio

Łączny czas trwania utworu wynosi ca 20’. Proponowana obsada wykonawcza (klarnet i kwartet smyczkowy) stwarza szerokie możliwości narracyjne, instrumentacyjne i kolorystyczne. Starałam się je wykorzystać, łącząc współczesne techniki kompozytorskie i środki warsztatowe z nawiązaniami do muzycznej spuścizny minionych epok – zarówno do polskiej i europejskiej klasyki XX wieku, jak i do nurtów słowiańskiej muzyki tradycyjnej. Projekt zaowocował powstaniem nowej, oryginalnej kompozycji, wzbogacającej gatunek polskiej instrumentalnej kameralistyki i poszerzającej repertuar koncertowy przeznaczony na ten atrakcyjny skład wykonawczy.

Wykonawcy:

Krzysztof Zbijowski (klarnet)
Airis String Quartet
Aleksandra Czajor-Kowalska (I skrzypce)
Grażyna Zubik (II skrzypce)
Malwina Tkaczyk (altówka)
Mateusz Mańka (wiolonczela)

Prawykonanie utworu:  1 grudnia 2023 r., godz. 19.00 w ramach “Festiwalu muzycznego Trzy-Cztery – Konteksty, Kontrasty, Konfrontacje”, Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego

Partner: Fundacja Przypływ Kultury

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

 

Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2020