
V Rzeszowska Jesień Muzyczna
„Rzeszowska Jesień Muzyczna” jest corocznym, piątym już festiwalem muzyki kameralnej. Kluczową ideę programową oddaje podtytuł festiwalu: „Zapomniana muzyka” – jego celem jest przypominanie polskiej, rzadko wykonywanej twórczości kameralnej oraz ukazywanie jej w kontekście trendów estetycznych i twórczości następców (także w skali europejskiej). W programie w roku 2021 znajdą się utwory m.in. S. Moniuszki, a także m.in. W. Kilara, J. Zarębskiego czy M. Weinberga. Wystąpią znakomici muzycy m.in. Marta Gidaszewska, Robert Łaguniak, Agnieszka Kozło, Bartosz Koziak, Katarzyna Wasiak.
Koncerty w ramach festiwalu odbędą się w sali koncertowej Instytutu Muzyki Uniwersytetu Rzeszowskiego, Kościele oo. Dominikanów pw. św. Jacka (instytucje te są współorganizatorami przedsięwzięcia). Festiwal uzyskał dofinansowanie ze środków Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu. Wstęp na wszystkie wydarzenia będzie bezpłatny, należy pobrać bezpłatną wejściówkę: https://app.evenea.pl/event/vrjm/
Transmisje koncertów odbędą się na YouTube SPMK: https://www.youtube.com/channel/UCDo4C0O2VUlF9DidttCTMBA
Organizatorzy

Partnerzy


Program Festiwalu


















I Koncert

Wiesław Suruło (flet)
W roku 1995 ukończył studia w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie fletu Prof. Kazimierza Moszyńskiego. Swoje umiejętności doskonalił pod kierunkiem Prof. Meinharta Niedermayra w Wiedeńskim Konserwatorium. Brał udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Meinharta Niedermayra, Petera-Lukasa Grafa oraz kursach orkiestrowych BachAkademie Stuttgart pod kierunkiem Helmutha Rillinga oraz International Orchesterkurs Attergau prowadzonego przez Sir Jehudi Menuhina. Jest laureatem II nagrody na III Ogólnopolskim Konkursie Fletowym w r. 1995 (Kraków), wyróżnienia na IV Ogólnopolskim Międzyuczelnianym Konkursie Zespołów Kameralnych w r. 1996 (Bydgoszcz) w kategorii kwintetu dętego i uczestnikiem II Międzynarodowego Konkursu Indywidualności Muzycznych im. Aleksandra Tansmana w r. 1998 (Łódź). Współpracuje z Polskim Wydawnictwem Muzycznym, dla którego dokonał nagrania wyboru utworów na flet kompozytorów polskich. Dokonał także nagrań dla Polskiego Radia oraz Telewizji Polskiej, prowadzi działalność koncertową jako solista i kameralista. Działa aktywnie jako pedagog prowadząc liczne kursy i warsztaty metodyczne. Zasiada w jury wielu konkursów, również tych pod patronatem Centrum Edukacji Artystycznych.Brał udział w festiwalach: Międzynarodowy Festiwal Muzyki Kameralnej w Zakopanem, Festiwal Barok na Spiszu, Przemyska Jesień Muzyczna, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej w Katedrze w Pelplinie. Od roku 1994 jest solistą Opery Krakowskiej, a od roku 2007 wykładowcą w Akademii Muzycznej w Krakowie. Wiesław Suruło współpracuje z firmą Wm.S. Haynes jako Haynes Artist Ambassador Clinician, gra na 5% Gold Custom Wm.S. Haynes, wykonanym na zamówienie.

Monika Sęk

Piotr Lato (klarnet)
Piotr Lato ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie klarnetu prof. Andrzeja Godka z wynikiem celującym. Uzyskał szereg nagród i wyróżnień w konkursach muzycznych, m.in. jest laureatem I nagrody w Ogólnopolskich Przesłuchaniach Szkół Muzycznych II st. klas instrumentów dętych drewnianych w Olsztynie (1996), III nagrody w XI Akademickim Konkursie Klarnetowym im. K. Kurpińskiego we Włoszakowicach (2000) oraz III nagrody w IV Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej im. Johannesa Brahmsa w Gdańsku (2006). W 2002 roku został półfinalistą Międzynarodowego Konkursu Klarnetowego „Praska Wiosna” w Pradze, a w 2003 roku zakwalifikował się i uczestniczył w Międzynarodowym Konkursie Klarnetowym ARD w Monachium. Za swoje osiągnięcia muzyczne dwukrotnie otrzymał stypendium Ministra Kultury (2000-2002) oraz Stypendium Twórcze Miasta Krakowa (2003). Brał udział w wielu festiwalach krajowych i zagranicznych: Międzynarodowy Festiwal Muzyczny Eurosilesia, Międzynarodowy Festiwal Muzyka w Starym Krakowie, Międzynarodowy Festiwal Pogranicza Muzyki Współczesnej, Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena, Festiwal Young Euro Classic, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej – 12 Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich, Festiwal Polskiej Muzyki Współczesnej – Musica Polonica Nova, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Kameralnej „Muzyka na Szczytach” i innych. Był uczestnikiem wielu kursów klarnetowych, m.in. kursu interpretacyjno-kompozytorskiego prowadzonego przez K. Stockhausena. Zrealizował szereg nagrań płytowych, telewizyjnych i radiowych dla wytwórni krajowych i zagranicznych: DUX, Centaur Reccord, Le Foxx Music, Universal Music i innych. Prowadzi działalność pedagogiczną w Państwowej Szkole Muzycznej II st. im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie. Od 2006 roku asystent w klasie klarnetu prof. Andrzeja Godka w Akademii Muzycznej w Krakowie. W 2011 roku uzyskał stopień doktora sztuk muzycznych w zakresie dyscypliny artystycznej instrumentalistyka i został zatrudniony na stanowisku adiunkta. Od 2004 roku pełni funkcję pierwszego klarnecisty Orkiestry Akademii Beethovenowskiej. Gościnnie współpracuje z wieloma orkiestrami i zespołami, równocześnie prowadząc działalność koncertową solową i kameralną. W 2016 roku uzyskał stopień doktora habilitowanego sztuki. Jest artystą firm Henri Selmer Paris oraz MARCA Reeds.

Damian Lipień (fagot)
Damian Lipień ukończył z wyróżnieniem studia w klasie fagotu prof. Kazimierza Siudmaka w Akademii Muzycznej w Krakowie. W latach 2000-2001 był stypendystą Fundacji Erasmus-Sokrates w Hochschule für Musik und Theater w Lipsku w klasie prof. Wernera Seltmanna. W trakcie studiów podejmował współpracę m.in. z Orkiestrą Filharmonii Krakowskiej, Capella Cracoviensis, Orkiestrą Filharmonii Lubelskiej, Kameralną Orkiestrą Symfoniczną w Tarnowie. W 2002 roku zakwalifikował się do konkursu „Praska Wiosna” oraz Międzynarodowego Konkursu ARD w Monachium. Po ukończeniu studiów został pierwszym fagocistą Filharmonii Częstochowskiej, następnie Lebanese National Symphony Orchestra w Bejrucie w latach 2002-2004. W latach 2004-2005 był związany z orkiestrą Capella Cracoviensis jako fagocista-kameralista. Od 2005 do 2010 był pierwszym fagocistą Orkiestry Akademii Beethovenowskiej. Jako solista koncertował z Orkiestrą Fresco Sonare, Filharmonią Podkarpacką w Rzeszowie oraz Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej. Od 2008 pracuje w Narodowej Orkiestrze Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach. Nawiązał również współpracę z orkiestrą Sinfonietta Cracovia, Polską Orkiestrą Kameralną w Sopocie. Brał udział w wielu Festiwalach muzycznych w kraju i za granicą. Dokonał wielu nagrań m.in. dla Polskiego Radia, Tacet (Niemcy), Accentus (Niemcy). W 2013 roku był członkiem jury “International Interpretative Wind Instruments Competition Brno”. Obok orkiestrowej prowadzi również działalność pedagogiczną w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. Bronisława Rutkowskiego w Krakowie. Od 2008 roku jest związany z Akademią Muzyczną w Krakowie na stanowisku asystenta w klasie fagotu prof. Kazimierza Siudmaka, prof. Krzysztofa Kamińskiego oraz prof. Davida Tomasa-Realp (Hochschule für Musik Karlsruhe). W 2016 roku uzyskał tytuł doktora sztuki w dziedzinie sztuk muzycznych, w dyscyplinie artystycznej: instrumentalistyka. W tym samym roku wygrał konkurs na stanowisko asystenta w Katedrze Instrumentów Dętych Drewnianych i Akordeonu Akademii Muzycznej w Krakowie, gdzie obecnie prowadzi własną klasę fagotu. Od października 2016 roku współpracuje z prof. Frankiem Forstem z Hochschule für Musik Weimar. Od kilku lat współpracuje z fundacjami „Cultura Animi” oraz „Teraz Muzyka” prowadząc warsztaty muzyczne dla uzdolnionej młodzieży. Wraz z Piotrem Lato i Maksymilianem Lipieniem współtworzy LLLeggiero Woodwind Trio z którym prowadzi ożywioną działalność kameralną. W 2019 r. objął stanowisko adiunkta w klasie fagotu w Akademii Muzycznej w Krakowie.

Paweł Cal (waltornia)
Naukę gry na waltorni rozpoczął w wieku 7 lat w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. im. I. J. Paderewskiego w Koninie w klasie Jacka Rybczyńskiego. W 2019 ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie, gdzie był studentem Tadeusza Tomaszewskiego i Willa Sandersa. Jest laureatem nagród na wielu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach muzycznych, między innymi: I Nagrody na XII Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. Michała Spisaka (Dąbrowa Górnicza 2019), III Nagrody na 70. Międzynarodowym Konkursie Muzycznym „Praska Wiosna” (Praga 2018), III Nagrody na VIII Międzynarodowym Konkursie Instrumentów Dętych Blaszanych (Gdańsk 2017), wyróżnienia na XXII Konkursie Muzycznym im. Leoša Janáčka, (Brno 2016), I Nagrody w IV Ogólnopolskim Konkursie Instrumentów Dętych Blaszanych (Katowice 2016), II Nagrody w IV Ogólnopolskim Konkursie Waltornistów im. Edwina Golnika (Łódź 2015) oraz III Nagrody w X Międzynarodowym Konkursie Instrumentów Dętych (Brno 2015). Jako solista występował z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia, Orkiestrą Sinfonia Varsovia, Filharmonią Poznańską, Filharmonią Łódzką oraz z Orkiestrą Muzyki Nowej, z którą dokonał polskiego prawykonania utworu Richarda Ayres’a NONcerto na waltornię i orkiestrę. Swoje umiejętności szkolił pod okiem wybitnych muzyków takich jak: Stefan Dohr, Andrew Bain, Guido Corti, Jeff Bryant, Stefan de Leval Jezierski, Szabolcs Zempleni, Jindřich Petráš, Samuel Seidenberg czy Jacek Muzyk. Jako pedagog jest zapraszany na kursy muzyczne, odbywające się m. in. w Szczecinie, Kąśnej Dolnej czy Sarajewie. Współpracował z orkiestrami takimi jak: Daejeon Philharmonic Orchestra, Sinfonia Varsovia, Filharmonia Łódzka, Filharmonia Krakowska, Filharmonia Poznańska, Filharmonia Kaliska, Orkiestra Kameralna Miasta Tychy AUKSO, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej oraz I Culture Orchestra. Jest stypendystą Otwartej Filharmonii Agrafki Muzycznej, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Sapere Auso. Od 2016 roku jest solistą Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach.
II Koncert

Robert Kowalski (skrzypce)
„Robert Kowalski wyraźnie wierzy w każdą nutę, wzbijając się wysoko przy najmniejszej śpiewnej prowokacji, zręcznie negocjując techniczne szykany muzyczne z połyskującą, srebrną elegancją“
The Strad, 2018
Robert Kowalski urzeka publiczność swoim wyjątkowym, ciepłym brzmieniem oraz pełną ekspresji i zarazem szlachetną muzykalnością. Pierwszą lekcję gry na skrzypcach otrzymał w wieku siedmiu lat, zaledwie cztery lata później debiutując w koncercie skrzypcowym e-moll Mendelssohna z towarzyszeniem Orkiestry Państwowej Opery Bałtyckiej. Repertuar solowy Roberta Kowalskiego sięga od baroku do współczesności. Gości regularnie jako solista i kameralista na festiwalach muzycznych w Europie, USA i Azji, występując w renomowanych salach koncertowych: Wigmore Hall w Londynie, Mozarteum w Salzburgu, Musikhalle w Hamburgu, Musikverein w Wiedniu i Carnegie Hall w Nowym Jorku. Robert, który jest aktualnie pierwszym koncertmistrzem Orchestra della Svizzera italiana (Lugano, Szwajcaria), jest laureatem Międzynarodowego Konkursu w Val Tidone we Włoszech, Międzynarodowego Konkursu Indywidualności Muzycznych im. Tansmana w Łodzi oraz zdobywcą Nagrody Prezydenta Miasta Gdańska dla Młodych Twórców. Ponadto był stypendystą programu “Młoda Polska” przyznawanego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Urodzony w 1985 roku, po ukończeniu Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. im. Feliksa Nowowiejskiego w Gdańsku w klasie Prof. Krystyny Jureckiej udaje się do Niemiec i Szwajcarii, gdzie kształci się u Waleriego Gradowa. Dalsze istotne impulsy otrzymuje od Kolji Blachera i Any Chumachenco, na jego muzyczny rozwój silnie wpłynęli również Bernard Greenhouse, Ivry Gitlis oraz Ida Haendel. Robert współpracuje regularnie z wybitnymi osobowościami muzycznymi, takimi jak Vladimir Ashkenazy, Reinhard Goebel, Martha Argerich i Julian Rachlin, którzy są dla niego ogromnym źródłem inspiracji. W 2018 roku ukazała się w wytwórni CPO płyta z jego nagraniem koncertu skrzypcowego Richarda Straussa z Orkiestrą della Svizzera italiana pod batutą Markusa Poschnera, która zyskała przychylne opinie krytyków w całej Europie. Robert Kowalski, zawsze dążąc do poszerzenia swoich muzycznych horyzontów, dołączył w 2016 roku do słynnego Karol Szymanowski Quartet. Gra na skrzypcach J.B. Vuillaume’a z 1860 roku, hojnie wypożyczonych przez Fondazione per l’Arte e Socialità.

Katarzyna Wasiak (fortepian)
Muzyka była wszechobecna w jej rodzinnym domu. Już jako dziecko Katarzyna Wasiak regularnie chodziła na koncerty Filharmonii Zielonogórskiej, gdzie mogła doświadczyć muzyki swojej mamy-flecistki. W szkole muzycznej uczęszczała na lekcje akordeonu swojego ojca. Tam w wieku siedmiu lat Katarzyna rozpoczęła swoją muzyczną naukę w klasie Barbary Piechowskiej. Szybko zrozumiała, że gra na pianinie rozpuszcza uczucie smutku i że radość wydaje się być jeszcze większa, gdy przekłada się ją na dźwięki. Pianiści Krzysztof Jabłoński i Janina Butor udzielali jej lekcji gry na fortepianie w Liceum Muzycznym we Wrocławiu. W wieku siedemnastu lat Katarzyna Wasiak rozpoczęła studia na Uniwersytecie Muzyki i Sztuk Scenicznych w Wiedniu, początkowo w klasie prof. Olega Maisenberga, a następnie prof. Wolfganga Watzingera. Wiedeń zainspirował ją i pomógł znaleźć niezależność. Ale ciągle szukała miejsca, w którym mogłaby rozwijać się artystycznie. Tak przyjechała do Berlina. Tam kontynuowała studia na Uniwersytecie Sztuk Pięknych w Berlinie pod kierunkiem prof. Jacquesa Rouviera i w 2009 roku uzyskała dyplom artystyczny. Następnie ukończyła szkolenie z tytułem magistra sztuki na Uniwersytecie Muzycznym Hannsa Eislera u prof. Fabio Bidiniego, a także uzyskała dyplom pedagogiczny. Poprzez swoją działalność koncertową i konkursową powstała głęboka potrzeba kształtowania sceny muzycznej nie tylko z perspektywy artysty, ale także jako kreatywnego twórcy. Poczuła silną potrzebę przekazania słuchaczom muzyki w inny sposób: dlatego zaczęła ponownie studiować i ukończyła studia jako menedżer kultury na Akademii Zarządzania w Berlinie. Katarzyna Wasiak była laureatką wielu międzynarodowych konkursów i stypendiów pianistycznych, m.in. w Dallas (USA), Vanves (Francja), Villa de Capdepera (Hiszpania), stypendium polskich ministerstw kultury i Towarzystwa Chopinowskiego, Fundacji Crescendum Est-Polonia oraz Stypendium Viadrina od Rotary Club Niemcy. Występowała gościnnie na znanych festiwalach, takich jak Carinthischer Sommer, Schleswig-Holstein Music Festival, Arsonore Music Festival, brała udział w nagraniach dla radia polskiego, niemieckiego i austriackiego oraz dla wytwórni płytowej DUX, Anagram, RecArt i Eda Records. Miała zaszczyt grać z renomowanymi orkiestrami, takimi jak Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia Warszawa, Estońska Narodowa Orkiestra Symfoniczna, Filharmonia Narodowa Ukrainy oraz ze znanymi artystami, takimi jak Michail Jurowski, Benjamin Schmid czy Clemens Hagen. Wiele inspiracji znalazła pracując z wielkimi osobistościami kina, takimi jak Rosa von Praunheim czy Dominique Horwitz. Katarzynie Wasiak zależy na tym, aby przyczyniać się do przetwarzania tła historycznego poprzez projekty świadomie tematyczne, jak w przypadku polsko-żydowskiego dziedzictwa kulturowego XX wieku. Te aspekty jej pracy artystycznej i działalności jako kierownika kultury doprowadziły do powstania kolektywu LIMBO wraz z Victorem Nicoarą, Petrą Sailer i Alberto Asencio oraz do współpracy ze stowarzyszeniem na rzecz ponownego odkrycia prześladowanych nazistów kompozytorów „musica reanimata”. Bierze udział w crossartowych projektach, takich jak „24 Micro Infinities” Anny Kott wraz z sopranistką Mayą Forster, gdzie malarstwo spotyka się ze współczesnymi transkrypcjami preludiów Fryderyka Chopina. Wasiak inicjuje alternatywne aranżacje utworów klasycznych, które badane są intuicyjnie i eksperymentalnie w Barefaced Body Trio wspólnie z Leo Clemensem (skrzypce) i Georgiem Fischerem (klarnet basowy). Od 2012 roku jest częścią społeczności studia Musikkapelle w Berlin Mitte, sali do lekcji, prób i koncertów. Muzyka jest dla artystki bardzo ważna, ale mimo wszystko uważa, że jako muzyk nie powinno określać siebie tylko poprzez tę szczególną sztukę. Nagranie „Mieczysław Weinberg – Muzyka Kameralna” (anagram Musikverlag), wraz ze skrzypkiem Robertem Kowalskim i kwartetem smyczkowym Noga Quartet, zostało uznane za najlepsze nagranie kameralne roku 2020 i otrzymało Clef d’or francuskiego magazynu ResMusica. Płyta ze wszystkimi utworami Simona Laksa z sopranistką Anią Vegry (eda records Verlag) ukaże się w marcu 2021 roku.
III Koncert

Jakub Jakowicz (skrzypce)
Gry na skrzypcach uczył się u swojego ojca Krzysztofa Jakowicza, pod którego kierunkiem studiował w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Był również ostatnim uczniem jednego z twórców polskiej szkoły skrzypcowej, prof. Tadeusza Wrońskiego. Koncertuje od 11 roku życia. Grał ze wszystkimi czołowymi polskimi orkiestrami. W 1998 r., na zaproszenie Krzysztofa Pendereckiego, wystąpił na festiwalu imienia kompozytora w Krakowie, prezentując Capriccio per violino e orchestra pod batutą Jerzego Maksymiuka. W 2001 r. skrzypek zadebiutował z Filharmonikami Monachijskimi pod dyrekcją Pinchasa Steinberga, wykonując I Koncert skrzypcowy Karola Szymanowskiego. Od tego czasu występował jako solista z wieloma renomowanymi orkiestrami, m.in. z Orkiestrą Filharmonii Narodowej w Warszawie, Orchestra del Maggio Musicale we Florencji, Filharmonią Czeską w Pradze, Orchestra di Santa Cecilia w Rzymie, Filharmonią Drezdeńską, Orchestre de la Suisse Romande w Genewie, Orquesta Nacional w Madrycie, Royal Stockholm Philharmonic, Orquestra Sinfônica do Estado de São Paulo i Concerto Köln. Współpracował z takimi dyrygentami, jak Pinchas Steinberg, Jerzy Semkow, Antoni Wit, Jerzy Maksymiuk, Jacek Kaspszyk, Kazimierz Kord, Jan Krenz, Yan Pascal Tortelier, Eiji Oue, Marek Pijarowski, Krzysztof Penderecki, Agnieszka Duczmal, Kirill Karabits, Michail Jurowski, Marc Minkowski czy Stefan Solyom. W latach 2009 oraz 2011 na zaproszenie Antoniego Wita artysta brał udział jako solista w tournées koncertowych Orkiestry Filharmonii Narodowej w Wielkiej Brytanii. Jako kameralista Jakub Jakowicz od lat tworzy duet skrzypcowy z ojcem, Krzysztofem. Od 2000 r. gra z pianistą Bartoszem Bednarczykiem – wspólnie nagrali płyty Subito (Polskie Radio), Beethoven Violin Sonatas (Subito Records), krążek z Partitą Witolda Lutosławskiego (CD Accord) oraz płytę z muzyką kameralną Franza Schuberta (Polskie Radio). Artysta występował ponadto z takimi muzykami, jak Heinz Holliger, Paul Gulda, Jan Krzysztof Broja, Michel Lethiec, Anna Maria Staśkiewicz, Ruth Killius, Katarzyna Budnik-Gałązka, Ryszard Groblewski, Avri Levitan, Ursula Smith, Daniel Müller-Schott, Andrzej Bauer, Rafał Kwiatkowski, Marcin Zdunik, Karol Marianowski oraz Zvi Plesser. Jest również związany z dwoma kwartetami smyczkowymi: w latach 2008–2014 był prymariuszem Lutosławski Quartet, z którym dokonał m.in. nagrania kompletu kwartetów smyczkowych Grażyny Bacewicz, a od 2006 r. jest członkiem Zehetmair Quartet, zespołu stworzonego przez austriackiego skrzypka i dyrygenta Thomasa Zehetmaira. Płyta zespołu (ECM) z utworami Béli Bartóka i Paula Hindemitha otrzymała nagrodę Diapason d’Or de l’Année 2007. Jakub Jakowicz w Zehetmair Quartet występował m.in. w Filharmonii Berlińskiej, Wigmore Hall w Londynie, Suntory Hall w Tokio, Gulbenkian Center w Lizbonie, Konzerthaus w Wiedniu, Zankel Hall i Y Hall w Nowym Jorku, a także na słynnych festiwalach muzycznych, m.in. w Schleswig-Holstein, Salzburgu, Lucernie, Aldeburgh czy Edynburgu. W 2014 r. zespół otrzymał prestiżową Nagrodę im. Paula Hindemitha Miasta Hanau. Jakub Jakowicz jest laureatem pierwszych nagród na konkursach skrzypcowych w Lublinie (1993), Wattrelos we Francji (1995) i Takasaki w Japonii (1999). W 2001 r. został jednym z trzech zwycięzców Międzynarodowej Trybuny Młodych Wykonawców w Bratysławie, organizowanej pod auspicjami Europejskiej Unii Radiowej i Międzynarodowej Rady Muzyki UNESCO. W 2002 r. otrzymał nagrodę Fundacji polsko-japońskiej dla najlepiej zapowiadającego się skrzypka młodej generacji. Jest także laureatem Paszportu „Polityki” za rok 2003. W 2007 r. otrzymał nagrodę „Orfeusz” podczas Festiwalu „Warszawska Jesień”, zaś w roku 2018, w uznaniu za wybitny wkład w upowszechnienie muzyki Witolda Lutosławskiego, został uhonorowany Medalem 100-lecia urodzin kompozytora, przyznawanym przez Towarzystwa im. Witolda Lutosławskiego. Artysta nosi tytuł doktora sztuk muzycznych. Uczy gry skrzypcowej na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie oraz w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Gra na instrumencie Braci Gand (Paryż, 1859), dzięki uprzejmości Fondation Jerzy Semkow.

Joanna Kreft (skrzypce)
Naukę gry na skrzypcach rozpoczęła w wieku 6-ciu lat u prof. Barbary Zbrzyskiej w PSM im. Z. Noskowskiego w Gdyni. Uczyła się także u prof. Marii Langowskiej oraz prof. Krystyny Jureckiej, a od 2006r. u prof. Marcina Baranowskiego w OSM im. J. Kaliszewskiej w Poznaniu. Obecnie jest asystentką w macierzystej uczelni – Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie prof. Marcina Baranowskiego. Skrzypaczka rozwija zainteresowanie wykonawstwem historycznym, studiując skrzypce barokowe w klasie Aureliusza Golińskiego w Duńskiej Królewskiej Akademii Muzycznej. Najważniejsze osiągnięcia to dwie nagrody specjalne podczas XIV Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu w 2011 r. oraz Grand Prix Master Class & Music Festival w Pile w 2012r. Inne osiągnięcia to m.in. półfinał Międzynarodowego Konkursu im. Yehudi Menuhina w Oslo 2010 r. oraz nagrody na Międzynarodowym Konkursie Młodych Skrzypków im. Karola Lipińskiego i Henryka Wieniawskiego w Lublinie, na Ogólnopolskim Konkursie Młodych Skrzypków im. Stanisława Serwaczyńskiego w Lublinie, Ogólnopolskim Konkursie Skrzypcowym Młody Paganini w Legnicy, Ogólnopolskim Konkursie Skrzypcowym im. G. Ph. Telemanna w Poznaniu, Międzynarodowym Konkursie im. Karola Szymanowskiego w Łodzi oraz stypendia Młoda Polska i Jutting Stiftung. Wspólnie z Bartłomiejem Weznerem otrzymała nagrodę podczas Academie de Musique de Lausanne. Występowała m. in. w Berliner Philharmonie, Victoria Hall w Genewie, Beethoven Haus w Bonn, Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie, Studiu Polskiego Radia im. Władysława Szpilmana w Warszawie, Museum für Kunst und Gewerbe w Hamburgu, Dworze Artusa w Toruniu, Filharmoniach m.in. Bałtyckiej, Szczecińskiej, Lubelskiej, Kaliskiej, Atmie w Zakopanem, Dworku Chopina w Dusznikach- Zdroju, Zamku i Łazienkach Królewskich w Warszawie. Jako solistka występowała m.in. z Münchener Kammerorchester, Concerto Copenhagen pod batutą Larsa Ulrika Mortensena, Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia Amadeus pod batutą Agnieszki Duczmal, Hamburger Camerata, Arte dei Suonatori, Aukso pod batutą Marka Mosia, Narodową Orkiestrą Armenii, Orkiestrami Filharmonii Poznańskiej, Zielonogórskiej, Opolskiej, Świętokrzyskiej i Śląskiej. Joanna Kreft uczestniczyła w lekcjach prowadzonych m.in. przez Nam Yun Kim, Wandę Wiłkomirską, Pamelę Frank (Seiji Ozawa Academy w Szwajcarii), Pierre’a Amoyala, Victora Pikaizena, Riccarda Minasiego, Clive’a Browna. Współpracowała m.in. z Nabuko Imai, Bartłomiejem Niziołem, Piotrem Pławnerem, Krzysztofem Jabłońskim, Tomaszem Strahlem, Riccardem Minasim, Kai Bumannem, Bruno Cocsetem, Martinem Gesterem, Sirkką Lissą Kaakinen Pilch, Bolette Roed. Nagrywała m.in. dla Mezzo-TV, Radio Television Suisse – Espace 2 oraz dla Dwójki Polskiego Radia. Skrzypaczka współtworzy Herbert Piano Trio, którego debiut odbył się w Studiu Koncertowym Polskiego Radia w Katowicach.

Artur Rozmysłowicz (altówka)
Urodzony w Warszawie. Absolwent Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie w klasie altówki prof. Błażeja Sroczyńskiego. W latach 2004-2006 stypendysta Guildhall School of Music and Drama w Londynie w klasie mistrzowskiej prof. Jacka Glickmana. Jako muzyk solista na stałe związany jest z Orkiestrą Symfoniczną NFM. Doskonalił swe umiejętności m.in. u P. Zukermana, M. Tree, S. Kamasy, S. Popowa, członków Guarneri Quartet, Takács Quartet, Heine Quartet oraz Kwartetu Śląskiego. Zapraszany na festiwale muzyczne, takie jak: Warszawska Jesień, Międzynarodowy Festiwal Kameralistyki Ensemble, Wratislavia Cantans, Festiwal Beethovenowski, Łańcuch, La Frentana, Jazztopad, Pacific Music Festival (Sapporo, Japonia), Paxos International Music Festival (Grecja), festiwal Muzyka na Szczytach, Chopin i jego Europa, Muzyczne Przestrzenie, Tansmania, Klara Festival w Brukseli. Jako kameralista występował również na festiwalach teatralnych, m.in. Edinburgh Festival Fringe, SESC Belenzinho (São Paulo). Współpracował z London Symphony Orchestra, National Basque Orchestra, Sinfonia Juventus, Polską Orkiestrą Radiową, World Orchestra For Peace. Koncertował z wieloma wybitnymi dyrygentami, m.in: Jackiem Kaspszykiem, Gabrielem Chmurą, Michaelem Tilsonem Thomasem, Valerym Gergievem, sir Colinem Davisem, Yakovem Kreizbergiem. Występował w większości krajów Europy, Azji oraz obu Ameryk.

Dominik Płociński (wiolonczela)
Dominik Płociński – wiolonczela. Solista i kameralista, laureat drugiej nagrody i nagród specjalnych IX Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego im. W. Lutosławskiego w Warszawie, zwycięzca Koncertu Roku 2013, finalista konkursu Europejskiej Unii Nadawców New Talent 2014, stypendysta programu Młoda Polska 2016. Pracował jako koncertmistrz wiolonczel Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus, obecnie pełni tę funkcję w Orkiestrze Polskiego Radia w Warszawie. Urodził się 24.05.1989 r. w Warszawie. Naukę gry na wiolonczeli rozpoczął w wieku 8 lat pod kierunkiem prof. Michała Nyżnyka, w latach 2005-2008 był uczniem prof. Romana Hoffmanna. W 2011 r. uzyskał dyplom licencjacki z wyróżnieniem AMFN w Bydgoszczy w klasie prof. Andrzeja Bauera i as. Bartosza Koziaka, a w czerwcu 2013 r. dyplom magisterski z wyróżnieniem UMFC w Warszawie (klasa prof. A. Bauera). Uczestniczył w wielu kursach muzycznych prowadzonych przez profesorów takich jak Andrzej Bauer, Kazimierz Michalik, Andrzej Orkisz, Stanisław Firlej, Claus Reichardt, Michael Flaksman, Alexander Neustroev. Jako solista występował m.in. z Orkiestrą Filharmonii Narodowej, Polską Orkiestrą Radiową, Słowacką Orkiestrą Radiową, Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus, Orkiestrą Filharmonii Opolskiej, Orkiestrą Kameralną Miasta Tychy AUKSO pod batutą takich dyrygentów jak Marek Pijarowski, Rastislav Štúr, Marek Moś, Kai Bumann, Wojciech Semerau-Siemianowski, Rafał Janiak wykonując największe dzieła literatury wiolonczelowej. Laureat i finalista wielu konkursów krajowych i międzynarodowych, m.in. konkursu Europejskiej Unii Nadawców New Talent 2014 w Bratysławie, IX Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego im. W. Lutosławskiego w Warszawie, IV Konkursu Wiolonczelowego im. D. Poppera w Varpalocie (Węgry), Młodzieżowego Konkursu Wiolonczelowego im. K. Wiłkomirskiego w Poznaniu, Konkursu Bachowskiego w Zielonej Górze. W 2013 r. otrzymał Nagrodę Ministra Kultury zwyciężając w Koncercie Roku z najlepszymi studentami polskich uczelni muzycznych. Nagrywał dla Polskiego Radia, a także wydawnictw DUX, Art House, Requiem Records, Acte Préalable. Płociński jest także aktywnym kameralistą. W latach 2011-2014 koncertował w duecie z pianistą Pawłem Arendtem zdobywając uznanie krytyki i publiczności. W 2013 roku wraz z Joanną Kreft (skrzypce) i Bartłomiejem Weznerem (fortepian) założył Herbert Piano Trio, które współpracuje z Fundacją im. Zbigniewa Herberta. Zespół był półfinalistą znaczących europejskich konkursów kameralnych (Weimar, Triest). W 2018 Trio wykonywało Koncert Potrójny L. van Beethovena z Orkiestrą Filharmonii Opolskiej pod batutą Kai Bumanna. Płociński jest także członkiem Warszawskiej Grupy CELLONET oraz zespołu Hashtag Ensemble. Są to znakomite polskie formacje zajmujące się wykonawstwem muzyki współczesnej, która stanowi istotną część aktywności artystycznej Płocińskiego. Wraz z oboma zespołami jest regularnie zapraszany do udziału w znaczących festiwalach muzycznych, m.in. Warszawska Jesień, Premiery we Lwowie, Kody w Lublinie, Poznańska Wiosna, Festiwal Prawykonań w Katowicach.

Bartłomiej Wezner (fortepian)
Bartłomiej Wezner – fortepian. Jest jednym z najwszechstronniejszych pianistów swojej generacji: solistą, kameralistą, pedagogiem, managerem kultury. Jest laureatem międzynarodowych konkursów kameralnych: St Martin’s Chamber Music Competition (2011, Londyn – I nagroda), 16 Premio Trio di Trieste (2015, Triest – III nagroda), Academie de Musique de Lausanne (2015, Lozanna – laureat), 50th International Vocal Competition ‘s-Hertogenbosch (2014, Holandia – laureat w kategorii Lied Duo) oraz XVII Międzynarodowego Konkursu Muzyki Kameralnej im. Kiejstuta Bacewicza w Łodzi (2010 – III nagroda). Zdobył nagrody dla najlepszego pianisty podczas konkursów wokalnych w Warszawie (2007), Katowicach (2008), Łodzi (2009), Sopocie (2010) i w Częstochowie (2013). Jako solista zdobył Nagrodę Specjalną na VI Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. I. J. Paderewskiego w Bydgoszczy (2004) oraz Wyróżnienie na XV Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. L. Janáčka w Brnie (2008, Czechy). Urodził się w 1981 roku w Nysie. Ukończył Akademię Muzyczną im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie fortepianu prof. Ewy Pobłockiej (2006). W latach 2002-2004 był też studentem prof. Jerzego Sulikowskiego. Równolegle studiował klawesyn u prof. Urszuli Bartkiewicz. W 2013 roku uzyskał stopień doktora sztuk muzycznych, a w 2019 habilitację. W 2014 podjął pracę w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy na stanowisku Adiunkta oraz kierownika Zakładu Kameralistyki Fortepianowej. Pełni również funkcję Kanclerza Paderewski Piano Academy w Bydgoszczy oraz dyrektora artystycznego festiwalu Muzyka w willi Blumwego. Znaczący wpływ na estetykę wykonawczą Bartłomieja Weznera miały lekcje mistrzowskie z artystami tej miary co Maestro Janoš Starker, Stephen Kovacevich, Raphaël Pidoux (Wanderer Trio), Ewa Podleś, Kevin Kenner, Maja Nosowska, Marcin Sikorski. Koncertuje ze znakomitymi muzykami: Vadimem Brodskim, Marią Machowską, Joanną Kreft, Agatą Schmidt, Ingridą Gápovą. Jest pianistą i założycielem zespołów BMF Piano Trio, Herbert Piano Trio, Surrealistic Five. Wraz z ojcem i rodzeństwem, tworzy unikatowy rodzinny kwartet Wezner Ensemble. Jako klawesynista współpracuje z orkiestrą kameralną Capella Bydgostiensis oraz zespołem muzyki dawnej illo tempore. Występował w Polsce, Belgii, Czechach, Szwecji, Grecji, Niemczech, Serbii i Czarnogórze, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Włoszech oraz Stanach Zjednoczonych. Jako solista koncertował m.in. z Capellą Bydgostiensis, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, Filharmonią Opolską, Lwowską Narodową Orkiestrą Kameralną Akademia czy Filharmonikami Bydgoskimi. Był pianistą– korepetytorem Mistrzowskiego Kursu Wokalnego Maestry Teresy Żylis -Gara w Pałacu w Radziejowicach (2008), warsztatów Młodzi Śpiewacy Małopolski prof. Heleny Łazarskiej i Zofii Kilanowicz w Nowym Sączu (2012), Kursu Mistrzowskiego Thomasa Hampsona w Filharmonii Gorzowskiej (2014) oraz oficjalnym pianistą XIV, XV i XVI, XVIII Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu (2011, 2013, 2015, 2019), IX Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki w Warszawie (2016), Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Karola Szymanowskiego w Katowicach (2018) oraz IV Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Karola Lipińskiego w Toruniu (2019). Otrzymał stypendia: Piano Texas Festival and Academy w Fort Worth (2006, USA), International Dartington Summer School (2012, Wielka Brytania), Beethoven Haus w Bonn (2015, Niemcy) oraz Marszałka Województwa Kujawsko – Pomorskiego (2011, 2012, 2017) i Ministra Kultury Młoda Polska (2012). Pianista znakomicie odnajduje się zarówno w repertuarze klasycznym jak i w muzyce XX i XXI wieku. Dokonał prawykonań i premierowych nagrań kompozycji m. in: Hanny Kulenty, Zbigniewa Bargielskiego, Roxanny Panufnik, Marcina Maseckiego, Michała Dobrzyńskiego. Jego koncerty były transmitowane przez m. in. Polskie Radio „Dwójka” i RTS Suiss. Nagrywał dla wytwórni CdAccord, Dux, Fonoteus i Acte Préalable.
III Koncert

Celina Kotz (skrzypce)
Celina Kotz jest jedną z najciekawszych skrzypaczek młodego pokolenia. Jej interpretacje zachwycają publiczność i budzą uznanie jury wielu konkursów. Mimo młodego wieku aktywnie angażuje się na wielu płaszczyznach polskiego rynku muzycznego. Jest artystką wszechstronną – równie istotny jest dla niej rozwój solistyczny, kameralny, orkiestrowy jak również organizacja życia muzycznego. Jest laureatką Nagrody Publiczności XV Międzynarodowego Konkursu im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu. Debiutowała z towarzyszeniem orkiestry Filharmoni Poznańskiej mając 11 lat i od tego czasu regularnie koncertuje. Występowała z większością polskich, a także wieloma zagranicznymi orkiestrami, współpracując przy tym z dyrygentami światowej sławy takimi jak Christoph Poppen, Yuki Miyagi, Jesús Medina, Grzegorz Nowak czy José Maria Florêncio. W 2016 roku podczas trasy koncertowej po USA zadebiutowała w nowojorskiej Carnegie Hall. Występowała także w wielu krajach Europy oraz Azji. Ważną częścią jej aktywności jest kameralistyka. Od wielu lat koncertuje z pianistą Marcinem Sikorskim. Współtworzy również Trio im. Wiłkomirskich nad którym patronat objęli Wanda i Józef Wiłkomirscy, a którego debiutancka płyta otrzymała nominację do prestiżowej nagrody International Classical Music Awards. Angażuje się również w kameralne projekty z wybitnymi artystami, takimi jak: Katarzyna Duda, Katarzyna Budnik, Bartłomiej Nizioł, Klaudiusz Baran, Marek Bracha, Maciej Frąckiewicz, Marcin Zdunik czy Janusz Wawrowski. Jest współzałożycielką, dyrektorem artystycznym oraz koncertmistrzem Polish Soloists String Orchestra, a także członkiem orkiestry Sinfonia Varsovia. Artystce bliska jest też działalność pedagogiczna – pracuje z dziećmi oraz młodzieżą w ramach warsztatów i kursów muzycznych.
Jest stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, programu stypendialnego Młoda Polska, Prezydenta Poznania, Stowarzyszenia Business and Professional Women’s Club, a także fundacji Pro Bono Musicae i Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci. Celina Kotz swoją przygodę ze skrzypcami rozpoczęła w wieku 6 lat. Uczyła się pod kierunkiem wybitnych pedagogów poznańskiej szkoły skrzypcowej – Kariny Gidaszewskiej oraz Bartosza Bryły. Realizowała także program stypendialny na Universitat fur Musik und darstellende Kunst w Wiedniu w klasie Stefana Kamilarova. Artystka gra na skrzypcach Jacka Steczkowskiego z 2010 roku.

Mateusz Doniec (altówka)
Mateusz Doniec urodził się w 1996 roku w Krakowie. Naukę gry na altówce rozpoczął w
klasie prof. Rafała Daszkiewicza. Z wyróżnieniem ukończył studia na Uniwersytecie Muzycznym
Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie altówki prof. Katarzyny Budnik. Mateusz jest altowiolistą orkiestry symfonicznej Sinfonia Varsovia. Bierze udział także w koncertach muzyki kameralnej. Grał z takimi muzykami jak m.in. Marcin Zdunik, Katarzyna Budnik, Jakub Jakowicz, Anna Maria Staśkiewicz, Agata Szymczewska Astrig Siranossian, czy Anne Queffélec. Mateusz bierze udział w konkursach międzynarodowych oraz ogólnopolskich. Wśród licznych nagród do największych osiągnięć należą m.in.: 57 Międzynarodowy konkurs muzyczny “Beethoven Hradec”, 2019 – III miejsce, X Ogólnopolski konkurs altówkowy im. Jana Rakowskiego, Poznań 2018 – II miejsce oraz nagroda specjalna za najlepsze wykonanie utworu obowiązkowego “ForEve(r)” Janusza Stalmierskiego, 18 Międzynarodowy Konkurs im. Bogdana Warchal w grze na instrumentach smyczkowych, Dolny Kubin 2014 – Grand Prix oraz I miejsce w kategorii altówek.

Piotr Mazurek (wiolonczela)
Piotr Mazurek edukację muzyczną rozpoczął w wieku siedmiu lat w Poznańskiej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu, w klasie wiolonczeli Macieja Mazurka, a następnie kontynuował ją w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej w Poznaniu – tak zwanej „Szkole Talentów”. W latach 2004-2009 studiował na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Tomasza Strahla. Swoje umiejętności doskonalił także podczas licznych warsztatów i kursów muzycznych m.in. w Łańcucie, Bydgoszczy, Żaganiu, Zakopanem czy Janowcu, pracując pod okiem wybitnych pedagogów takich jak Kazimierz Michalik, Cecylia Barczyk, Alexander Gebert, Paweł Radziński czy Jonathan Aner. Już od pierwszego roku studiów ze wszystkich muzycznych przestrzeni wykonawczych najbardziej fascynowało go współtworzenie z innymi muzykami i szczególną uwagę poświęcał rozwijaniu się w tym kierunku, dzięki czemu w 2004 roku jako jedyny polak otrzymał zaproszenie od Asian Cultural Center na kurs kameralny w Manili, a rok później do orkiestry Naational Jeugd Orkest, gdzie miał możliwość pracy z najwybitniejszymi instrumentalistami i dyrygentami o światowej sławie. Jeszcze będąc studentem współpracował z Operą Kameralną w Warszawie na stanowisku koncertmistrza grupy wiolonczel, a z początkiem 2010 roku objął stanowisko zastępcy lidera grupy wiolonczel w orkiestrze Sinfonia Varsovia, które pełni do dnia dzisiejszego. Jego działalność koncertowa obejmuje występy w najbardziej renomowanych salach koncertowych w całej Europie, a także w Chinach, Japonii, Meksyku czy na Filipinach. Współpracował z takimi dyrygentami jak: Lorin Mazel Charles Dutoit, Valery Gergiev, Marc Minkowski, John Axelrod, Ivan Fischer, Michel Corboz, Reinbert de Leeuw, Pierre-Laurent Aimard, Jean-Jacques Kantorow, Antoni Wit, Jerzy Maksymiuk, Jacek Kaspszyk i Grzegorz Nowak. Jako wykładowca studiów orkiestrowych na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie oraz w Akademii Sinfonia Varsovia dużą wagę przykłada do przygotowania studentów do wydarzenia jakim jest egzamin do orkiestry zarówno pod kątem technicznym jak i psychologicznym. Doskonale znając realia rynku muzycznego pomaga swoim studentom odnaleźć w nim swoje miejsce. Jego fascynacja aparatem orkiestrowym, wieloletnie doświadczenie pracy w jednym z najlepszych polskich zespołów i stały kontakt z największymi dyrygentami naszych czasów sprawiły, że w roku 2019 rozpoczął studia magisterskie na wydziale Dyrygentury Symfoniczno-Operowej w klasie Moniki Wolińskiej. Od tego czasu miał okazję pracować z Polską Orkiestrą Radiową oraz Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus im. Jerzego Semkowa.
IV Koncert

Bartosz Koziak (wiolonczela)
Jest zwycięzcą III Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego im. Witolda Lutosławskiego w 2001 r. w Warszawie, zdobywcą II nagrody na konkursach Isang Yun’a w Tongyeong (Korea) i Kijowie im. Mikola Lysenki, laureatem oraz zdobywcą nagrody specjalnej na konkursie „Praska Wiosna”, zdobywcą I nagrody na XI Międzynarodowym Konkursie Współczesnej Muzyki Kameralnej w Krakowie. Otrzymał także nagrody na Konkursach im. P. Czajkowskiego w Moskwie oraz ARD w Monachium. W 2003 roku otrzymał nagrodę specjalną Fundacji Kultury Polskiej przyznaną przez Ewę Podleś. Występował m.in. w Konzerthaus w Berlinie, Rudolfinum w Pradze, Cité de la Musique w Paryżu, Teatro Politeama w Palermo, Studiu im. Witolda Lutosławskiego i Filharmonii Narodowej w Warszawie. Jako solista współpracował z takimi orkiestrami jak: Filharmonia Narodowa, NOSPR, Sinfonia Varsovia, Sinfonietta Cracovia, Orchestre Philharmonique de Monte Carlo, Münchener Kammerorchester, Praska Filharmonia, Orkiestrami Radiowymi w Warszawie i Budapeszcie, Narodową Orkiestrą Ukrainy, Młodzieżową Orkiestrą Armenii pod dyrekcją Krzysztofa Pendereckiego, Jana Krenza, Antoniego Wita, Gabriela Chmury, Jacka Kaspszyka, Massimiliano Caldi, Volodymira Syrenki, Ole Rudnera. Jako kameralista współpracuje m.in. z Kają Danczowską, Elżbietą Stefańską, Anną Marią Staśkiewicz, występuje z pianistami Justyną Danczowską, Marcinem Koziakiem, Radosławem Sobczakiem, Agnieszką Kozło. Współtworzy Warszawską Grupę Wiolonczelową „Cellonet”. Jest zapraszany na znane festiwale m.in. Warszawską Jesień, Young Euro Classic w Berlinie, Wielkanocny Festiwal im. L. van Beethovena, Mecklemburg Vorpommern, Musica Polonica Nova, Festiwal Muzyczny w Łańcucie, Chopin i jego Europa w Warszawie, Yerevan Music Perspecitves, East meets West w Korei. Od kilku lat jest regularnie zapraszany do udziału w projektach koncertowych Krzysztofa Pendereckiego. Brał udział w pierwszym nagraniu płytowym „Concerto grosso” pod dyrekcją Kompozytora. Ponadto w dyskografii Bartosza Koziaka znajdują się między innymi nagrania II Koncertu wiolonczelowego Grażyny Bacewicz, wyróżnione przez magazyn „Pizzicato” w Luksemburgu, a także, z Justyną Danczowską, utworów na wiolonczelę i fortepian w tym Sonaty „Arpeggione” F. Schuberta i „Märchenbilder” Roberta Schumanna. W roku 2015 wydał płytę z Duetami Ravela, Kodalya i Martinu nagraną z Anną Marią Staśkiewicz. Bartosz Koziak ukończył z odznaczeniem „Magna cum Laude” Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Profesora Kazimierza Michalika i Andrzeja Bauera oraz Conservatoire National Superieur de Musique de Paris w klasie Philippe’a Muller’a. Dzięki uprzejmości Kai Danczowskiej gra na XIX-wiecznej kopii instrumentu J. Guadagniniego, na którym koncertował wybitny polski wiolonczelista Dezyderiusz Danczowski. Bartosz Koziak reprezentowany jest przez agencję Sonora.

Agnieszka Kozło (fortepian)
Agnieszka Kozło – fortepian. Należy do grona najwszechstronniejszych polskich kameralistów. W 1996 roku wraz z Katarzyną Ewą Sokołowską założyła Ravel Piano Duo, w którym zwyciężyły na konkursach w Marcopoulo (Grecja, 1996) i na XI Międzynarodowym Konkursie Duetów Fortepianowych w Jeseniku (Czechy, 1999) oraz zdobyły II nagrodę na Konkursie „Premio Valentino Bucchi” w Rzymie (2002). Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie fortepianu Bronisławy Kawalli oraz w klasie kameralistyki Mai Nosowskiej. Na tej samej uczelni odbyła studia podyplomowe pod kierunkiem Jana Ekiera, a następnie, w latach 2001-2005 w Ravel Piano Duo kontynuowała naukę na studiach podyplomowych w Hochschule für Musik und Theater w Rostocku w klasie mistrzowskiej duetu Hansa-Petera i Volkera Stenzl. W 2005 roku duet ukończył studia z najwyższym odznaczeniem. Artystka zajmuje się również pracą pedagogiczną i wraz z profesorami Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina przygotowuje młodych wiolonczelistów do udziału w największych konkursach wiolonczelowych: im. Piotra Czajkowskiego w Moskwie, im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie (gdzie od 2003 roku jest pianistką konkursu). Wielokrotnie otrzymywała nagrodę dla najlepszego pianisty konkursu. Współpracuje również ze znakomitymi artystami na międzynarodowych kursach muzycznych w Polsce i za granicą. Artystka koncertowała w wielu krajach Europy i Azji. Dokonała wielu nagrań dla Polskiego Radia, a jako członkini Ravel Piano Duo wydała płytę z muzyką francuską na cztery ręce, kolejna płyta duetu, zawierająca utwory Brahmsa została uhonorowana prestiżową nagrodą Fryderyk 2005. W 2015 roku ukazała się pierwsza płyta z serii „Polski Kalejdoskop” z muzyką polską na cztery ręce, która również zdobyła uznanie krytyków (Fryderyk 2016). W 2011 roku Agnieszka Kozło uzyskała tytuł doktora sztuk muzycznych.
V Koncert

Polish Violin Duo (skrzypce)
Polish Violin Duo tworzą skrzypkowie Marta Gidaszewska oraz Robert Łaguniak. Zespół powstał w 2014 roku. Swoje początki miał w Poznańskiej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej II st. im M. Karłowicza w klasie dr hab. Kariny Gidaszewskiej. Obecnie Marta jest studentką Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie skrzypiec prof. Bartosza Bryły oraz dr hab. Kariny Gidaszewskiej, natomiast Robert jest absolwentem Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi w klasie skrzypiec dr hab. Kariny Gidaszewskiej. Marta i Robert od lat biorą udział w Międzynarodowych i Ogólnopolskich Konkursach skrzypcowych oraz kameralnych zdobywając zawsze czołowe lokaty. Na swoim koncie mają ponad 180 nagród m.in. na konkursach w Japonii, USA, Estonii, Serbii, Danii, Grecji, Szwecji, Anglii, Francji, Włoszech, Szwajcarii, Austrii, Bośni i Harcegowinie, Węgrzech, Niemczech, Polsce. Jako duet prowadzą ożywioną działalność koncertową. Występowali m.in. w Filharmonii Narodowej w Warszawie, Filharmonii Lubelskiej, Filharmonii Podkarpackiej w Rzeszowie, Filharmonii Poznańskiej, czy w Chinach podczas Międzynarodowej Gali w Pekinie, gdzie inaugurowali uroczyste otwarcie nowego połączenia lotniczego z Warszawy do Pekinu. Występowali także podczas różnych festiwali i cykli koncertów, m.in. podczas Rzeszowskiej Jesieni Muzycznej, Czarnoleskiego Festiwalu Sztuk „Ująć nieuchwytne…”, cyklu koncertów „Z klasyką przez Polskę”, czy „Arcydzieła Muzyki Kameralnej”. Występowali również z orkiestrami, m.in. z Filharmonią Kameralną im. W. Lutosławskiego w Łomży, czy z Orkiestrą „Poznańskie Smyczki”. W 2020 roku zostali nominowani do nagrody „Koryfeusz Muzyki Polskiej” w kategorii „Odkrycie Roku”. Wspólnie brali udział w wielu Ogólnopolskich i Międzynarodowych Konkursach. Wśród ich najważniejszych osiągnięć można wyróżnić takie jak I nagroda i 6 nagród specjalnych na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Polskiej im. Stanisława Moniuszki w Rzeszowie, Polska (2019) oraz I nagroda na Międzynarodowym Konkursie Zespołów Kameralnych im. A. Rubinsteina w Düsseldorfie, Niemcy (2019). Ponadto są zwycięzcami Międzynarodowego Konkursu Muzycznego „Concert Tours to China” w Kopenhadze, Dania (2020), zdobywcami Grand Prix na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym w Kyoto, Japonia (2021), Grand prix i nagrody specjalnej za wybitną osobowość artystyczną na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym w Łodzi, Polska (2021), Grand Prix na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. L. Bellana w Paryżu, Francja (2020), Grand Prix na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym w Wiedniu, Austria (2021), Grand Prix (Platinum Award) na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym w Quebec, Kanada (2021), Grand Prix na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym w Brukseli, Belgia (2020), Grand Prix na Międzynarodowym Konkursie „Music&Stars Awards” w Tallinie, Estonia (2020), Grand Prix na Międzynarodowym Turnieju Kameralnym w Trzech Odsłonach w Bydgoszczy, Polska (2020), Grand Prix, I nagrody oraz nagrody specjalnej za najlepsze wykonanie utworu obowiązkowego na Nadbałtyckim Konkursie Duetów Smyczkowych w Gdańsku, Polska (2020), I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. S. Prokofieva „Silk Way” w Moskwie, Rosja (2021), I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym „Odin” w Tallinnie, Estonia (2021), I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym „Magic Muse” w Moskwie, Rosja (2021), I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym „Weiner Klassiker Danubia Talents” w Budapeszcie, Węgry (2021), I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym w Moskwie, Rosja (2020), I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym „Music e-Contest” w Tallinie, Estonia (2020), I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym „OPUS 2020” w Krakowie, Polska, I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym „The Muse” w Atenach, Grecja (2020), I nagrody na Międzynarodowym Konkursie „ISCART” w Lugano, Szwajcaria (2020), I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym w Belgradzie, Serbia (2015), Grand Prix na Turnieju Kameralnym w Trzech Odsłonach w Bydgoszczy, Polska (2015), I nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Zespołów Kameralnych w Łodzi, Polska (2015), I nagrody na Turnieju Kameralnym w Trzech Odsłonach w Bydgoszczy, Polska (2014)… Zostali także laureatami projektu „Scena dla Muzyki Polskiej”, organizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca. Wspólnie brali udział m.in. w programie „Scena Klasyczna” oraz „Niedziela z Narodowym Instytutem Muzyki i Tańca” w telewizji TVP Kultura, a także w audycji „Płytomania” w Programie Drugim Polskiego Radia. Występowali także w radiowej stacji Merkury Klasyka oraz w Polskim Radiu Rzeszów. W 2021 roku, przy współpracy z firmą fonograficzną DUX, duet nagrał swoją pierwszą płytę, dokonując światowej premiery fonograficznej dwóch opusów Duetów na dwoje skrzypiec polskiego zapomnianego kompozytora – Joachima Kaczkowskiego. W tym samym roku duet odbędzie trasę koncertową po Chinach, gdzie podczas 10 recitali w najbardziej prestiżowych salach koncertowych będzie prezentował zapomniane dzieła polskich kompozytorów. W 2020 roku ukazał się utwór autorstwa Michała Janochy – Attra na dwoje skrzypiec, dedykowany Polish Violin Duo. Także w 2020 roku ukazały się dwie płyty wydane przez firmę fonograficzną DUX z nagraniami z Międzynarodowego Konkursu Muzyki Polskiej im. S. Moniuszki w Rzeszowie z ich udziałem.

Magdalena Bojanowicz-Koziak (wiolonczela)
Magdalena Bojanowicz-Koziak jest laureatką Paszportu „Polityki” – nagrody tygodnika „Polityka” przyznawanej twórcom oraz kreatorom kultury. Zdobyła I nagrodę na 45. Międzynarodowym Konkursie Jeunesses Musicales w Belgradzie (2015), a także jest laureatką II nagrody i dwóch nagród specjalnych na VIII Międzynarodowym Konkursie im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie. Otrzymała również III nagrodę na I Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie. Spośród jej innych sukcesów konkursowych wymienić można także II nagrodę na 69. Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. Ludwiga van Beethovena w Hradec Králové (Czechy) czy wyróżnienie na 64. Międzynarodowym Konkursie „Praska Wiosna” w Pradze. Jest również finalistką Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego w Stuttgarcie (2014). Swoje umiejętności doskonaliła na kursach pod okiem takich artystów jak Julius Berger, Jens Peter Maintz, Kazimierz Michalik, Phillippe Muller, Arto Noras, Claus Reichardt czy Victoria Yagling. Była stypendystką Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci (2001- 2008) oraz Ministra Kultury i Sztuki. W 2009 roku została laureatką prestiżowego stypendium „Młoda Polska”, które pozwoliło na nagranie płyty „Satin” z polską muzyką współczesną w duecie z Maciejem Frąckiewiczem. Jako TWOgether Duo artyści zostali laureatami Paszportu Polityki za „odwagę, ryzyko i konsekwencję. (…) Za koncertowe kreacje, pobudzanie naszej wyobraźni i siłę przekonywania” oraz otrzymali nominację do Fryderyka, nagrody polskiego przemysłu fonograficznego (2013). Współpracowała jako solistka pod batutą takich dyrygentów jak: M. Caldi, G. Tchitchinadze, D. Smith, V. Schmidt-Gertenbach, R. Rivolta, M. Moś, M. Klauza, T. Wojciechowski, J. Kosek, M. Nesterowicz, P. Przytocki, W. Rodek, B. Suđić, B. Lack, E. Kovacic, J. M. Florêncio, W. Michniewski. Brała udział m.in. w licznych festiwalach ogólnopolskich oraz międzynarodowych: „Music Connects” w Grand Resort Bad Ragaz w Szwajcarii, Gulangyu Festiwal w Xiamen (Chiny), „Festival au Leman” w Thonon les Bains we Francji, „Festiwal Kameralny” w Moskwie, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” „Muzyka na szczytach” w Zakopanem, „Muzyczne przestrzenie”, Festiwal „Musica moderna” w Łodzi, „Musica Polonica Nova” we Wrocławiu, Festiwal Hubermanna w Częstochowie, „Mistrzowie Polskiej Wiolinistyki” w Zielonej Górze. Występowała m.in. w Tonhalle w Zürichu, Royal Festival Hall w Londynie, Kolarac w Belgradzie, Studio Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego w Warszawie, Filharmonii Narodowej w Warszawie. Jako solistka współpracowała z takimi orkiestrami jak: Filharmonia Narodowa, NOSPR, NFM Orkistra Leopoldinum, Sinfonietta Cracovia, AUKSO, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus, Belgrade Philharmonic Orchestra. Ma na swoim koncie liczne prawykonania utworów z orkiestrą m.in.: „Koncert wiolonczelowy” Dariusza Przybylskiego (z NOSPR wydany przez wytwórnię DUX), „Dziennik zapisany w połowie” Aleksandra Nowaka (z AUKSO, NMF), „ Koncert Podwójny” Hanny Kulenty (Na Festiwalu „Eufonie” w Filharmonii Narodowej z Orkiestrą Filharmonii Lwowskiej). Magdalena Bojanowicz ukończyła z wyróżnieniem studia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie wiolonczeli Andrzeja Bauera i Bartosza Koziaka oraz Universität der Künste w Berlinie w klasie Jensa Petera Maintza.

Piotr Różański (fortepian)
Ukończył studia pianistyczne w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Katarzyny Popowej-Zydroń (studia licencjackie) oraz prof. Ewy Bukojemskiej (studia magisterskie). W zakresie kameralistyki kształcił się przez pięć lat w klasie prof. Janiny Romańskiej-Werner. W 2014 roku uzyskał stopień doktora sztuki, a w 2019 roku stopień doktora habilitowanego sztuki. Obecnie jest członkiem Katedry Fortepianu Akademii Muzycznej w Krakowie oraz nauczycielem gry na fortepianie w Państwowej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej II st. im. F. Chopina w Krakowie. Piotr Różański jest laureatem licznych konkursów pianistycznych, zarówno ogólnopolskich jak i międzynarodowych (m.in. XXXVIII Ogólnopolskiego Konkursu Pianistycznego im. F. Chopina, Warszawa 2006 – I nagroda; Konkursu Pianistycznego o stypendium fundacji YAMAHA, Gdańsk 2008 – I nagroda). Jest również półfinalistą Piano-e-Competition w Minneapolis (USA) 2009; Konkursu Euroradia w Bratysławie (jako polski reprezentant) 2009 oraz Konkursu im. J. Brahmsa w Pörtschach 2011. Koncertował w Polsce i wielu innych krajach europejskich (m.in. w Czechach, na Cyprze, w Szwajcarii, Finlandii, Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, na Litwie), a także w Izraelu i Stanach Zjednoczonych. Jako kameralista współpracował m. in. z Kają Danczowską, Marią Sławek, Grzegorzem Manią, Piotrem Reichertem, Marcinem Zdunikiem, Rafałem Kwiatkowskim, Robertem Kabarą, Piotrem Lato, Jackiem Ozimkowskim, Julią Malik, Mileną Kędrą, Aleksandrą Lelek, Beatą Urbanek-Kalinowską, Moniką Gardoń-Preinl. Występował na festiwalach: „Winners and Masters”, „Chopin i jego Europa”, „Premia Filharmonii Łódzkiej”, „Wawel o zmierzchu”, „Muzyka latem”, „Mozartiana”, „Muzyka w Starym Krakowie”, „Emanacje”, Festiwalu Młodych Laureatów Konkursów Muzycznych, Festiwalu Chopinowskim w Dusznikach Zdroju, Wielkanocnym Festiwalu Ludwiga van Beethovena. Brał udział w licznych kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez: Eugene`a Indijca, Dinę Yoffe, Aleksieja Orłowieckiego, Paula Badura-Skoda, Joaquina Soriano, Thomasa Ungara, Eleanor Wong. Od roku 2007 Piotr Różański tworzy duet ze skrzypaczką Marią Sławek. W 2012 roku ukazała się ich debiutancka płyta z sonatami Roberta Schumanna i Sergiusza Prokofiewa, zaś w 2015 roku na rynku pojawił się ich kolejny album – tym razem z utworami Mieczysława Weinberga – nagrany dla wytwórni CD Accord. W 2013 roku, wraz z Polską Orkiestrą Radiową pod batutą Marka Mosia, muzycy wzięli udział w prawykonaniu utworu Anny Zawadzkiej-Gołosz Spettro, którego rejestracja fonograficzna znalazła się na płycie poświęconej twórczości kompozytorki, wydanej przez Polskie Radio. Od roku 2013 pianista tworzy duet fortepianowy z Grzegorzem Manią. Zarębski Piano Duo specjalizuje się w wykonywaniu z jednej strony zapomnianej muzyki polskiej XIX wieku (utworów Władysława Żeleńskiego, Juliusza Zarębskiego, Ignacego Jana Paderewskiego, Zygmunta Noskowskiego), a z drugiej znaczących dzieł na cztery ręce, napisanych w XX i XXI wieku (m.in. Samuela Barbera, Johna Corigliano, Igora Strawińskiego, Maurycego Ravela). Artyści występowali m.in. w londyńskim St Martin-in-the-Fields, w Pharos Arts Foundation w Nikozji, w Newman Recital Hall w Los Angeles, a także w ramach prestiżowego projektu Gradus ad Parnassum – Akademia Mistrzowskiej Pianistyki w Krakowie. Piotr Różański jest laureatem kilku konkursów kameralnych, m.in. Międzynarodowego Konkursu Muzyki Kameralnej w Łodzi 2010 oraz Niezależnego Międzynarodowego Konkursu Indywidualności Muzycznych w Kijowie 2010. Był również wielokrotnie nagradzany za wyróżniający się akompaniament (Dąbrowa Górnicza 2010, Żywiec 2014, Nowy Targ 2016, Skierniewice 2016, Ostrava 2017). Zainteresowania artystyczno-naukowe pianisty oscylują wokół muzyki fortepianowej i kameralnej XX i XXI wieku, jak również muzyki fortepianowej na lewą rękę. Piotr Różański występował z referatami na konferencjach naukowych, m.in. na Międzynarodowej Konferencji Naukowej „Pozostać wiernym sobie – Andrzej Panufnik i kompozytorzy emigracyjni” (Kraków 2014), Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Kultura i jej rozwój a muzykowanie zespołowe i zmiany w szkolnictwie artystycznym” (Dobczyce 2015); IV Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Konteksty kształcenia muzycznego. Muzyka w edukacji dzieci i młodzieży” (Łódź 2016), II Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Konteksty kultury, konteksty edukacji. Wyzwania kształcenia artystycznego” (Dobczyce 2016). Posiada również w swoim dorobku kilka artykułów oraz monografię. Współpracuje z Polskim Wydawnictwem Muzycznym, opracowując wydania muzyki fortepianowej (np. utworów Romana Ryterbanda, czy wyboru duetów fortepianowych na cztery ręce). Piotr Różański był stypendystą Fundacji „Sapere Auso”, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Prezydenta Miasta Krakowa.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.
Projekt dofinansowano z budżetu województwa podkarpackiego.











