
Kobiety w Muzyce / Women in Music
Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów rusza z pierwszym, międzynarodowym festiwalem promującym kobiety-kompozytorki oraz ich twórczość́. „Kobiety w Muzyce/Women in Music” to festiwal online, w którym obok polskich kompozytorek pojawią się również twórczynie z kraju współpracującego. W pierwszej edycji będą to kompozytorki z Wielkiej Brytanii. Festiwal będzie można posłuchać w dniach 4,5 oraz 11,12 października na kanale Youtube Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kameralistów.
Festiwal będzie prezentować twórczość kobiet-kompozytorek z Polski i Wielkiej Brytanii. Prezentowane będą utwory między innymi G. Bacewicz, współczesnych polskich kompozytorek, a także R. Clarke czy brytyjskiej kompozytorki o polskich korzeniach – R. Panufnik. Rdzeń festiwalu to muzyka pisana przez kobiety oraz muzyka inspirowana kompozytorkami. Festiwal jednak to nie tylko sama muzyka, ale i wykonawczynie, m.in.: Katarzyna Budnik, Julia Kociuban, Katarzyna Duda, Monika Gardoń-Preinl czy Jaga Klimaszewska.
Przy wsparciu Guildhall School of Music and Drama zrealizowany zostanie recital wokalny muzyki polskiej i brytyjskiej. Utwory wykonają: Magdalena Molendowska (sopran), Julia Samojło (fortepian) (absolwentki GSMD) oraz wokalistka wskazana przez Guildhall School – Katherine McIndoe.
Wydarzenie zostało objęte patronatami honorowymi Ambasady Brytyjskiej, Marszałka Województwa Pomorskiego p. Mieczysława Struka oraz Prezydent Miasta Gdańsk p. Aleksandry Dulkiewicz.
Koncerty zostały nagrane w Nadbałtyckim Centrum Kultury w Gdańsku. Ich transmisja odbędzie się na kanale youtube Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kameralistów: https://www.youtube.com/c/SPMKPolishChamberMusiciansAssociation
Organizatorzy

Partnerzy



Program festiwalu








Wykonawcy

Katherine McIndoe (sopran)
Katherine jest sopranistką z Nowej Zelandii, która niedawno ukończyła program studiów operowych w Guildhall School of Music and Drama, gdzie studiowała pod kierunkiem Yvonne Kenny. Jest Young Artist Garsington Opera w sezonie 2021 i była Young Artist Britten-Pears na Festiwalu Aldeburgh. W Nowej Zelandii była Emerging Artist w New Zealand Opera i członkiem inauguracyjnego Programu Rozwoju Wokalistów Fundacji Dame Kiri Te Kanawa. Od czasu przeprowadzki do Wielkiej Brytanii występowała w Barbican, Wigmore Hall, Snape Maltings, Sadler’s Wells i na żywo dla BBC Radio 3. Na początku 2020 roku wystąpiła w brytyjskiej trasie koncertowej z Richard Alston Dance Company, śpiewając Britten’s On This Island w nowej choreografii zatytułowanej Shine On!, będącej częścią programu, który niedawno został nominowany do nagrody South Bank Arts Award. Katherine posiada Dyplom Artysty i Master of Performance z wyróżnieniem Guildhall oraz Bachelor of Music z wyróżnieniem First Class Honors w New Zealand School of Music. Jej ostatnie role to: Barbarina (Mała zielona jaskółka, Jonathan Dove); Susanna (Il segreto di Susanna); Jolanta (Iolanta); Guwernantka (Obrót Śruby); Fiordiligi (Così fan tutte); Tatiana (Eugeniusz Oniegin); i Giulietta (I Capuleti i I Montecchi).

Magdalena Molendowska (sopran)
Ukończyła Akademię Muzyczną w Gdańsku w klasie śpiewu Dariusza Paradowskiego. Umiejętności swe doskonaliła w Guildhall School of Music and Drama w Londynie, gdzie pracowała pod kierunkiem Rudolfa Piernaya i zdobyła prestiżowy Gold Medal 2013, oraz w ramach Opera Studio – Accademia Nazionale di Santa Cecilia w Rzymie, gdzie kształciła się m.in. u Renaty Scotto; obecnie pozostaje pod opieką wokalną Yvonne Kenny. Jest również absolwentką studiów prawniczych na Uniwersytecie Gdańskim. Bogaty repertuar artystki obejmuje pieśni, dzieła oratoryjne i kantatowe, a szczególnie bliskim jej gatunkiem jest opera. Na scenie zadebiutowała w 2006 roku partią Atalanty w Kserksesie Händla – spektaklu realizowanym przez Gdańską Operę Kameralną (z którą była związana przez wiele lat), a też prezentowanym podczas Bergedorfer Musiktage oraz Letniego Festiwalu Muzyki Kameralnej w Helu. Od 2011 roku jest solistką Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie. Miała tu swój debiut w operze Jakob Lenz Rihma, natomiast w sezonach 2012/13 i bieżącym śpiewała partię tytułową w Halce Moniuszki. Na stałe współpracuje również z Operą Wrocławską i Krakowską, Clonter Opera Theatre, a także z Glyndebourne Festival i Festspiele Baden-Baden. Wykonywała wiele ról w operach Mozarta, m.in. Donny Elwiry w Don Giovannim, Fiordiligi w Cosi fan tutte, Hrabiny w Weselu Figara, Vitellii w Łaskawości Tytusa, Armindy w La finta giardiniera. Ma również w swym repertuarze partie: Małgorzaty i Heleny w Mefistofelesie Boita, Micaëli w Carmen, Mimi w Cyganerii, Tatiany w Eugeniuszu Onieginie, Księżnej Marii w Ptaszniku z Tyrolu Zellera, Rozalindy w Zemście nietoperza i Matki w Jasiu i Małgosi Humperdincka. Bierze też udział w realizacjach projektów związanych z muzyką współczesną. W ubiegłych sezonach artystka zadebiutowała w Filharmonii Poznańskiej (Walkiria, III akt – wykonanie koncertowe) oraz w Warszawskiej Operze Kameralnej (Hrabina w Weselu Figara). Powróciła także na deski Teatru Wielkiego Opery Narodowej jako Halka. W tym sezonie stworzyła niezwykle ciepło przyjętą kreację jako Katerina w premierze The Greek Passion B. Martinu w Opera North. Zadebiutowała w Filharmonii Katowickiej wykonując partię sopranu w Deutches Requiem Brahmsa. Dokonała dwu nagrań płytowych: koncertowego nagrania Halki w doborowej obsadzie pod batutą Gabriela Chmury oraz, wraz z pianistką Julią Samojło, unikatowego nagrania pieśni wybitnego polskiego kompozytora emigracyjnego Zygmunta Stojowskiego. Aktywnie zaangażowała się w działalność Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kameralistów we współpracy z którymi, realizuje kilka niezwykle wartościowych projektów artystycznych. Jest doktorantką Akademii Muzycznej w Bydgoszczy.

Julia Samojło (fortepian)
Julia Samojło ukończyła Akademię Muzyczną im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, w klasie prof. Tatiany Szebanowej. Następnie odbyła staż artystyczny pod kierunkiem prof. Szábolcsa Esztényiego oraz studia podyplomowe i doktoranckie pod opieką artystyczną prof. Mai Nosowskiej na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Rozwijała swoje umiejętności także pod kierunkiem prof. Ronana O’Hory, prof. Grahama Johnsona i prof. Pameli Lidiard w Guildhall School of Music and Drama w Londynie w ramach stypendium Erasmus oraz dwuletniego Guildhall Artist Fellowship. Kursy mistrzowskie odbyła pod kierunkiem takich artystów jak prof. Halina Czerny-Stefańska, prof. Emanuel Krasovsky, prof. Lee Kum-Sing, prof. Alexander Kobrin, prof. Victor Derevianko, prof. Alon Goldstein, prof. Jerome Rose, prof. Roger Vignoles, prof. Julius Drake, prof. Martin Katz. Była pedagogiem gry na fortepianie na City University w Londynie (2011- 2012) oraz w Guildhall School of Music and Drama (2011- 2014), w latach 2007- 2010 i 2016- 2018 pracowała jako pianistka kameralistka na Uniwersytecie Muzycznym im. F. Chopina w Warszawie. Szczególne miejsce w repertuarze Julii Samojło zajmuje kameralistyka fortepianowa i muzyka współczesna. Pianistka ma w swoim dorobku liczne prawykonania oraz dokonała wielu nagrań dla Biblioteki-Fonoteki Związku Kompozytorów Polskich, Polskiego Radia, DUX, Musica Sacra, Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kameralistów. W 2019 roku nagrała wszystkie pieśni Zygmunta Stojowskiego z Magdaleną Molendowską. W 2017 roku dokonała prawykonania napisanego dla niej koncertu na fortepian i orkiestrę Edwarda Nesbita z Orkiestrą Muzyki Nowej pod dyrekcją Szymona Bywalca. W tym samym roku zaprezentowała światową premierę 12 z 24 wariacji na fortepian solo Romana Ryterbanda podczas festiwalu „Polska muzyka odnaleziona” w Warszawie. W latach 2014-2017 nagrała wszystkie utwory na fortepian solo i kameralne Krzysztofa Baculewskiego. W 2014 roku płyta Pawła Gusnara „Saxophone Varie”, na której znajduje się m.in. nagrane przez Pawła i Julię „Invitation” Marii Pokrzywińskiej, otrzymała nagrodę „Fryderyk” w kategorii „Album roku- muzyka kameralna. W 2010 roku nagrała Koncert fortepianowy Stefana Kisielewskiego z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia pod dyrekcją Jacka Kaspszyka. W listopadzie 2015 roku Julia Samojło zadebiutowała w Carnegie Hall w Nowym Jorku z wiolonczelistką Karoliną Jaroszewską, z którą tworzy duet od 2008 roku. Występowała także m.in. w Concertgebouw w Amsterdamie, Barbican Hall, Wigmore Hall, Purcell Room, St. John’s Smith Square w Londynie, Rudolfinum w Pradze, Tel Aviv Museum of Art, Filharmonii Narodowej w Warszawie. Koncertowała m.in. z Sinfonią Varsovią, Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia, Polską Orkiestrą Radiową, Orkiestrą Muzyki Nowej, Orkiestrą Filharmonii Poznańskiej, pod dyrekcją Łukasza Borowicza, Krzesimira Dębskiego, Jacka Kaspszyka, Aleksandra Liebreicha, Szymona Bywalca, Marka Mosia. Od 2006 roku można ją usłyszeć podczas koncertów organizowanych przez Związek Kompozytorów Polskich w ramach „Warszawskich Spotkań Muzycznych”, „Muzycznych Pór Roku” i „Portretów Kompozytorów”, . Brała także udział w takich festiwalach jak: „Warszawska Jesień”, „Od Chopina do Góreckiego – źródła i inspiracje”, „Radio Autumn” w Pradze, „Oxford Lieder Festival”, „City of London Festival”, “Ealing Music and Film Festival”, “Władysław Żeleński i krakowski salon muzyczny”, “Rzeszowska Jesień Muzyczna”. Julia Samojło była laureatką m.in. I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Młodych Wykonawców w Atenach, Stypendium Prezesa Rady Ministrów, Stypendium Prezydenta Miasta Szczecina, Stypendium Prezydenta Miasta Bydgoszczy, Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Katarzyna Duda (skrzypce)
Artystka wszechstronna o niezwykle wyrazistej muzycznej osobowości, solistka i kameralistka.
Gry na skrzypcach uczyła się pod kierunkiem prof. Magdaleny Rezler – Niesiołowskiej, studiowała w mistrzowskiej klasie skrzypcowej Maestro Tibora Vargi w Ecole Supérieure de Musique w Sion w Szwajcarii, oraz w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie pracując pod opieką znakomitego skrzypka, prof. Jana Staniendy.
Artystka jest zdobywczynią czołowych nagród na wielu krajowych i międzynarodowych konkursach skrzypcowych, wśród których warto wymienić nagrodę oraz nagrodę specjalną “Prix Mozart” za najlepsze wykonanie koncertu skrzypcowego W.A. Mozarta uzyskane na Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym Tibora Vargi w Sion (Szwajcaria), a także laury otrzymane na Międzynarodowym Konkursie na Skrzypce Solo im. Tadeusza Wrońskiego w Warszawie. Była stypendystką m. in. Interlochen Academy of Arts w USA.
Krytycy muzyczni zgodnie określają ją jako artystkę wielkiego formatu, podkreślając wspaniałe połączenie kunsztu muzycznego z olbrzymim temperamentem scenicznym oraz wirtuozerii z wielką wrażliwością. „Fenomenalna Katarzyna Duda” pisał o niej Ruch Muzyczny po prawykonaniu Koncertu skrzypcowego Agaty Zubel, mającym miejsce w Sali Koncertowej Akademii Muzycznej w Katowicach – skrzypaczce towarzyszyła Orkiestra Muzyki Nowej pod dyrekcją Szymona Bywalca. Newsweek określił ją jako „jedną z największych gwiazd wśród polskich skrzypków” a recenzent w Hi-Fi i Muzyka uznał, iż „wszelkie porównania do legend skrzypiec będą jak najbardziej na miejscu”.
Katarzyna Duda koncertowała i nagrywała z renomowanymi orkiestrami, m. in. Orchestre de Chambre de Lausanne, European Union Chamber Orchestra, Orkiestra Kameralna Polskiego Radia i Telewizji Amadeus w Poznaniu, NOSPR, Polska Orkiestra Radiowa, Orkiestra Filharmonii Lwowskiej, Capella Sankt Petersburg, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Narodowej w Warszawie, Janáček Chamber Orchestra, AUKSO – Orkiestra Kameralna Miasta Tychy, Neue Ruhr Kammerphilharmonie, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Studio for New Music Ensemble Władimira Tarnopolskiego, Orquesta Sinfonica del Estado de Mexico, Śląska Orkiestra Kameralna pod batutą takich dyrygentów jak m. in.: Enrique Batiz, Jesus Lopez-Cobos, Agnieszka Duczmal, Lavard Skou Larsen, Marek Moś, Józef Wiłkomirski, Monika Wolińska, Jorge Mester, Łukasz Borowicz. Występowała wspólnie m. in. Waldemarem Malickim, Hanną Holeksą, Kwartetem Camerata, Janem Staniendą, Katarzyną Budnik, Januszem Wawrowskim, Marcinem Zdunikiem, Piotrem Pławnerem, Mariuszem Patyrą, Markiem Brachą, Jakubem Jakowiczem czy Krzysztofem Chorzelskim.
Koncert “Violin Summit”, w którym artystka wystąpiła obok Konstantego Andrzeja Kulki, Krzesimira Dębskiego i Michała Urbaniaka otrzymał najwyższe wyróżnienie w województwie pomorskim – Pomorską Nagrodę Artystyczną Gryf 2003 w kategorii “Wydarzenie Artystyczne”.
Koncertowała w prestiżowych salach, m. in. Lincoln Center i Carnegie Hall w Nowym Jorku, Filharmonia Narodowa w Warszawie, Sala Rossiniego w Padwie, Konserwatorium w Moskwie, NOSPR w Katowicach, Kawai Omotesando Hall w Tokio, Concertgebouw w Amsterdamie. Podczas amsterdamskiego debiutu towarzyszyła jej znakomita pianistka – Ewa Pobłocka. Wszystkie koncerty zostały entuzjastycznie przyjęte przez publiczność i krytyków muzycznych.
Jej wykonania były transmitowane przez wiele stacji telewizyjnych i radiowych, m. in.: Radio Suisse Romande, Polskie Radio i Telewizję Polską, rozgłośnie telewizyjne w Holandii, Meksyku, Francji, Niemczech i Rosji. Posiada rozległy i różnorodny repertuar zawierający dzieła od baroku po muzykę współczesną. Na zamówienie artystki oraz Śląskiego Towarzystwa Muzycznego powstały trzy koncerty skrzypcowe skomponowane przez znakomitych twórców –
Agatę Zubel, Macieja Zielińskiego oraz Tomasza Opałkę. Wszystkie te dzieła dedykowane są Katarzynie Dudzie oraz Orkiestrze Muzyki Nowej i jej szefowi artystycznemu – Szymonowi Bywalcowi.
Katarzyna Duda była nominowana do nagrody “Paszport Polityki”, a także do Nagrody Polskich Melomanów w kategorii „Klasyczny Instrumentalista Roku”. Jej pierwsza płyta pod tytułem “Le Streghe”, którą artystka nagrała z pianistą Waldemarem Malickim (DUX), z repertuarem wirtuozowskim na skrzypce z towarzyszeniem fortepianu, otrzymała entuzjastyczne recenzje w mediach i została nominowana do nagrody Związku Producentów Audio Video – FRYDERYK ‘2000, jako jedyna płyta z udziałem skrzypiec solo. Sukces ten zainspirował skrzypaczkę do nagrania jeszcze jednego krążka z przebojami wirtuozowskiej muzyki na skrzypce – “Le Streghe 2”. W nagraniu tym artystce towarzyszyła Wrocławska Orkiestra Kameralna “Wratislavia” pod batutą Jana Staniendy (DUX). Również i ta płyta uzyskała nominację do nagrody FRYDERYK ‘2001. Artystka zarejestrowała także albumy z muzyką skrzypcową Tadeusza Paciorkiewicza (Acte Prealable) oraz Andrzeja Nikodemowicza (z pianistką Agnieszką Schulz-Brzyską, DUX). W 2018 roku nagrała Sonatę op. 13 Ignacego Jana Paderewskiego (z pianistą Robertem Morawskim, DUX/Centrum Paderewskiego w Kąśnej Dolnej). W 2020 roku wiedeńska wytwórnia KAIROS wydała monograficzną płytę z twórczością Agaty Zubel, na której znalazł się specjalnie napisany dla Katarzyny Dudy i przez nią wykonany Koncert na skrzypce i orkiestrę kameralną – krążek ten również uzyskał nominację do nagrody FRYDERYK.
Katarzyna Duda gra na instrumencie włoskim z początku XIX wieku.

Grzegorz Mania (fortepian)
Ukończył z wyróżnieniem studia pianistyczne pod kierunkiem prof. Stefana Wojtasa w Akademii Muzycznej w Krakowie, równocześnie na Uniwersytecie Jagiellońskim ukończył studia prawnicze. W 2017 r. uzyskał stopień doktora nauk prawnych za pracę poświęconą muzyce w prawie autorskim, przygotowaną pod kierunkiem prof. dr hab. Janusza Barty. Ukończył również z wyróżnieniem studia pianistyczne w Guildhall School of Music and Drama w Londynie, gdzie studiował pod kierunkiem prof. Martina Rosco’e, prof. Charles’a Owen’a oraz prof. Caroline Palmer. Jako solista i kameralista występował w kraju i za granicą, koncertując m.in. w Filharmonii Krakowskiej, Zielonogórskiej, NOSPR, St. Martin in the Fields w Londynie, a takżew Operze oraz Konserwatorium Muzycznym w Hanoi (Wietnam). Występował m.in. podczas Festiwalu „Emanacje” oraz Dni Muzyki Feliksa Mendelssohna. Regularnie koncertuje w Wielkiej Brytanii, wykonując repertuar solowy i kameralny, koncertował także we Francji, w Norwegii, Niemczech, Austrii, Włoszech, Islandii, Izraelu i Stanach Zjednoczonych. Uczestniczył w warsztatach wykonawczych i klasach mistrzowskich m.in. z: Krzysztofem Śmietaną, Wiesławem Kwaśnym, Peterem S. Buck’iem, Anthonym Spiri’m, Triem Altenberg, Jerome’m Rose’m, Wolfgangiem Redik’iem, Ewą Bukojemską, Alisdair’em Beatson’em, Carole Pressland, Victorem Rosenbaum’em, Kają Danczowską. Był uczestnikiem Międzynarodowych Kursów Muzyki Kameralnej w Puławach (2003-2005), a także finalistą międzynarodowych konkursów kameralnych i solowych. Jest doświadczonym i wszechstronnym muzykiem-kameralistą i akompaniatorem nagradzanym podczas konkursów instrumentalnych. Współpracował z wieloma znakomitymi solistami, wspólnie z pianistą Piotrem Różańskim współtworzy Zarębski Piano Duo. Uczestniczył w wielu konferencjach naukowych, jest autorem i współautorem artykułów i glos prawniczych, a także współautorem podręcznika do prawa autorskiego dla nauczycieli szkół artystycznych. Wspólnie z dr hab. Moniką Gardoń-Preinl przygotował dla PWM podręcznik do czytania a vista dla uczniów średnich szkół muzycznych. Obecnie pracuje jako nauczyciel fortepianu, akompaniator, a jednocześnie jako radca prawny współpracuje z Grupą Adwokacką Kraków. Jest współzałożycielem oraz prezesem Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kameralistów. Koordynował liczne projekty krajowe i międzynarodowe, m.in. wymiany młodzieży, tournée koncertowe oraz organizację festiwali, konkursów i konferencji naukowych. W 2018 r. otrzymał (wspólnie z prof. S. Wojtasem) Nagrodę Województwa Małopolskiego Ars Quaerendi za wybitne działania na rzecz rozwoju i promocji kultury. Jest także stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Yuri Zhislin (skrzypce)
Yuri Zhislin został ostatnio określony przez The Strad mianem wirtuoza z prawdziwie romantyczny temperamentem’. Dynamicznie rozwija swoją karierę solisty i kameralisty, występując w rodzimej Rosji, wschodniej i zachodniej Europie, Stanach Zjednoczonych Ameryki, Ameryce Południowej, Japonii, Australii i Nowej Zelandii. Yuri studiował w Royal College of Music, gdzie otrzymał dyplom z wyróżnieniem. W 1993 roku został uhonorowany tytułem Young Musician of the Year (Młody Muzyk Roku), przyznawany przez BBC Radio 2. Jako solista, Yuri Zhislin występował między innymi z Oxford Philharmonic, BBC Concert Orchestra, London Mozart Players, Lithuanian Chamber Orchestra and Queensland Symphony. Dyskografia Yurija obejmuje: płytę wydaną przez SOMM (2005), duet – skrzypce/altówka nagrany z Natalią Lomeiko dla wytwórni muzycznej Naxos, płytę z Wariacjami Goldbergowskimi Bacha nagraną z trio smyczkowym (Dmitry Sitkovetsky – skrzypce, Luigi Piovano – wiolonczela) wydaną przez Nymbus Alliance w 2011 roku oraz płytę orkiestry kameralnej Camerata Tchaikovsky, na której Yuri wykonał koncert saksofonowy Glazunova we własnej aranżacji na altówkę – płyta została wydana w 2020 dla wytwórni Orchid Classics. Jako znany kameralista współpracował na przykład z Marią Joao – Pires, Barrym Douglasem, Natalie Clein, Sergeiem Nakariakovem. Yuri współtworzył i był Dyrektorem Artystycznym Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Kameralnej Apollon (Apollon International Chamber Music Festival) na Cyprze w 2014 roku. W 2004 roku Yuri założył zespół złożony z wybitnych, wielokrotnie nagradzanych muzyków – Rosyjscy Wirtuozi Europy (Russian Virtuosi of Europe), który teraz nazywa się Camerata Tchaikovsky. Zespół odbył zakończone sukcesem tournée po Ameryce Południowej i Rosji. Wykłada w Royal College of Music w Londynie (skrzypce i altówka), jest także wybitnym profesorem wizytującym konserwatoria w Europie, Azji i Australii. Jest drugim koncertmistrzem w orkiestrze Oxford Philharmonic od 2011 roku.

Jaga Klimaszewska (skrzypce) (skrzypce)
Jaga Klimaszewska urodziła się w Gdańsku i tam też rozpoczęła naukę gry na skrzypcach w Ogólnokształc cej Szkole Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskie o w klasie Jerzego Hazuki. Ukończyła studia licencjackie w Guildhall School of Music and Drama w Londynie w klasie prof.
Krzysztofa Śmietany oraz studia magisterskie (Master of Performance) w Royal College of Music w
klasie prof. Macieja Rakowskiego. Jaga występowała jako solistka i kameralistka m. in. w Anglii (m.in. Elgar Room, Barbiacn Hall), we Francji (Paryż-sala Unesco), w Austrii (Wiedeń-Musikverein, Salzburg-
Mozarteum), w Rosji (Moskwa),w Niemczech , na Węgrzech, we Włoszech, w Singapurze a także w Chinach. Jako solistka koncertowała z orkiestrami, takimi jak: Cappella Gedanensis ,Silk Street Sinfonia, Ernest Read Symphony Orchestra, Scherzo Ensemble. Obecnie związana jest z Bartok Trio (skrzypce, klarnet, fortepian), z którym oprócz znanych utworów wykonuje muzykę współczesną oraz projekty aranżowane specjalnie na ten niecodzienny skład. Jaga doskonaliła swoje umiejętności podczas międzynarodowych festiwali oraz warsztatów muzycznych pod okiem światowej sławy artystów takich jak: Maxim Vengerov, Leonid Kerbel, Philippe Graffin, Belcea Quartet, Yuri Zhislin, Maxim Rysanov, Barnabas Kelemen, Katalin Kokas, Barbara Doll, David Takeno, Carole Presland, Peter Schuhmayer, Gareth Lubbe. Przez cały okres studiów była stypendystką przyznawanego przez Prezydenta Miasta Gdańska Stypendium Fahrenheita. W 2019 razem z Mateuszem Rettnerem nagrała płytę z muzyką Grażyny Bacewicz, która została wydana przez wytwórnię DUX. Na płycie ukazały się dwie premiery fonograficzne. Jaga gra na skrzypcach zbudowanych przez Jacoba Fendta w 1820 roku.
Katarzyna Budnik (altówka)
Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie skrzypiec prof. Mirosława Ławrynowicza, Andrzeja Gębskiego i Janusza Wawrowskiego oraz w klasie altówki prof. Piotra Reicherta. Zatrudniona na stanowisku adiunkta w klasie altówki w macierzystej uczelni. Od lutego 2014 roku pełni również funkcję lidera grupy altówek w orkiestrze Sinfonia Varsovia. We wrześniu 2013 roku została laureatką III nagrody prestiżowego konkursu ARD w Monachium. Odniosła również sukcesy w licznych konkursach krajowych i zagranicznych: 47. Międzynarodowym Konkursie im. Ludwiga van Beethovena w Hradec (2008, I nagroda), 15. Międzynarodowym Konkursie im. Johannesa Brahmsa w Pörtschach (2008, I nagroda), 8. Ogólnopolskim Konkursie Altówkowym im. Jana Rakowskiego (2008, I nagroda), Międzynarodowym Konkursie im. Maxa Rostala w Berlinie (2009, II nagroda), Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej im. Maxa Regera w Sondershausen (2009, II nagroda i Nagroda Specjalna za najlepsze wykonanie suity na altówkę solo Maxa Regera) oraz IV Międzynarodowym Konkursie im. Michała Spisaka (2010, II nagroda oraz Nagroda Specjalna). Jako solistka i kameralistka wielokrotnie koncertowała w Polsce oraz innych krajach Europy (Czechy, Austria, Niemcy, Francja). W 2010 roku brała udział w projekcie Chamber Music Connects the World organizowanym przez Kronberg Academy, gdzie grała z najwybitniejszymi muzykami: Gidonem Kremerem, Tatjaną Grindenko, Yurim Bashmetem oraz Fransem Helmersonem. Występowała na wielu renomowanych festiwalach: m.in. w Muzycznym Festiwalu w Łańcucie, Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Kameralnej ,,Muzyka na Szczytach” w Zakopanem, Kammermusikfest Lockenhaus (gdzie została zaproszona przez Gidona Kremera). W listopadzie 2013 roku ukazała się jej solowa płyta – Viola Recital, za którą altowiolistka otrzymała nagrodę Fryderyk 2014. Za wybitne osiągnięcia otrzymała stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Jest również stypendystką programu ,,Młoda Polska”. W 2013 roku została nominowana do ,,Paszportów Polityki”.

Maciej Kułakowski (wiolonczela)
Urodzony w 1996 roku w Gdańsku. Grę na wiolonczeli rozpoczął w wieku sześciu lat w klasie wiolonczeli prof. Jadwigi Ewald. Jest laureatem Konkursu Królowej Elżbiety w Brukseli oraz zdobywcą I nagrody oraz nagrody specjalnej na X Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie. Od 2019 roku reprezentuje Londyńską agencję Young Classical Artists Trust (YCAT). Jako solista występował w wielu krajach Europy i Świata m.in. z Orkiestrą Filharmonii Narodowej w Warszawie, Sinfoniettą Cracovią, Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus, London Mozart Players, Kammerphilharmonie Bremen, Brussels Philharmony Orchestra, St. Petersburg Symphony Orchestra, Calgary Symphony Orchestra oraz Aukso: Orkiestra Kameralna Miasta Tychy. Jako kameralista brał udział w takich festiwalach jak: Piatigorsky Cello Festival w Los Angeles, Beijing Cello Festival, Festiwal im. Krzysztofa Pendereckiego, Festiwal im. Witolda Lutosławskiego, Festiwal im. Ignacego Jana Paderewskiego, Moritzburg Festival, Kronberg Festival, Krzyżowa Music, Hohenstaufen Kammermusik Festival czy Munich Rising Stars. Współpracował z takimi muzykami jak Krzysztof Penderecki, Emanuel Ax, Christoph Eschenbach, Viviane Hagner, Charles Neidich, Arnold Steinhardt, Jan Vogler, Lawrence Power i Kian Soltani oraz dyrygentami: Marek Moś, Marek Pijarowski, Eivind Gullberg Jensen, Frank Braley i Stéphane Denève w szerokim zakresie repertuaru. Inne ważne wydarzenia to premiera dedykowanego specjalnie dla niego dzieła “McKulak” napisanego przez Tadeusza Kassaka z zespołem Kassak Brass Ensemble oraz rezydencja w Międzynarodowej Akademii Seiji Ozawy w Szwajcarii. Jako członek Tria im. Wilkormirskich koncertował w całej Polsce i wpólnie z nim nagrał muzykę Antona Arensky’ego dla wytwórni DUX. Jest też członkiem warszawskiego zespołu wiolonczelowego o nazwie “Cellonet” prowadzonego przez Andrzeja Bauera. Maciej studiuje od 2017 roku u Wolfganga Emanuela Schmidta w Kronberg Academy. W 2016 roku otrzymał stypendium i nagrodę specjalną od Deutsche Stiftung Musikleben podczas Deutscher Musikwettbewerb, a w 2015 roku zdobył II nagrodę na konkursie TONALI w Hamburgu (2015). W roku 2010, 2012 i 2013 otrzymał stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz został laureatem konkursu Narodowego Centrum Kultury – Młoda Polska. Wcześniej studiował u dr Marcina Zdunika na Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, Mannheim Universitat oraz Hochscuhle fur Musik Franza Liszta w Weimarze. Brał udział w wielu kursach mistrzowskich gdzie kształcił się u wybitnych pedagogów takich jak: Sir Andras Schiff, Gidon Kremer, Steven Isserlis, Frans Helmerson, Mischa Maisky, Truls Mørk, Gary Hoffman, Phillippe Muller, Jens Peter Maintz, Ivan Monighetti czy Andrzej Bauer. Gra na współczesnej wiolonczeli Thorstena Theisa z 2014 roku.

Monika Gardoń-Preinl (fortepian)
Monika Ewa Gardoń-Preinl to polska specjalistka w zakresie kameralistyki, gry na fortepianie, doktor habilitowana sztuk muzycznych, adiunkt Katedry Kameralistyki Wydziału Instrumentalnego Akademii Muzycznej w Krakowie. Studiowała w Akademii Muzycznej w Krakowie, którą ukończyła w 1991 w klasie Stefana Wojtasa. Obroniła pracę doktorską, 22 kwietnia 2013 habilitowała się na podstawie dorobku naukowego i pracy zatytułowanej Kwintet Es-dur KV 452 W.A. Mozarta Wielki kwintet Es-dur op.16 L. van Beethovena. Analiza dzieła a interpretacja wykonawcza w kontekście historii gatunku. Została zatrudniona na stanowisku adiunkta w Katedrze Kameralistyki na Wydziale Instrumentalnym Akademii Muzycznej w Krakowie. Piastuje funkcję kierownika w Katedrze Muzyki Dawnej. Prorektor uczelni ds. artystycznych i naukowych w kadencji 2020–2024. Wcześniej prodziekan na Wydziale Instrumentalnym Akademii Muzycznej w Krakowie. W 2018 otrzymała Brązowy Krzyż Zasługi.

Julia Kociuban (fortepian)
Julia uważana jest za jedną z czołowych pianistek swojego pokolenia. Jej debiutancka płyta „Schumann, Chopin, Bacewicz” została uznana przez krytyków za jeden z najciekawszych polskich pianistycznych debiutów fonograficznych ostatnich lat, a ostatni album z koncertami fortepianowymi G. Bacewicz i A. Tansmana był nominowany do nagrody Fryderyk 2020 w kategorii album roku muzyka koncertująca. Artystka regularnie występuje w renomowanych salach koncertowych w Europie (m.in. Herkulessaal w Monachium, Konzerthaus w Wiedniu i w Berlinie, Laeiszhalle w Hamburgu), Ameryce oraz Azji. Jest zapraszana na najbardziej prestiżowe festiwale muzyczne na świecie w tym m.in. La Roque d’Antheron, La Folle Journee, Young Euro Classic w Berlinie, Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena, Kissinger Sommer. Jako solistka koncertowała z towarzyszeniem uznanych orkiestr kameralnych i symfonicznych w tym m.in. Wiener Symphoniker, Wiedeńska Orkiestra Radiowa ORF, Orkiestra Symfoniczna NDR w Hamburgu. Współpracowała z wieloma cenionymi dyrygentami m.in.: Howard Griffiths, Hans Graf, Nemme Järvi, Kristjan Järvi, Lahav Shani, Heribert Beissel, Aziz Shokhakimov, Ken-David Masur, Antoni Wit, Jerzy Maksymiuk, Paweł Przytocki, Marek Pijarowski. Dokonała szeregu nagrań radiowych, telewizyjnych oraz płytowych m.in. dla wytwórni Sony Classical, DUX oraz Gramola. Julia Kociuban jest absolwentką Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie oraz Universität Mozarteum w Salzburgu, gdzie studiowała pod kierunkiem Prof. Piotra Palecznego oraz Prof. Pavla Gililova. W 2019 roku uzyskała stopień doktora sztuk muzycznych, a rok później ukończyła studia podyplomowe menadżerów kultury w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Obecnie jest stypendystką Royal College of Music w Londynie, gdzie studiuje u Prof. Dmitri Alexeeva. Prócz działalności artystycznej prowadzi działalność pedagogiczną wykładając na Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi. Jest także pomysłodawczynią i dyrektorem BISMA Bacewicz International Summer Music Academy.






