Letnie koncerty kameralne
Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów zaprasza na koncerty nadzwyczajne „IV Wielkanocnego Festiwalu Kameralnego w Zielonej Górze” pod nazwą „Letnie Koncerty Kameralne”. Koncerty odbędą się w Żagańskim Pałacu Kultury oraz Bibliotece Parafii Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Żaganiu.
Program:
9 sierpnia 2024, godz. 17.00, Żagański Pałac Kultury w Żaganiu
Zarębski Piano Duo: Piotr Różański (fortepian), Grzegorz Mania (fortepian). Utwory Juliusza Zarębskiego, Maurycego Moszkowskiego, Władysława Żeleńskiego i Johanessa Brahmsa.
17 sierpnia 2024, godz. 16.30, Biblioteka, Dawny Zespół Kanoników Regularnych Reguły św. Augustyna w Żaganiu (Parafia Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Żaganiu)
Magdalena Bojanowicz (wiolonczela). W programie Johann Sebastian Bach.
Dofinansowano ze budżetu Województwa Lubuskiego.
Partnerzy:
Dawny Zespół Kanoników Regularnych Reguły św. Augustyna w Żaganiu
Patronat medialny:
Wykonawcy:
Zarębski Piano Duo (Piotr Różański, Grzegorz Mania)
Zespół założony w 2013 r. przez dwóch krakowskich pianistów: Piotra Różańskiego i Grzegorza Manię. Duet specjalizuje się przede wszystkim w wykonawstwie XIX i XX-wiecznych kompozycji na 4 ręce. Szeroki repertuar formacji obejmuje utwory J. Brahmsa, A. Dvoraka, F. Schuberta, R. Schumanna, W.A. Mozarta, S. Barbera, G. Ligetiego, P. Hindemitha, J. Corigliano. Duet specjalizuje się także w wykonawstwie szerzej nieznanych utwory polskich kompozytorów: J. Zarębskiego, Z. Noskowskiego, W. Żeleńskiego, I.J. Paderewskiego. W 2019 r. ukazała się płyta “Polska na 4 ręce” z nagraniem utworów na 4 ręce J. Zarębskiego, I.J. Paderewskiego i kompletem utworów W. Żeleńskiego. Zespół występował w wielu salach koncertowych w Polsce i za granicą. Pianiści koncertowali w Londynie, m.in. w St. Martin in the Fields, w Pharos Arts Foundation w Nikozji (Cypr), w Newman Recital Hall w Los Angeles, a ponadto w Niemczech, Izraelu, Finlandii i na Ukrainie. W Polsce zaś m.in. podczas inauguracji XXII Ogólnopolskiego Turnieju Pianistycznego w Żaganiu, w ramach prestiżowego projektu Gradus ad Parnassum – Akademia Mistrzowskiej Pianistyki w Krakowie, podczas festiwali „Rzeszowska Jesień Muzyczna” czy „Józef Hofmann in memoriam” w Krakowie. Jako soliści występowali również z Polish Art Philharmonic.
Magdalena Bojanowicz – wiolonczela
jest laureatką Paszportu „Polityki” – nagrody tygodnika „Polityka” przyznawanej twórcom oraz kreatorom kultury. Zdobyła I nagrodę na 45. Międzynarodowym Konkursie Jeunesses Musicales w Belgradzie (2015), a także jest laureatką II nagrody i dwóch nagród specjalnych na VIII Międzynarodowym Konkursie im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie. Otrzymała również III nagrodę na I Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie. Spośród jej innych sukcesów konkursowych wymienić można także II nagrodę na 69. Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. Ludwiga van Beethovena w Hradec Králové (Czechy) czy wyróżnienie na 64. Międzynarodowym Konkursie „Praska Wiosna” w Pradze. Jest również finalistką Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego w Stuttgarcie (2014). Swoje umiejętności doskonaliła na kursach w Brukseli, Salzburgu, Kronberg i Musicinsel Reihnau, gdzie pracowała pod okiem takich artystów jak Julius Berger, Jens Peter Maintz, Kazimierz Michalik, Phillippe Muller, Arto Noras, Claus Reichardt czy Victoria Yagling. Była stypendystką Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci (2001-2008) oraz Ministra Kultury i Sztuki. W 2009 roku została laureatką prestiżowego stypendium „Młoda Polska”, które pozwoliło na nagranie płyty „Satin” z polską muzyką współczesną w duecie z Maciejem Frąckiewiczem. Jako TWOgether Duo artyści zostali laureatami Paszportu Polityki za „odwagę, ryzyko i konsekwencję. (…) Za koncertowe kreacje, pobudzanie naszej wyobraźni i siłę przekonywania” oraz otrzymali nominację do Fryderyka, nagrody polskiego przemysłu fonograficznego (2013). Magdalena Bojanowicz prowadzi kursy muzyczne organizowane przez Krajowy Fundusz na rzecz Dzieci w Lusławicach oraz Warsztaty Wiolonczelowe w Augustowie. Współpracowała jako solistka pod batutą takich dyrygentów jak: Massimiliano Caldi, George Tchitchinadze, Daniel Smith, Volker Schmidt-Gertenbach, Renato Rivolta, Marek Moś, Michał Klauza, Tadeusz Wojciechowski, Jerzy Kosek, Michał Nesterowicz, Paweł Przytocki, Wojciech Rodek, Bojan Suđić, Benjamin Lack, Ernst Kovacic, José Maria Florêncio. Brała udział m.in. w licznych festiwalach ogólnopolskich oraz międzynarodowych: „Music Connects” w Grand Resort Bad Ragaz w Szwajcarii, Gulangyu Festiwal w Xiamen (Chiny), „Festival au Leman” w Thonon les Bains we Francji, „Festiwal Kameralny” w Moskwie, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” „Muzyka na szczytach” w Zakopanem, „Muzyczne przestrzenie”, Festiwal „Musica moderna” w Łodzi, „Musica Polonica Nova” we Wrocławiu, Festiwal Hubermanna w Częstochowie, „Mistrzowie Polskiej Wiolinistyki” w Zielonej Górze. Występowała m.in. w Tonhalle w Zürichu, Royal Festival Hall w Londynie, Kolarac w Belgradzie, Studio Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego w Warszawie, Filharmonii Narodowej w Warszawie. Jako solistka współpracowała z takimi orkiestrami jak: Filharmonia Narodowa, NOSPR, NFM Orkistra Leopoldinum, Sinfonietta Cracovia, AUKSO, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus, Belgrade Philharmonic Orchestra. Ma na swoim koncie liczne prawykonania utworów z orkiestrą takie jak: „Koncert wiolonczelowy” Dariusza Przybylskiego (z NOSPR wydany przez wytwórnię DUX), „Dziennik zapisany w połowie” Aleksandra Nowaka (z AUKSO, NMF) oraz liczne utwory kameralne kompozytorów polskich, ale również zagranicznych. W planach w najbliższym sezonie artystycznym ma powstać dedykowany artystce „Koncert wiolonczelowy” Pawła Szymańskiego oraz „Koncert podwójny” Hanny Kulenty. Magdalena Bojanowicz-Koziak ukończyła z wyróżnieniem studia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie wiolonczeli Andrzeja Bauera i Bartosza Koziaka oraz Universität der Kunste in Berlin.