
VI Rzeszowska Jesień Muzyczna
Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów zaprasza na VI edycję festiwalu Rzeszowska Jesień Muzyczna od 7 do 30 października. Projekt stał się nie tylko ważnym wydarzeniem regionu, ale i muzycznym punktem odniesienia w skali krajowej, a to zarówno poprzez dobór muzyków w formacje niespotykane podczas innych festiwali, jak również konsekwentne i przemyślane wplatanie nieznanej polskiej muzyki w programy koncertów. Kolejna edycja właśnie tę linię programową będzie kontynuować – „Zapomniana muzyka” wciąż ma być obecna na festiwalu. VI edycja festiwalu obejmować będzie 6 różnorodnych koncertów w Rzeszowie i 3 koncerty w regionie. Dostęp do wszystkich koncertów będzie bezpłatny.
Organizatorzy

Partnerzy






















Koncert inauguracyjny i koncert towarzyszący

Piotr Lato (klarnet)
Piotr Lato ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie klarnetu prof. Andrzeja Godka z wynikiem celującym. Uzyskał szereg nagród i wyróżnień w konkursach muzycznych, m.in. jest laureatem I nagrody w Ogólnopolskich Przesłuchaniach Szkół Muzycznych II st. klas instrumentów dętych drewnianych w Olsztynie (1996), III nagrody w XI Akademickim Konkursie Klarnetowym im. K. Kurpińskiego we Włoszakowicach (2000) oraz III nagrody w IV Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej im. Johannesa Brahmsa w Gdańsku (2006). W 2002 roku został półfinalistą Międzynarodowego Konkursu Klarnetowego „Praska Wiosna” w Pradze, a w 2003 roku zakwalifikował się i uczestniczył w Międzynarodowym Konkursie Klarnetowym ARD w Monachium. Za swoje osiągnięcia muzyczne dwukrotnie otrzymał stypendium Ministra Kultury (2000-2002) oraz Stypendium Twórcze Miasta Krakowa (2003). Brał udział w wielu festiwalach krajowych i zagranicznych: Międzynarodowy Festiwal Muzyczny Eurosilesia, Międzynarodowy Festiwal Muzyka w Starym Krakowie, Międzynarodowy Festiwal Pogranicza Muzyki Współczesnej, Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena, Festiwal Young Euro Classic, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej – 12 Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich, Festiwal Polskiej Muzyki Współczesnej – Musica Polonica Nova, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Kameralnej „Muzyka na Szczytach” i innych. Był uczestnikiem wielu kursów klarnetowych, m.in. kursu interpretacyjno-kompozytorskiego prowadzonego przez K. Stockhausena. Zrealizował szereg nagrań płytowych, telewizyjnych i radiowych dla wytwórni krajowych i zagranicznych: DUX, Centaur Reccord, Le Foxx Music, Universal Music i innych. Prowadzi działalność pedagogiczną w Państwowej Szkole Muzycznej II st. im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie. Od 2006 roku asystent w klasie klarnetu prof. Andrzeja Godka w Akademii Muzycznej w Krakowie. W 2011 roku uzyskał stopień doktora sztuk muzycznych w zakresie dyscypliny artystycznej instrumentalistyka i został zatrudniony na stanowisku adiunkta. Od 2004 roku pełni funkcję pierwszego klarnecisty Orkiestry Akademii Beethovenowskiej. Gościnnie współpracuje z wieloma orkiestrami i zespołami, równocześnie prowadząc działalność koncertową solową i kameralną. W 2016 roku uzyskał stopień doktora habilitowanego sztuki. Jest artystą firm Henri Selmer Paris oraz MARCA Reeds.

Maksymilian Lipień (obój)
Maksymilian Lipień ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie, gdzie studiował pod kierunkiem dra hab. Arkadiusza Krupy. Od 2008 roku jest pierwszym oboistą NOSPR. Jako solista uczestniczył w wielu festiwalach m.in.: VII Międzynarodowym Przemyskim Festiwalu Salezjańskie Lato, XXIX Starosądeckim Festiwalu Muzyki Dawnej.
Jest laureatem III miejsca na III Międzynarodowym Akademickim Konkursie Oboistów i Fagocistów w Łodzi (III Nagroda ex eqvo – I i II nagrody nie przyznano), II miejsca w Ogólnopolskim Konkursie Instrumentów Dętych w Olsztynie, I miejsca na Makroregionalnych Przesłuchaniach Instrumentów Dętych Drewnianych w Lublinie oraz IV miejsca na Ogólnopolskim Konkursie Młodego Muzyka w Szczecinku. Był stypendystą fundacji Porozumienie bez barier Jolanty i Aleksandra Kwaśniewskich. Uzyskał również stypendium Ministra Kultury i Sztuki. Uczestniczył w Polsko-Niemieckiej Młodej Filharmonii oraz Międzynarodowej Akademii Bachowskiej pod dyrekcją Helmutha Rillinga.
Współpracuje z wieloma orkiestrami m.in. Sinfonietta Cracovia, Sinfonia Varsovia, Orkiestrą Kameralną Miasta Tychy AUKSO, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej oraz Polską Filharmonią Kameralną w Sopocie, z którymi dokonał licznych nagrań płytowych i archiwalnych m.in. dla Polskiego Radia, wytwórni Sony Classical oraz Dux. Uczestniczył w licznych tournée w kraju i zagranicą m.in.: w Niemczech, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Norwegii i Francji. W latach 2004-2005 był pierwszym oboistą Narodowej Libańskiej Orkiestry Symfonicznej w Bejrucie.
Oprócz ożywionej działalności koncertowej prowadzi również działalność pedagogiczną. W latach 2006-2008 i 2011-2013 był nauczycielem klasy oboju w Zespole Szkół Muzycznych w Przemyślu, w latach 2008-2013 w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. w Nowym Targu, a 2013-2015 w Szkole Muzycznej I i II st. im B. Rutkowskiego w Krakowie. Od 2013 roku jest również asystentem w klasie oboju prof. Jerzego Kotyczki w Akademii Muzycznej w Krakowie. Prowadził liczne kursy muzyczne m.in.: wakacyjne warsztaty muzyczne Czas na muzykę (Lipniak 2015), zimowe warsztaty muzyczne Orkiestrofania III (Lipiniak 2014), prowadził próby sekcyjne grupy dętej Polsko-Niemieckiej Młodej Filharmonii (2014).

Damian Lipień (fagot)
Damian Lipień ukończył z wyróżnieniem studia w klasie fagotu prof. Kazimierza Siudmaka w Akademii Muzycznej w Krakowie. W latach 2000-2001 był stypendystą Fundacji Erasmus-Sokrates w Hochschule für Musik und Theater w Lipsku w klasie prof. Wernera Seltmanna. W trakcie studiów podejmował współpracę m.in. z Orkiestrą Filharmonii Krakowskiej, Capella Cracoviensis, Orkiestrą Filharmonii Lubelskiej, Kameralną Orkiestrą Symfoniczną w Tarnowie. W 2002 roku zakwalifikował się do konkursu „Praska Wiosna” oraz Międzynarodowego Konkursu ARD w Monachium. Po ukończeniu studiów został pierwszym fagocistą Filharmonii Częstochowskiej, następnie Lebanese National Symphony Orchestra w Bejrucie w latach 2002-2004. W latach 2004-2005 był związany z orkiestrą Capella Cracoviensis jako fagocista-kameralista. Od 2005 do 2010 był pierwszym fagocistą Orkiestry Akademii Beethovenowskiej. Jako solista koncertował z Orkiestrą Fresco Sonare, Filharmonią Podkarpacką w Rzeszowie oraz Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej. Od 2008 pracuje w Narodowej Orkiestrze Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach. Nawiązał również współpracę z orkiestrą Sinfonietta Cracovia, Polską Orkiestrą Kameralną w Sopocie. Brał udział w wielu Festiwalach muzycznych w kraju i za granicą. Dokonał wielu nagrań m.in. dla Polskiego Radia, Tacet (Niemcy), Accentus (Niemcy). W 2013 roku był członkiem jury “International Interpretative Wind Instruments Competition Brno”. Obok orkiestrowej prowadzi również działalność pedagogiczną w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. Bronisława Rutkowskiego w Krakowie. Od 2008 roku jest związany z Akademią Muzyczną w Krakowie na stanowisku asystenta w klasie fagotu prof. Kazimierza Siudmaka, prof. Krzysztofa Kamińskiego oraz prof. Davida Tomasa-Realp (Hochschule für Musik Karlsruhe). W 2016 roku uzyskał tytuł doktora sztuki w dziedzinie sztuk muzycznych, w dyscyplinie artystycznej: instrumentalistyka. W tym samym roku wygrał konkurs na stanowisko asystenta w Katedrze Instrumentów Dętych Drewnianych i Akordeonu Akademii Muzycznej w Krakowie, gdzie obecnie prowadzi własną klasę fagotu. Od października 2016 roku współpracuje z prof. Frankiem Forstem z Hochschule für Musik Weimar. Od kilku lat współpracuje z fundacjami „Cultura Animi” oraz „Teraz Muzyka” prowadząc warsztaty muzyczne dla uzdolnionej młodzieży. Wraz z Piotrem Lato i Maksymilianem Lipieniem współtworzy LLLeggiero Woodwind Trio z którym prowadzi ożywioną działalność kameralną. W 2019 r. objął stanowisko adiunkta w klasie fagotu w Akademii Muzycznej w Krakowie.
Koncert II i koncert towarzyszący

Ewa Leszczyńska - sopran
Ewa Leszczyńska ukończyła wydział instrumentalny w Akademii Muzycznej im. St. Moniuszki w Gdańsku w klasie fortepianu prof. Jerzego Sulikowskiego oraz wydział wokalny w Conservatorio Giuseppe Verdi w Mediolanie w klasie śpiewu prof. M. Hayward. Od lat jej Mistrzem pozostaje niezmiennie prof. Jerzy Artysz. Jako pianistka współpracowała z takimi śpiewakami jak Ewa Marciniec, Davide Fior, Łukasz Hajduczenia, Katarzyna Trylnik, Gianluca Buratto z którym zdobyła nagrodę Rotary w Mediolanie. Brała udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez prof. J. Artysza, P. Goulda, D. Baldwina, prof. K. Jankowską, prof. K. Borucińską, prof. M. Nosowską, prof.J. Marchwińskiego T. Żylis-Garę,I. Kłosińską, L. Giergievę, T. Berganzę, U. Kryger, Ch. Lehman, J. Rappé, A. Radziejewską, O. Pasiecznik, E. Podleś, Th. Quasthoffa, H. Hölla, D. York, K. Kammerlander, Davida Dolana W latach 2007–2010 jako śpiewaczka była członkiem Laboratorio Interdisciplinare di Musica e Spettacolo (Limes) w Mediolanie biorąc udział w wielu przedstawieniach operowych i teatralnych. W 2012 r. jako śpiewaczka wraz z pianistą Tomaszem Pawłowskim zdobyła I nagrodę na konkursie im. G. Carducci w Madesimo. Na tym samym konkursie była półfinalistką jako pianistka. W 2015 roku wystąpiła w solowych rolach podczas prawykonania opery “Der 13 Sternbilder aus dem Wallis” w reżyserii Stefana Gröglera w Szwajcarii a w 2016 oraz w 2017 w roli Mirteo w operze Leonarda Vinciego “Semiramide riconosciuta” w Warszawie . Brała udział w projekcie” Dunkle Zeiten Wien” zaprezentowanym w Off Teater w Wiedniu. Współpracuje z takimi zespołami muzyki barokowej jak: Les Roses Souvages, Arte dei Suonatori, Musica Florea, Royal Baroque Ensemble, Baroque Collegim 1685, Il Falcone, Zespół Muzyki Dawnej Diletto. Uczestniczyła między innymi w takich festiwalach jak 200 kantat Bacha na 200-lecie Uniwersytetu Warszawskiego, Festiwal Dni Bachowskie w Krakowie, Świętokrzyskie Dni Muzyki w Kielcach, Chopin w barwach jesieni w Antoninie, Letni Festiwal im. Jerzego Waldorffa w Radziejowicach, Festiwal Oper Barokowych Dramma per musica w Warszawie, Festiwal Il Banchetto Musicale w Wilnie, „Venice” Easter Festival w Hamburgu, Międzynarodowy Festiwal Chopinowski w Dusznikach Zdroju, Międzynarodowy Festiwal Chopin i Jego Europa w Warszawie. Występuje z takimi pianistami jak Tobias Koch, Janusz Olejniczak, Ewa Pobłocka, Katarzyna Jankowska, Miyako Arishima, Bartłomiej Wezner, Paweł Sommer, Anastasia Levandovskaia. Jest członkiem zespołu Multi Trio z którym w 2016 odbyła tournee po Stanach Zjednoczonych. Od 2017 roku podejmuje się również koncertów podczas, których występuje w obu rolach jednocześnie. Jeden z nich został zarejestrowany przez Jedynka – Program 1 Polskiego Radia ( Grudzień 2019 ). W 2018 roku występowała w ramach Festiwalu Il Banchetto Musicale w roli Giunone w operze Marco Vitale „ Il ratto di Helena” w Wilnie. W 2019 roku wystąpiła w roli Ericlei u boku Sary Mingardo w operze C. Monteverdiego „ Il ritorno d’ Ulisse in patria” wraz z orkiestrą Europa Galante pod batutą Fabio Biondiego w Elbphilharmonie w Hamburgu. W marcu 2020 wykonała główną partię w operze „Rodelinda” G.F. Haendla w Polskiej Operze Królewskiej w Warszawie.

Paweł Popko - fortepian
Pianista, kameralista. Regularnie występuje na krajowych i międzynarodowych
festiwalach. Występował w filharmoniach w Białymstoku, Bydgoszczy, Wrocławiu i
Tallinie.
Ukończył Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie, gdzie kształcił się pod
kierunkiem prof. Krystyny Borucińskiej w specjalności kameralistyka fortepianowa oraz
Akademię Muzyczną im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie fortepianu prof.
Ewy Pobłockiej oraz prof. Jerzego Sulikowskiego. Jest również absolwentem
Podyplomowych Studiów Menedżerów Kultury w Szkole Głównej Handlowej. Aktualnie
jest doktorantem na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina.
Paweł Popko jest laureatem wielu nagród na międzynarodowych konkursach, m. in.: I
nagrody na Międzynarodowym Forum Muzycznym w Mäntta w Finlandii, III nagrody na V
Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. A. Rubinsteina w Sankt Petersburgu.
Sukcesy osiągnął również, grając w zespołach kameralnych. Podczas II
Międzynarodowego Konkursu Muzyki Polskiej im. Stanisława Moniuszki w Rzeszowie
wraz z Piotrem Thieu-Quang (klarnet) otrzymali wyróżnienie i dwie nagrody specjalne –
za najlepsze wykonanie utworu napisanego po 1945 roku oraz nagrodę w postaci
rocznej opieki medialnej (POLMIC). W kwietniu tego roku, muzycy otrzymali także
nagrodę specjalną za najlepsze wykonanie utworu kompozytora polskiego na XXI
Międzynarodowym Konkursie Kameralnym im. K. Bacewicza w Łodzi, II nagrodę oraz
nagrodę specjalną podczas II Ogólnopolskiego Konkursu Duetów z Fortepianem w
Gdańsku, a także główną nagrodę na IX Międzynarodowym Turnieju Kameralnym w
Bydgoszczy w postaci nagrania promocyjnej płyty zespołu.
Paweł Popko uczestniczył w kursach mistrzowskich prowadzonych przez takich artystów,
jak: Dina Yoffe, Anna Malikova, Alexey Orlovestky, Kevin Kenner, Andrzej Jasiński.
Pianista jest szczególnie zafascynowany muzyką współczesną, którą cechuje
interesująca zawartość intelektualna, energia oraz potencjał kreatywnej ekspresji. W
2020 roku Paweł Popko wraz Chopin University Modern Ensemble, nagrali debiutancką
płytę z utworami kompozytorów muzyki nowej. Płyta ukazała się nakładem Chopin
University Press i była nominowana do nagrody Fryderyk 2021.
Koncert III i koncert towarzyszący

Duo Accosphere: Alena Budziňáková - akordeon, Grzegorz Palus - akordeon
duoAccosphere
Wyjątkowy, międzynarodowy duet akordeonowy, stworzony w 2011 r. przez artystów, których połączyły wspólna pasja oraz chęć promowania klasycznej muzyki akordeonowej. Alena Budziňáková (Słowacja) i Grzegorz Palus (Polska) są wybitnymi reprezentantami generacji młodych akordeonistów, wielokrotnymi laureatami międzynarodowych konkursów muzycznych. Ich działalność można określić jako symbiozę wspólnego rozumienia świata i muzyki, doprawioną różnorodnymi cechami osobowości każdego z muzyków. Na jakość i renomę zespołu wpłynęły zaawansowane, międzynarodowe wykształcenie oraz suma indywidualnych doświadczeń każdego z muzyków. Cenne okazuje się także połączenie i mistrzowskie opanowanie dwóch współcześnie obowiązujących typów akordeonu koncertowego: instrumentu klawiszowego oraz guzikowego.
Kumulacja talentu, stały rozwój i ciężka praca wpłynęły na wypracowanie niepowtarzalnego stylu duetu, zaliczanego obecnie do czołowych formacji kameralistyki akordeonowej na arenie światowej. W swoim dorobku duoAccosphere ma ponad sto koncertów w Polsce i za granicą (Austria, Bośnia i Hercegowina, Chiny, Dania, Litwa, Niemcy, Słowacja, Ukraina), zwycięstwa w konkursach muzycznych, występy na prestiżowych festiwalach, w filharmoniach oraz z towarzyszeniem orkiestr. Artyści gościli na scenach takich miejsc, jak: Sala Kameralna Filharmonii Berlińskiej, Konzerthaus Detmold, Tonhalle Düsseldorf, Filharmonia w Odessie Filharmonia im. K. Szymanowskiego w Krakowie, Filharmonia Świętokrzyska im. O. Kolberga w Kielcach, Filharmonia im. H. Wieniawskiego w Lublinie, Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach czy też National Centre for the Performing Arts w Pekinie.
Alena Budziňáková i Grzegorz Palus ze swobodą i wirtuozerią poruszają się w bardzo różnorodnym, przekrojowym repertuarze. Z równym powodzeniem i entuzjazmem grają koncerty muzyki dawnej we wnętrzach kameralnych świątyń, transkrypcje form romantycznych i XX-wiecznych na scenach dużych sal koncertowych, jak i prawykonania eksperymentalnych dzieł w awangardowych przestrzeniach festiwali muzyki współczesnej. Szczególnym obszarem działalności muzyków są wykonania koncertów podwójnych z towarzyszeniem orkiestr, m.in. z Orkiestrą Filharmonii im. K. Szymanowskiego w Krakowie (2014), z Orkiestrą Festiwalu „PANtonale PhilHARMONIKA” w Sali Kameralnej Filharmonii Berlińskiej (2018) oraz z Przemyską Orkiestrą Kameralną. Za ich sprawą powstał m.in. pierwszy polski koncert na duet akordeonowy i orkiestrę kameralną autorstwa Anny Sowy. Ponadto dla duoAccosphere powstały utwory kameralne takich twórców, jak: Sven Ingo Koch, Peter Machajdík, Kira Maidenberg-Todorova, Grzegorz Majka, Wołodymir Runczak, Renāte Stivriņa, Jakub Polaczyk. Maciej Zimka oraz Wojciech Ziemowit Zych. Z inicjatywy duetu są także tworzone nowe projekty kameralne we współpracy z muzykami innych specjalności, m.in. z organistą Wacławem Golonką, kwartetem smyczkowym Airis Quartet, Krakowskim Triem Stroikowym, LLLeggiero Woodwind Trio oraz kwintetem smyczkowym orkiestry muzyki dawnej Capella Cracoviensis. Ponadto zespół ma na swoim koncie nagrania płytowe dla wytwórni Chopin University Press, Sarton Records oraz liczne nagrania radiowe, m.in. dla niemieckiego Radia WDR 3 oraz dla Polskiego Radia.
Koncert IV

Kwintofonia
Jagoda Krawczewska – flet
Jakub Jackowski – obój
Adam Eljasiński – klarnet
Michał Kanawka – waltornia
Rafał Zason – fagot
Zespół Kwintofonia to formacja muzyków stołecznych orkiestr: Orkiestry Teatru Wielkiego Opery Narodowej, Orkiestry Polskiej Opery Królewskiej i Orkiestry Polskiego Radia. Tworzą go flecistka Jagoda Krawczewska, klarnecista Adam Eljasiński, oboista Jakub Jackowski, waltornista Michał Kanawka i fagocista Rafał Zason. Swoje umiejętności i doświadczenie zdobywali na uczelniach muzycznych w kraju i za granicą, a także na licznych kursach krajowych i zagranicznych. Jako soliści i kameraliści są laureatami wielu konkursów o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Wspólna pasja do muzykowania w składzie kameralnym spowodowała powstanie niniejszego zespołu, który swój debiut koncertowy miał w 21 stycznia 2021 roku w Studio Koncertowym Polskiego Radia S1 im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie.
Koncert V

Justyna Khil (sopran)
Jest studentką Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie prof. dr hab. Hanny Michalak.
Od roku 2020 uczestniczy w Programie Kształcenia Młodych Talentów – Akademia Operowa w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, gdzie rozwija umiejętności wokalne w klasach Izabelli Kłosińskiej, Olgi Pasiecznik, Eytana Pessena oraz Matthiasa Rexrotha.
Jest laureatką wielu konkursów wokalnych, m. in. XXIII Mikuláš Schneider-Trnavský International Vocal Competition (III nagroda), VIII Międzynarodowy Konkurs im. Jana Kiepury w Krynicy-Zdroju (II nagroda), VII Ogólnopolski Konkurs im. Krystyny Jamroz w Kielcach/Busku-Zdroju (I nagroda), II Ogólnopolski Konkurs Wokalny im. Bogdana Paprockiego w Bydgoszczy (I nagroda), IIIrd Wassyl Slipak Young Vocalists Competition (2 nagroda). Brała udział w wielu kursach mistrzowskich prowadzonych przez wybitnych artystów, takich, jak: Hedwig Fassbender, Mariusz Kwiecień, Jakub Józef Orliński, Ewa Podleś, Małgorzata Walewska, Edith Wiens. Jeszcze w trakcie studiów zadebiutowała w roli Hrabiny w Weselu Figara Mozarta w Operze Nova w Bydgoszczy. Artystka wykonuje również koncerty kameralne i oratoryjne.

Rozalia Kierc (fortepian)
ROZALIA KIERC (ur. 1999 r. we Wrocławiu) edukację muzyczną rozpoczęła w klasie fortepianu Krystyny Dyżewskiej w PSM I st. im. G. Bacewicz w swoim rodzinnym mieście. W 2017 r. ukończyła z wyróżnieniem International High School of Wroclaw IB Diploma oraz PSM II st. im. Wł. Żeleńskiego w Krakowie w klasie prof. Stefana Wojtasa. Po uzyskaniu w 2020 r. dyplomu z wyróżnieniem, kontynuuje studia pianistyczne II st. pod kierunkiem prof. Stefana. Wojtasa w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Od 2019 r. jest studentką Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu w klasie dyrygentury prof. Marzeny Diakun.
Nieprzerwanie od 2008 r. należy go grona stypendystów Prezydenta Wrocławia w Dziedzinie Kultury i Sztuki. Stypendystka Programu MKiDN Młoda Polska, w latach 2008-2017 stypendystka KFNRD oraz siedmiokrotna laureatka Konkursu Stypendialnego ZDOLNY ŚLĄSK Marszałka Województwa Dolnośląskiego. W 2009 r. została stypendystką KIWANIS Wratislavia, a prof. G. Pstrokońska-Nawratil skomponowała dla niej tryptyk Muszelki. Od 2011 r. pod opieką m.in. Fundacji Pro Musica Bona i Podkarpackiej Fundacji Rozwoju Kultury. Stypendystka Rektora Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy. W 2015 r. uhonorowana Nagrodą Artystyczną Elżbiety i Krzysztofa Pendereckich.
Na międzynarodowych konkursach muzycznych otrzymała kilkanaście pierwszych nagród, nagrody specjalne oraz Grands Prix, także na konkursie kompozytorskim dla dzieci i młodzieży za utwór toccaresca. Uczestniczyła w mistrzowskich kursach muzycznych m. in. K. Jankowskiej-Borzykowskiej, I. Rumiancewej, D. Yoffe, U. Bartkiewicz, V. Nosiny, K. Kennera, T. Yamamoto, A. Jasińskiego, M. Woskriesienskiego, oraz J. J. Orlińskiego i M. Biela. Podczas czterech edycji Międzynarodowego Forum Pianistycznego Bieszczady bez granic otrzymała wiele nagród, dwukrotnie Nagrodę Publiczności oraz najważniejsze wyróżnienie Forum – Złoty Parnas.
Koncert nadzwyczajny

Jakub Jakowicz (skrzypce)
Gry na skrzypcach uczył się u swojego ojca Krzysztofa Jakowicza, pod którego kierunkiem studiował w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Był również ostatnim uczniem jednego z twórców polskiej szkoły skrzypcowej, prof. Tadeusza Wrońskiego.
Koncertuje od 11 roku życia. Grał ze wszystkimi czołowymi polskimi orkiestrami. W 1998 r., na zaproszenie Krzysztofa Pendereckiego, wystąpił na festiwalu imienia kompozytora w Krakowie, prezentując Capriccio per violino e orchestra pod batutą Jerzego Maksymiuka. W 2001 r. skrzypek zadebiutował z Filharmonikami Monachijskimi pod dyrekcją Pinchasa Steinberga, wykonując I Koncert skrzypcowy Karola Szymanowskiego. Od tego czasu występował jako solista z wieloma renomowanymi orkiestrami, m.in. z Orkiestrą Filharmonii Narodowej w Warszawie, Orchestra del Maggio Musicale we Florencji, Filharmonią Czeską w Pradze, Orchestra di Santa Cecilia w Rzymie, Filharmonią Drezdeńską, Orchestre de la Suisse Romande w Genewie, Orquesta Nacional w Madrycie, Royal Stockholm Philharmonic, Orquestra Sinfônica do Estado de São Paulo i Concerto Köln. Współpracował z takimi dyrygentami, jak Pinchas Steinberg, Jerzy Semkow, Antoni Wit, Jerzy Maksymiuk, Jacek Kaspszyk, Kazimierz Kord, Jan Krenz, Yan Pascal Tortelier, Eiji Oue, Marek Pijarowski, Krzysztof Penderecki, Agnieszka Duczmal, Kirill Karabits, Michail Jurowski, Marc Minkowski czy Stefan Solyom. W latach 2009 oraz 2011 na zaproszenie Antoniego Wita artysta brał udział jako solista w tournées koncertowych Orkiestry Filharmonii Narodowej w Wielkiej Brytanii.
Jako kameralista Jakub Jakowicz od lat tworzy duet skrzypcowy z ojcem, Krzysztofem. Od 2000 r. gra z pianistą Bartoszem Bednarczykiem – wspólnie nagrali płyty Subito (Polskie Radio), Beethoven Violin Sonatas (Subito Records), krążek z Partitą Witolda Lutosławskiego (CD Accord) oraz płytę z muzyką kameralną Franza Schuberta (Polskie Radio). Artysta występował ponadto z takimi muzykami, jak Heinz Holliger, Paul Gulda, Jan Krzysztof Broja, Michel Lethiec, Anna Maria Staśkiewicz, Ruth Killius, Katarzyna Budnik-Gałązka, Ryszard Groblewski, Avri Levitan, Ursula Smith, Daniel Müller-Schott, Andrzej Bauer, Rafał Kwiatkowski, Marcin Zdunik, Karol Marianowski oraz Zvi Plesser.
Jest również związany z dwoma kwartetami smyczkowymi: w latach 2008–2014 był prymariuszem Lutosławski Quartet, z którym dokonał m.in. nagrania kompletu kwartetów smyczkowych Grażyny Bacewicz, a od 2006 r. jest członkiem Zehetmair Quartet, zespołu stworzonego przez austriackiego skrzypka i dyrygenta Thomasa Zehetmaira. Płyta zespołu (ECM) z utworami Béli Bartóka i Paula Hindemitha otrzymała nagrodę Diapason d’Or de l’Année 2007. Jakub Jakowicz w Zehetmair Quartet występował m.in. w Filharmonii Berlińskiej, Wigmore Hall w Londynie, Suntory Hall w Tokio, Gulbenkian Center w Lizbonie, Konzerthaus w Wiedniu, Zankel Hall i Y Hall w Nowym Jorku, a także na słynnych festiwalach muzycznych, m.in. w Schleswig-Holstein, Salzburgu, Lucernie, Aldeburgh czy Edynburgu. W 2014 r. zespół otrzymał prestiżową Nagrodę im. Paula Hindemitha Miasta Hanau.
Jakub Jakowicz jest laureatem pierwszych nagród na konkursach skrzypcowych w Lublinie (1993), Wattrelos we Francji (1995) i Takasaki w Japonii (1999). W 2001 r. został jednym z trzech zwycięzców Międzynarodowej Trybuny Młodych Wykonawców w Bratysławie, organizowanej pod auspicjami Europejskiej Unii Radiowej i Międzynarodowej Rady Muzyki UNESCO. W 2002 r. otrzymał nagrodę Fundacji polsko-japońskiej dla najlepiej zapowiadającego się skrzypka młodej generacji. Jest także laureatem Paszportu „Polityki” za rok 2003. W 2007 r. otrzymał nagrodę „Orfeusz” podczas Festiwalu „Warszawska Jesień”, zaś w roku 2018, w uznaniu za wybitny wkład w upowszechnienie muzyki Witolda Lutosławskiego, został uhonorowany Medalem 100-lecia urodzin kompozytora, przyznawanym przez Towarzystwa im. Witolda Lutosławskiego.
Artysta nosi tytuł doktora sztuk muzycznych. Uczy gry skrzypcowej na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie oraz w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Gra na instrumencie Braci Gand (Paryż, 1859), dzięki uprzejmości Fondation Jerzy Semkow.
Katarzyna Budnik (altówka)
Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie skrzypiec prof. Mirosława Ławrynowicza, Andrzeja Gębskiego i Janusza Wawrowskiego oraz w klasie altówki prof. Piotra Reicherta. Zatrudniona na stanowisku adiunkta w klasie altówki w macierzystej uczelni. Od lutego 2014 roku pełni również funkcję lidera grupy altówek w orkiestrze Sinfonia Varsovia. We wrześniu 2013 roku została laureatką III nagrody prestiżowego konkursu ARD w Monachium. Odniosła również sukcesy w licznych konkursach krajowych i zagranicznych: 47. Międzynarodowym Konkursie im. Ludwiga van Beethovena w Hradec (2008, I nagroda), 15. Międzynarodowym Konkursie im. Johannesa Brahmsa w Pörtschach (2008, I nagroda), 8. Ogólnopolskim Konkursie Altówkowym im. Jana Rakowskiego (2008, I nagroda), Międzynarodowym Konkursie im. Maxa Rostala w Berlinie (2009, II nagroda), Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej im. Maxa Regera w Sondershausen (2009, II nagroda i Nagroda Specjalna za najlepsze wykonanie suity na altówkę solo Maxa Regera) oraz IV Międzynarodowym Konkursie im. Michała Spisaka (2010, II nagroda oraz Nagroda Specjalna). Jako solistka i kameralistka wielokrotnie koncertowała w Polsce oraz innych krajach Europy (Czechy, Austria, Niemcy, Francja). W 2010 roku brała udział w projekcie Chamber Music Connects the World organizowanym przez Kronberg Academy, gdzie grała z najwybitniejszymi muzykami: Gidonem Kremerem, Tatjaną Grindenko, Yurim Bashmetem oraz Fransem Helmersonem. Występowała na wielu renomowanych festiwalach: m.in. w Muzycznym Festiwalu w Łańcucie, Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Kameralnej ,,Muzyka na Szczytach” w Zakopanem, Kammermusikfest Lockenhaus (gdzie została zaproszona przez Gidona Kremera). W listopadzie 2013 roku ukazała się jej solowa płyta – Viola Recital, za którą altowiolistka otrzymała nagrodę Fryderyk 2014. Za wybitne osiągnięcia otrzymała stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Jest również stypendystką programu ,,Młoda Polska”. W 2013 roku została nominowana do ,,Paszportów Polityki”.
Artysta nosi tytuł doktora sztuk muzycznych. Uczy gry skrzypcowej na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie oraz w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Gra na instrumencie Braci Gand (Paryż, 1859), dzięki uprzejmości Fondation Jerzy Semkow.

Marcin Zdunik (wiolonczela)
Polski wiolonczelista, solista i kameralista. Wykonuje muzykę od renesansu po dzieła najnowsze, improwizuje, aranżuje i komponuje. Zapraszany do udziału w prestiżowych festiwalach muzycznych – BBC Proms w Londynie, Progetto Martha Argerich w Lugano oraz Chopin i Jego Europa w Warszawie.
Wystąpił jako solista na estradach wielu renomowanych sal, m.in. Carnegie Hall w Nowym Jorku, Konzerthaus w Berlinie, Cadogan Hall w Londynie i Rudolfinum w Pradze. Wielokrotnie partnerowały mu znakomite zespoły – m.in. Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Narodowej w Warszawie, Orkiestrą Kameralną Unii Europejskiej, City of London Sinfonia, Orkiestrą Sinfonia Varsovia i City of London Sinfonia, a także wybitni dyrygenci – np. Andrzej Boreyko, Antoni Wit i Andres Mustonen. Ważną rolę w jego życiu artystycznym odgrywa współpraca z inspirującymi muzykami, m.in. z Nelsonem Goenerem, Gerardem Causse, Krzysztofem Jabłońskim i Krzysztofem Jakowiczem. W ramach festiwalu Chamber Music Connects the World miał przywilej koncertować wspólnie z Gidonem Kremerem i Yuri Bashmetem.

Grzegorz Mania (fortepian)
Ukończył z wyróżnieniem studia pianistyczne pod kierunkiem prof. Stefana Wojtasa w Akademii Muzycznej w Krakowie, równocześnie na Uniwersytecie Jagiellońskim ukończył studia prawnicze. W 2017 r. uzyskał stopień doktora nauk prawnych za pracę poświęconą muzyce w prawie autorskim, przygotowaną pod kierunkiem prof. dr hab. Janusza Barty. Ukończył również z wyróżnieniem studia pianistyczne w Guildhall School of Music and Drama w Londynie, gdzie studiował pod kierunkiem prof. Martina Rosco’e, prof. Charles’a Owen’a oraz prof. Caroline Palmer. Jako solista i kameralista występował w kraju i za granicą, koncertując m.in. w Filharmonii Krakowskiej, Zielonogórskiej, NOSPR, St. Martin in the Fields w Londynie, a takżew Operze oraz Konserwatorium Muzycznym w Hanoi (Wietnam). Występował m.in. podczas Festiwalu „Emanacje” oraz Dni Muzyki Feliksa Mendelssohna. Regularnie koncertuje w Wielkiej Brytanii, wykonując repertuar solowy i kameralny, koncertował także we Francji, w Norwegii, Niemczech, Austrii, Włoszech, Islandii, Izraelu i Stanach Zjednoczonych. Uczestniczył w warsztatach wykonawczych i klasach mistrzowskich m.in. z: Krzysztofem Śmietaną, Wiesławem Kwaśnym, Peterem S. Buck’iem, Anthonym Spiri’m, Triem Altenberg, Jerome’m Rose’m, Wolfgangiem Redik’iem, Ewą Bukojemską, Alisdair’em Beatson’em, Carole Pressland, Victorem Rosenbaum’em, Kają Danczowską. Był uczestnikiem Międzynarodowych Kursów Muzyki Kameralnej w Puławach (2003-2005), a także finalistą międzynarodowych konkursów kameralnych i solowych. Jest doświadczonym i wszechstronnym muzykiem-kameralistą i akompaniatorem nagradzanym podczas konkursów instrumentalnych. Współpracował z wieloma znakomitymi solistami, wspólnie z pianistą Piotrem Różańskim współtworzy Zarębski Piano Duo. Uczestniczył w wielu konferencjach naukowych, jest autorem i współautorem artykułów i glos prawniczych, a także współautorem podręcznika do prawa autorskiego dla nauczycieli szkół artystycznych. Wspólnie z dr hab. Moniką Gardoń-Preinl przygotował dla PWM podręcznik do czytania a vista dla uczniów średnich szkół muzycznych. Obecnie pracuje jako nauczyciel fortepianu, akompaniator, a jednocześnie jako radca prawny współpracuje z Grupą Adwokacką Kraków. Jest współzałożycielem oraz prezesem Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kameralistów. Koordynował liczne projekty krajowe i międzynarodowe, m.in. wymiany młodzieży, tournée koncertowe oraz organizację festiwali, konkursów i konferencji naukowych. W 2018 r. otrzymał (wspólnie z prof. S. Wojtasem) Nagrodę Województwa Małopolskiego Ars Quaerendi za wybitne działania na rzecz rozwoju i promocji kultury. Jest także stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Koncert finałowy

Orkiestra kameralna Extra Sounds Ensemble, Alicja Śmietana - lider, skrzypce
Międzynarodowym debiutem Alicji był koncert z orkiestrą Academy of St Martin in the Fields pod batutą Sir Neville Marrinera w 2003 roku. Od tamtej pory współpracuje jako solistka z wieloma światowej sławy orkiestrami i zespołami kameralnymi – między innymi z Berlińską Filharmonią i Simonem Rattle. Zyskując szacunek wielu znakomitych muzyków współpracowała z Gidonem Kremerem, Nigelem Kennedy’im, Ivanem Monighettim, Yuri Bashmetem, Marthą Argherich, Thomasem Zehetmairem oraz innymi znakomitymi artystami.
Alicja urodzona w Krakowie, studiowała tam na Akademii Muzycznej, Guildhall School of Music and Drama w Londynie oraz Kronberg Academy w Niemczech w klasie skrzypiec Christiana Tetzlaffa. Doskonaliła swoje umiejętności także u takich artystów jak: Itzhak Perlman, Hagai Shaham, Dorothy DeLay, Tabea Zimermann, Ana Chumachenco czy Erich Gruenberg. Alicja jest laureatką wielu międzynarodowych konkursów, nagród i stypendiów: między innymi pierwszej nagrody na Israeli International Competition oraz głównej nagrody Brytyjsko-Niemieckiego Stowarzyszenia Brahmsowskiego. Została również przyjęta do grona „Twórców wizerunku Polski” uwieńczona dyplomem dobroczynności. Artystka występowała także na festiwalach takich jak: Verbier, Les Musiques, Schlezwig-Holstein, Kuhmo, Buxton.
Koncertowała jako solistka i kameralistka w takich salach jak: Royal Festival Hall, Royal Albert Hall, Queen Elizabeth Hall, Barbican Hall, Berlin Philharmonic, Birmingham Town and Symphony Halls, Bridgewater Hall, Staadtcasino w Bazylei oraz Operach w Hanoi i Hoi-Chi-Mingh w Wietnamie. Od roku 2003 Alicja współpracuje – rownież jako solistka – z orkiestrą kameralną KREMERATA BALTICA pod dyrekcją Gidona Kremera. W roku 2009 została zaproszona przez Nigela Kennediego do wspólnego założenia i współdyrekcji nowej orkiestry ORCHESTRA OF LIFE, z którą koncertowała w najbardziej znaczących salach koncertowych w Europie. Artystka obraca się swobodnie również w innych gatunkach muzycznych wykonując wiele muzyki eksperymentalnej, elektronicznej, elementy jazzu i inne gatunki muzyki współczesnej grając między innymi w takich miejscach jak „Ronnie Scott’s”, „The Vortex” oraz „The 100 Club”. Alicja gra na skrzypcach genialnego lutnika Camillus Camilli z 1740 roku oraz historycznym smyczkiem Jean Persois.








Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”,
realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca
Koncert inauguracyjny 8.10 dofinansowano z budżetu Gminy Rzeszów.
Koncerty towarzyszące oraz koncert nadzwyczajny dofinansowano z budżetu Województwa Podkarpackiego.
Prawykonanie Marcina Zdunika dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca” oraz budżetu Województwa Podkarpackiego.
Współorganizatorzy koncertów nadzwyczajnych: