Skip to content
SPMK logo SPMK logo białe
Wspieraj przezPayU Wspieraj przezPatronite
A A A
Zmień kontrast Zmień kontrast
  • EN
  • O stowarzyszeniu
    • Cele statutowe
    • Sprawozdania
  • Projekty
    • Krakowski Salon Muzyczny
    • Rzeszowska Jesień Muzyczna
    • Kobiety w Muzyce
    • Konferencje
    • Wielkanocny Festiwal Kameralny
    • Międzypokoleniowa Akademia
    • Dni Muzykowania Zespołowego i Rodzinnego
    • Start w Muzyczną dorosłość
    • Projekty Międzynarodowe
    • Zamówienia kompozytorskie
    • Pozostałe projekty
  • Zespoły
  • Koncerty
  • Wydawnictwa
  • Galerie
  • Kontakt
  • Wydaj płytę z SPMK!
Gradus ad Parnassum – 2018

Gradus ad Parnassum – 2018

W ślad za informacjami, ktore ukazały się pod koniec zeszłego roku szkolnego, zapraszamy ponownie wszystkich pianistów, uczniów, studentów i nauczycieli  do udziału w II edycji projektu Gradus ad Parnassum.

Wydarzenie jest rodzajem konferencji o wyraźnym zorientowaniu praktycznym .Łączy w sobie wątki tradycyjnej edukacji pianistycznej, edukacji początkowej, kameralistyki fortepianowej, improwizacji, czytania a’vista, a także przygotowania pianistów do funkcjonowania w profesjonalnym życiu artystycznym. Projekt jest kontynuacją cyklu “Gradus ad Parnassum” zapoczątkowanego wspólnie przez prof. Ewę Bukojemską oraz mgr Olgę Łazarską. Projekt skierowany jest do nauczycieli, uczniów, studentów i absolwentów szkół muzycznych.

Tak jak w ubiegłym roku, w gronie wykładowców znajdą się wybitni pianiści – pedagodzy, na czele z owianym sławą swych dokonań i wieloletniej obecności na estradach świata, austriackim pianistą Alfredem Brendlem.

Tegoroczna edycja projektu odbędzie się w dniach 5-7 października 2018r. w Państwowej Szkole Muzycznej II st. im. W. Żeleńskiego w Krakowie.

W programie wydarzenia znajdą się:
–        wykład: Alfred BRENDEL: Jak grać Mozarta (“On playing Mozart”)
–        lekcje otwarte z prof. Wojciechem Świtałą,
–        lekcje otwarte z prof. Andrzejem Ratusińskim,
–        lekcje otwarte z prof. UMFC dr hab. Joanną Ławrynowicz-Just,
–          lekcje otwarte dla duetów fortepianowych I zespołów kameralnych z prof. Marią Szwajger-Kułakowską, 

Wykłady  i lekcje otwarte:
–        początkowe nauczanie gry na fortepianie: mgr Jolanta Ptasińska,
–        trema i sposoby jej zwalczania: dr Anna Antonina Nogaj,

Ponadto w ramach wydarzenia odbędą się trzy recitale: recital fortepianowy Marcina Koziaka, oraz recitale duetów na 4 ręce: Chopin Piano Duo (Anna Boczar/Bartłomiej Kominek) oraz Zarębski Piano Duo (Piotr Różański/Grzegorz Mania).

Wydarzenie będzie kolejną okazją do poznania się, rozwoju, wymiany doświadczeń i dyskusji w gronie pianistów, podczas których poruszane będą różnorodne wątki kształcenia i wykonywania zawodu.

Projekt organizowany jest przez Państwową Szkołę Muzyczną II st. im. W. Żeleńskiego w Krakowie, przy współudziale Fundacji Pro Musica Bona i Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kameralistów.

Koszt udziału dla nauczycieli, absolwentów i studentów wynosi 100 zł i obejmuje udział w zaplanowanych lekcjach otwartych i wykładach. Uczniowie szkół muzycznych mogą uczestniczyć w projekcie bezpłatnie. Wszystkich uczestników obejmuje obowiązkowa rejestracja. Zgłoszeń można dokonywać wyłącznie za pośrednictwem formularza elektronicznego – adresy formularzy dostępne są poniżej. Zgłoszenia na projekt zostały zamknięte. Wstęp na koncerty nie wymaga rejestracji i jest bezpłatny.

W przypadku dużego zainteresowania projektem o kwalifikacji decydować będzie kolejność zgłoszeń. Osoby/instytucje, które chcą dokonać opłaty na podstawie faktury przelewowej, proszone są o kontakt e-mailowy: k.gorka@zelenski.krakow.pl (w temacie “Gradus ad Parnassum”).

Harmonogram zajęć zostanie rozesłany uczestnikom drogą e-mailową. Organizatorzy nie zapewniają i nie pośredniczą w rezerwacji miejsc noclegowych. Wszelkie pytania prosimy kierować na adres: gradus.krakow@gmail.com.

Koordynatorzy: Olga Łazarska, Grzegorz Mania

Harmonogram projektu:

Współorganizatorzy:

Dofinansowano ze środków MKiDN w ramach priorytetu “Edukacja artystyczna”

Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego.

Partnerzy projektu:

Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2020