2 edycja – Wielkanocny Festiwal Kameralny
Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów zaprasza na Wielkanocny Festiwal Kameralny. Projekt jest kontynuacją festiwalu zapoczątkowanego w 2021 i uzupełnieniem “kameralnej” luki w całym regionie. Podczas tegorocznej edycji zaplanowano występy artystów wywodzących się i wciąż związanych z Zieloną Górą, jak również koncerty najwybitniejszych polskich instrumentalistów. Zaplanowano również wykonania premierowych utworów oraz specjalny koncert z pieśniami do słów polskiej poetki żydowskiego pochodzenia, Zuzanny Ginczanki. Uwzględniono utwory nieznane, nowe, jak i tradycyjny repertuar złożony ze znanych arcydzieł. Festiwal odbędzie się od 7 do 13 kwietnia w Pałacu w Starym Kisielinie – Zielonogórskim Ośrodku Kultury.
Program festiwalu:
7 kwietnia 2022, czwartek, 19.00, wstęp wolny, obowiązują bezpłatne wejściówki Pieśni do słów Zuzanny Ginczanki: Aleksandra Resztik (sopran), Katarzyna Ewa Sokołowska (fortepian) – utwory A. Gronau-Osińskiej, M. Kędziory, A. Ignatowicz-Glińskiej, Ł. Szablewskiej Borzykowskiej, K. Kwiecień-Długosz, E. Fabiańskiej-Jelińskiej, M. Koseckiej
9 kwietnia 2022, sobota, 18.00, biletowany: Jarosław Nadrzycki (skrzypce), Katarzyna Wasiak (fortepian) – utwory L. van Beethovena i K. Szymanowskiego
10 kwietnia 2022, niedziela, 18.00, biletowany: Katarzyna Budnik (altówka), Bartosz Koziak (wiolonczela), Grzegorz Mania (fortepian) – utwory M. Wajnberga, Sz. Laksa, premiera utworu J. Płonki
12 kwietnia 2022, wtorek, 19.00, biletowany: Jarosław Nadrzycki (skrzypce), Katarzyna Budnik (altówka), Bartosz Koziak (wiolonczela), Katarzyna Wasiak (fortepian), Grzegorz Mania (fortepian) – utwory G. Faure, R. Schumanna
13 kwietnia 2022, środa, 19.00, wstęp wolny, obowiązują bezpłatne wejściówki: Koncert laureatów VII Międzyuczelnianego Polskiego Konkursu Duetów Instrumentalnych i Wokalnych – Teresa Swianiewicz (sopran), Mateusz Słowikowski (fortepian), w programie pieśni m.in. F. Chopina, F. Nowowiejskiego, M. Karłowicza i F. Schuberta
Bilety oraz wejściówki dostępne na portalu www.abilet.pl oraz w punktach sprzedaży Abilet. Istnieje możliwość nabycia biletu godzinę przed koncertem.
Ceny biletów: normalny 30 zł, ulgowy 15 zł
Karnet na 3 koncerty: normalny 70 zł, ulgowy 40 zł
Bilety i karnety ulgowe przysługują młodzieży uczącej się do 26 roku życia, emerytom i rencistom za okazaniem dokumentu potwierdzającego.
Organizatorzy
Partnerzy
Aleksandra Resztik (sopran)
Jako solistka Warszawskiej Opery Kameralnej Aleksandra Resztik kreowała przede wszystkim postaci w operach W.A. Mozarta: Czarodziejski flet, Królowa Nocy (R.Silva, R. Peryt), Uprowadzenie z seraju, Blonda, (R. Silva, R. Peryt), Dyrektor teatru, Mme Herz (T. Karolak, R. Peryt), Wesele Figara, Barbarina (Z. Graca, R. Peryt), Wielka Msza c-moll Sopran solo (R. Zimak) i in. Śpiewaczka współpracuje również z Polską Operą Królewska, Operą Bałtycką w Gdańsku, Operą Podlaską w Białymstoku oraz Teatrem Muzycznym w Lublinie, gdzie interpretuje rolę Królowej Nocy w Czarodziejskim flecie (D. Runtz, N. Zur, M. Klauza, G. Berniak, M. Sompoliński, M. Weiss, M. Sartova). W czerwcu 2009 artystka zadebiutowała jako Damigella w Koronacji Poppei Claudio Monteverdiego w Opéra National de Bordeaux, we Francji (R. Alessandrini, R. Carsen), a we wrześniu 2010 była Barbariną w projekcie Wesele Figara na kresach (A. Borzym jr, Ch. Cyris). Z powodzeniem realizuje się również w repertuarze oratoryjnym i pieśniarskim. W czerwcu 2016 roku wykonała partię sopranową w kantacie Carmina burana C. Orffa (dyr. K. Bumann) w Filharmonii Pomorskiej, w styczniu 2014 w Filharmonii Lubelskiej śpiewała partię sopranową w 9. Symfonii Beethovena (dyr. Sławek A. Wróblewski), a w listopadzie 2013 w Te Deum K. Kurpińskiego (dyr. A. Czajkowski). W 2007 wystąpiła w Festiwalu Wielkanocnym w Katedrze w Chartres, we Francji. (dyr. J. Jousse). Występuje z recitalami pieśniarskimi (K. Szymanowski, P. Perkowski, W.A. Mozart, Cl. Debussy, D. Milhaud, M. Ravel). Aleksandra Resztik jest laureatką prestiżowej Teatralnej Nagrody Muzycznej im. Jana Kiepury w kategorii Najlepszy Debiut Śpiewaczki oraz Konkursów FLAME i UFAM w Paryżu. W październiku 2008 otrzymała I Wyróżnienie oraz Nagrodę Specjalną Przewodniczącej Jury Wandy Polańskiej w III Ogólnopolskim Konkursie Wykonawstwa Muzyki Operetkowej i Musicalowej w Krakowie. W kwietniu 2009 zdobyła Nagrodę dla Wyróżniającego się Sopranu Koloraturowego w XIII Międzynarodowym Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu. Aleksandra Resztik jest również laureatką Drugiej Nagrody w konkursie J:Opera w Jennersdorfie, w Austrii. Sopranistka była stypendystką Banku Société Générale. W ramach tego stypendium nagrała w lipcu 2008 płytę „Soliści”. W marcu 2010 nagrała utwór „Biały walc” Wandy Dubanowicz, do słów Krystyny Chudowolskiej, dedykowany Halinie Mickiewiczównie. Nagranie to jest prawykonaniem, a utwór znalazł się na płycie pamiątkowej poświęconej twórczości Wandy Dubanowicz. W grudniu 2009 Aleksandra Resztik została nominowana do prestiżowej nagrody Paszportu Polityki. Była również – dwukrotnie – stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Aleksandra Resztik naukę muzyki rozpoczęła w wieku 7 lat w klasie fortepianu. W 2004 roku ukończyła PSM II st. im. F. Chopina w klasie śpiewu prof. Jadwigi Skoczylas. W tym samym roku rozpoczęła studia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Zdzisławy Donat, które ukończyła dyplomem z wyróżnieniem. W październiku 2006, kontynuując studia na UMFC, wyjechała na roczne stypendium do Ecole Normale de Musique w Paryżu (klasa śpiewu Mme Isabel Garcisanz), a w sezonie 2007/2008 odbyła 10-miesięczny staż w studiu operowym Cnipal w Marsylii. Uczestniczyła w licznych kursach mistrzowskich, gdzie pracowała m.in. z Olgą Pasiecznik, Barbarą Schlick, Mady Mesplé, Yvonne Minton, Tomem Krause i Heleną Łazarską. Występowała na scenie Opery Krakowskiej, Opery na Zamku w Szczecinie, Filharmonii Wrocławskiej, Wałbrzyskiej, Opolskiej, Krakowskiej, Lubelskiej i Teatru Wielkiego w Poznaniu. Występowała na deskach teatrów operowych w Marsylii, Avignonie, Toulonie i Besançon (Francja). Dwukrotnie (2008, 2010) wystąpiła z recitalem w stacji naukowej Polskiej Akademii Nauk w Paryżu. W 2015 roku odbyła tournée po Japonii z Warszawską Operą Kameralną. W lutym 2019 roku Aleksandra Resztik obroniła pracę doktorską zatytułowaną „Wirtuozeria wokalna w pieśni koloraturowej na przykładzie cykli Pieśni księżniczki z baśni op. 31 Karola Szymanowskiego i Quatre chansons de Ronsard op. 223 Dariusa Milhaud”. Aktualnie jest zatrudniona na stanowisku asystenta w warszawskim Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina.
Katarzyna Ewa Sokołowska (fortepian)
pianistka, kameralistka, pedagog, animatorka imprez artystycznych, dydaktycznych i naukowych. Absolwentka UMFC w Warszawie w klasie fortepianu J. Ekiera i A. Palety-Bugaj oraz w klasie kameralistyki M. Nosowskiej. W dziedzinie kameralistyki ukończyła z wyróżnieniem studia podyplomowe i koncertowe (Konzertexam) w klasie duetu fortepianowego H.P. Stenzl i V. Stenzl w Hochschule für Musik und Theater Rostock (Niemcy). Ponadto uzyskała dyplom ukończenia studiów magisterskich na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Opolskiego. Od 25 lat wraz z Agnieszką Kozło tworzy jeden z czołowych polskich duetów fortepianowy Ravel Piano Duo uhonorowany wieloma nagrodami, koncertujący w Polsce, Europie i Azji. Obszerny repertuar zespołu obejmuje kompozycje na cztery ręce i dwa fortepiany od epoki baroku do czasów obecnych. Duet ma na swoim koncie wiele prawykonań oraz kilka wydawnictw płytowych. Od kilku lat działalność pianistek skoncentrowana jest na polskim repertuarze duetowym, jego badaniu, redakcji, wykonawstwie i nagraniach. W ramach tej aktywności powstaje seria płytowa pt. „Polski kalejdoskop” www.ravelduo.pl Zainteresowania pianistki związane są również z muzyką wokalną. Na tym polu współpracuje ona z wieloma wybitnymi pedagogami i artystami. Wielokrotnie otrzymywała dyplomy za wyróżniający akompaniament podczas konkursów wokalnych. Działalność koncertową pianistka łączy z pedagogiką prowadząc klasę fortepianu i kameralistyki
w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. F. Chopina w Warszawie. Jest zapraszana do jury konkursów polskich i zagraniczny oraz wykłada na licznych kursach interpretacji muzycznej. Jej uczniowie są laureatami nagród i wyróżnień. W latach 2008-2010 współpracowała z Katedrą Fortepianu Uniwersytetu Muzycznego F. Chopina w Warszawie. Obecnie zatrudniona jest w macierzystej uczelni na stanowisku adiunkta współpracując z Wydziałem Wokalno-Aktorskim oraz Katedrą Kameralistyki Fortepianowej i Smyczkowej. W roku 2018 uzyskała stopień doktora habilitowanego sztuk muzycznych. Od wielu lat jest związana z Towarzystwem Międzynarodowych Kursów Muzycznych im. Jerzego Hellera, pełniąc w jego zarządzie funkcję wiceprezesa i zajmując się koordynacją organizacyjną i merytoryczną Międzynarodowego Kursu Muzycznego w Opolu. Od 2020 jest również członkiem zarządu Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kameralistów.
Jarosław Nadrzycki (skrzypce)
Urodził się i rozpoczął edukację muzyczną w Żaganiu. Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie prof. Jadwigi Kaliszewskiej, a także absolwentem Uniwersytetu Mozarteum w Salzburgu w klasie prof. Igora Ozima oraz Royal Academy of Music w Londynie w klasie prof. Igora Petrushevskiego. Jarosław Nadrzycki jest zwycięzcą wielu międzynarodowych konkursów skrzypcowych m.in. w Erewaniu – im. Arama Chaczaturiana, w Bukareszcie – im. G. Enescu, w Berlinie – im. Maxa Rostala, w Wilnie – im. Jashy Heifetza, w Varallo – „Valsesia Musica” , oraz Haverhill Sinfonia Soloist Competition w Wielkiej Brytanii. Był również laureatem konkursu im. Tibora Vargi w Martigny (Szwajcaria), konkursu im. Benjamina Brittena w Londynie i konkursu im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu. W wieku 12 lat zadebiutował wykonując Fantazję „Carmen” Pablo Sarasatego z Orkiestrą Konserwatorium Moskiewskiego w Wielkiej Sali Konserwatorium im. Piotra Czajkowskiego w Moskwie. Przełomowym wydarzeniem w karierze artysty było wykonanie II Koncertu skrzypcowego „Metamorphosen” Krzysztofa Pendereckiego wraz z Simon Bolivar Orchestra of Venezuela pod batutą kompozytora w 2010 roku. W 2013 r., w ramach 17. Wielkanocnego Festiwalu im Ludwiga van Beethovena, Jarosław Nadrzycki wykonał trzykrotnie II Koncert skrzypcowy K. Pendereckiego wraz z MDR Sinfonieorchester pod batutą Kristjana Järvi’ego. Poza działalnością solistyczną w latach 2013-2018 był również prymariuszem cenionego Meccore String Quartet, a od 2018 roku członkiem- założycielem Boarte Piano Trio. W tym samym roku pod nakładem wytwórni fonograficznej Orphée Classics ukazała się płyta z twórczością Johanesa Brahmsa na skrzypce i fortepian, jako efekt wieloletniej współpracy z pianistką Joanną Zathey. Jarosław Nadrzycki koncertował z czołowymi orkiestrami, takimi jak: London Philharmonic Orchestra, Royal Philharmonic Orchestra, MDR Sinfonieorchester, Simon Bolivar Orchestra of Venezuela, George Enescu Philharmonic, State of Mexico Symphony Orchestra, Armenian State Symphony Orchestra, Orkiestra Kameralną Polskiego Radia „Amadeus” oraz Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach pod batutą takich dyrygentów, jak Massimiliano Caldi, Agnieszka Duczmal, Giancarlo Guerrero, Kristjan Järvi, Krzysztof Penderecki, Hakan Sensoy, Sergey Smbatyan i Maxim Vengerov. Wielokrotnie występował w Wigmore Hall w Londynie, Auditorio Nacional de Música w Madrycie, Ateneum w Bukareszcie, Ahmed Adnan Saygun Arts Center w Izmirze, Bozar w Brukseli i Pollack Hall w Montrealu. Artysta ma w swoim dorobku nagrania płytowe dla wytwórni DUX, Warner Music Poland i MDG Classics, a także wiele nagrań radiowych i telewizyjnych, między innymi dla Bayerischer Rundfunk, BBC Radio 3, ZDF, TV ORF Austria, TVP Kultura. W 2021 roku pod nakładem wytwórni Hänssler Classic ukazały się płyty z twórczością J. S. Bacha i F. Mendelssohna-Bartholdy nagrane we współpracy z flecistą Krzysztofem Maciejem Kaczką z towarzyszeniem Orkiestry Kameralnej L’Appassionata oraz Filharmonii im. L. Leoša Janáčka. W tym samym roku w ramach projektu “Muzyka Jana Adama Maklakiewicza” Jarosław Nadrzycki dokonał nagrania Koncertu skrzypcowego J. A. Maklakiewicza z towarzyszeniem Orkiestry Filharmonii Sudeckiej pod batutą Maestro Bartosza Żurakowskiego. W 2016 roku Jarosław Nadrzycki rozpoczął pracę na stanowisku asystenta w Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu. W latach 2019-2020 był wykładowcą w Sheikh Jaber Al-Ahmed Cultural Centre w Kuwejcie.
Katarzyna Wasiak (fortepian)
Muzyka była wszechobecna w jej rodzinnym domu. Już jako dziecko Katarzyna Wasiak regularnie chodziła na koncerty Filharmonii Zielonogórskiej, gdzie mogła doświadczyć muzyki swojej mamy-flecistki. W szkole muzycznej uczęszczała na lekcje akordeonu swojego ojca. Tam w wieku siedmiu lat Katarzyna rozpoczęła swoją muzyczną naukę w klasie Barbary Piechowskiej. Szybko zrozumiała, że gra na pianinie rozpuszcza uczucie smutku i że radość wydaje się być jeszcze większa, gdy przekłada się ją na dźwięki. Pianiści Krzysztof Jabłoński i Janina Butor udzielali jej lekcji gry na fortepianie w Liceum Muzycznym we Wrocławiu. W wieku siedemnastu lat Katarzyna Wasiak rozpoczęła studia na Uniwersytecie Muzyki i Sztuk Scenicznych w Wiedniu, początkowo w klasie prof. Olega Maisenberga, a następnie prof. Wolfganga Watzingera. Wiedeń zainspirował ją i pomógł znaleźć niezależność. Ale ciągle szukała miejsca, w którym mogłaby rozwijać się artystycznie. Tak przyjechała do Berlina. Tam kontynuowała studia na Uniwersytecie Sztuk Pięknych w Berlinie pod kierunkiem prof. Jacquesa Rouviera i w 2009 roku uzyskała dyplom artystyczny. Następnie ukończyła szkolenie z tytułem magistra sztuki na Uniwersytecie Muzycznym Hannsa Eislera u prof. Fabio Bidiniego, a także uzyskała dyplom pedagogiczny. Poprzez swoją działalność koncertową i konkursową powstała głęboka potrzeba kształtowania sceny muzycznej nie tylko z perspektywy artysty, ale także jako kreatywnego twórcy. Poczuła silną potrzebę przekazania słuchaczom muzyki w inny sposób: dlatego zaczęła ponownie studiować i ukończyła studia jako menedżer kultury na Akademii Zarządzania w Berlinie. Katarzyna Wasiak była laureatką wielu międzynarodowych konkursów i stypendiów pianistycznych, m.in. w Dallas (USA), Vanves (Francja), Villa de Capdepera (Hiszpania), stypendium polskich ministerstw kultury i Towarzystwa Chopinowskiego, Fundacji Crescendum Est-Polonia oraz Stypendium Viadrina od Rotary Club Niemcy. Występowała gościnnie na znanych festiwalach, takich jak Carinthischer Sommer, Schleswig-Holstein Music Festival, Arsonore Music Festival, brała udział w nagraniach dla radia polskiego, niemieckiego i austriackiego oraz dla wytwórni płytowej DUX, Anagram, RecArt i Eda Records. Miała zaszczyt grać z renomowanymi orkiestrami, takimi jak Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia Warszawa, Estońska Narodowa Orkiestra Symfoniczna, Filharmonia Narodowa Ukrainy oraz ze znanymi artystami, takimi jak Michail Jurowski, Benjamin Schmid czy Clemens Hagen. Wiele inspiracji znalazła pracując z wielkimi osobistościami kina, takimi jak Rosa von Praunheim czy Dominique Horwitz. Katarzynie Wasiak zależy na tym, aby przyczyniać się do przetwarzania tła historycznego poprzez projekty świadomie tematyczne, jak w przypadku polsko-żydowskiego dziedzictwa kulturowego XX wieku. Te aspekty jej pracy artystycznej i działalności jako kierownika kultury doprowadziły do powstania kolektywu LIMBO wraz z Victorem Nicoarą, Petrą Sailer i Alberto Asencio oraz do współpracy ze stowarzyszeniem na rzecz ponownego odkrycia prześladowanych nazistów kompozytorów „musica reanimata”. Bierze udział w crossartowych projektach, takich jak „24 Micro Infinities” Anny Kott wraz z sopranistką Mayą Forster, gdzie malarstwo spotyka się ze współczesnymi transkrypcjami preludiów Fryderyka Chopina. Wasiak inicjuje alternatywne aranżacje utworów klasycznych, które badane są intuicyjnie i eksperymentalnie w Barefaced Body Trio wspólnie z Leo Clemensem (skrzypce) i Georgiem Fischerem (klarnet basowy). Od 2012 roku jest częścią społeczności studia Musikkapelle w Berlin Mitte, sali do lekcji, prób i koncertów. Muzyka jest dla artystki bardzo ważna, ale mimo wszystko uważa, że jako muzyk nie powinno określać siebie tylko poprzez tę szczególną sztukę. Nagranie „Mieczysław Weinberg – Muzyka Kameralna” (anagram Musikverlag), wraz ze skrzypkiem Robertem Kowalskim i kwartetem smyczkowym Noga Quartet, zostało uznane za najlepsze nagranie kameralne roku 2020 i otrzymało Clef d’or francuskiego magazynu ResMusica. Pierwsze wydanie płyty ze wszystkimi pieśniami Szymona Laksa razem z Ania Vegry i Dominique Horwitz Eda Records 2021.
Katarzyna Budnik (altówka)
Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie skrzypiec prof. Mirosława Ławrynowicza, Andrzeja Gębskiego i Janusza Wawrowskiego oraz w klasie altówki prof. Piotra Reicherta. Zatrudniona na stanowisku adiunkta w klasie altówki w macierzystej uczelni. Od lutego 2014 roku pełni również funkcję lidera grupy altówek w orkiestrze Sinfonia Varsovia. We wrześniu 2013 roku została laureatką III nagrody prestiżowego konkursu ARD w Monachium. Odniosła również sukcesy w licznych konkursach krajowych i zagranicznych: 47. Międzynarodowym Konkursie im. Ludwiga van Beethovena w Hradec (2008, I nagroda), 15. Międzynarodowym Konkursie im. Johannesa Brahmsa w Pörtschach (2008, I nagroda), 8. Ogólnopolskim Konkursie Altówkowym im. Jana Rakowskiego (2008, I nagroda), Międzynarodowym Konkursie im. Maxa Rostala w Berlinie (2009, II nagroda), Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej im. Maxa Regera w Sondershausen (2009, II nagroda i Nagroda Specjalna za najlepsze wykonanie suity na altówkę solo Maxa Regera) oraz IV Międzynarodowym Konkursie im. Michała Spisaka (2010, II nagroda oraz Nagroda Specjalna). Jako solistka i kameralistka wielokrotnie koncertowała w Polsce oraz innych krajach Europy (Czechy, Austria, Niemcy, Francja). W 2010 roku brała udział w projekcie Chamber Music Connects the World organizowanym przez Kronberg Academy, gdzie grała z najwybitniejszymi muzykami: Gidonem Kremerem, Tatjaną Grindenko, Yurim Bashmetem oraz Fransem Helmersonem. Występowała na wielu renomowanych festiwalach: m.in. w Muzycznym Festiwalu w Łańcucie, Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Kameralnej ,,Muzyka na Szczytach” w Zakopanem, Kammermusikfest Lockenhaus (gdzie została zaproszona przez Gidona Kremera). W listopadzie 2013 roku ukazała się jej solowa płyta – Viola Recital, za którą altowiolistka otrzymała nagrodę Fryderyk 2014. Za wybitne osiągnięcia otrzymała stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Jest również stypendystką programu ,,Młoda Polska”. W 2013 roku została nominowana do ,,Paszportów Polityki”.
Bartosz Koziak (wiolonczela)
Jest zwycięzcą III Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego im. Witolda Lutosławskiego w 2001 r. w Warszawie, zdobywcą II nagrody na konkursach Isang Yun’a w Tongyeong (Korea) i Kijowie im. Mikola Lysenki, laureatem oraz zdobywcą nagrody specjalnej na konkursie „Praska Wiosna”, zdobywcą I nagrody na XI Międzynarodowym Konkursie Współczesnej Muzyki Kameralnej w Krakowie. Otrzymał także nagrody na Konkursach im. P. Czajkowskiego w Moskwie oraz ARD w Monachium. W 2003 roku otrzymał nagrodę specjalną Fundacji Kultury Polskiej przyznaną przez Ewę Podleś. Występował m.in. w Konzerthaus w Berlinie, Rudolfinum w Pradze, Cité de la Musique w Paryżu, Teatro Politeama w Palermo, Studiu im. Witolda Lutosławskiego i Filharmonii Narodowej w Warszawie. Jako solista współpracował z takimi orkiestrami jak: Filharmonia Narodowa, NOSPR, Sinfonia Varsovia, Sinfonietta Cracovia, Orchestre Philharmonique de Monte Carlo, Münchener Kammerorchester, Praska Filharmonia, Orkiestrami Radiowymi w Warszawie i Budapeszcie, Narodową Orkiestrą Ukrainy, Młodzieżową Orkiestrą Armenii pod dyrekcją Krzysztofa Pendereckiego, Jana Krenza, Antoniego Wita, Gabriela Chmury, Jacka Kaspszyka, Massimiliano Caldi, Volodymira Syrenki, Ole Rudnera. Jako kameralista współpracuje m.in. z Kają Danczowską, Elżbietą Stefańską, Anną Marią Staśkiewicz, występuje z pianistami Justyną Danczowską, Marcinem Koziakiem, Radosławem Sobczakiem, Agnieszką Kozło. Współtworzy Warszawską Grupę Wiolonczelową „Cellonet”. Jest zapraszany na znane festiwale m.in. Warszawską Jesień, Young Euro Classic w Berlinie, Wielkanocny Festiwal im. L. van Beethovena, Mecklemburg Vorpommern, Musica Polonica Nova, Festiwal Muzyczny w Łańcucie, Chopin i jego Europa w Warszawie, Yerevan Music Perspecitves, East meets West w Korei. Od kilku lat jest regularnie zapraszany do udziału w projektach koncertowych Krzysztofa Pendereckiego. Brał udział w pierwszym nagraniu płytowym „Concerto grosso” pod dyrekcją Kompozytora. Ponadto w dyskografii Bartosza Koziaka znajdują się między innymi nagrania II Koncertu wiolonczelowego Grażyny Bacewicz, wyróżnione przez magazyn „Pizzicato” w Luksemburgu, a także, z Justyną Danczowską, utworów na wiolonczelę i fortepian w tym Sonaty „Arpeggione” F. Schuberta i „Märchenbilder” Roberta Schumanna. W roku 2015 wydał płytę z Duetami Ravela, Kodalya i Martinu nagraną z Anną Marią Staśkiewicz. Bartosz Koziak ukończył z odznaczeniem „Magna cum Laude” Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Profesora Kazimierza Michalika i Andrzeja Bauera oraz Conservatoire National Superieur de Musique de Paris w klasie Philippe’a Muller’a. Dzięki uprzejmości Kai Danczowskiej gra na XIX-wiecznej kopii instrumentu J. Guadagniniego, na którym koncertował wybitny polski wiolonczelista Dezyderiusz Danczowski. Bartosz Koziak reprezentowany jest przez agencję Sonora.
Grzegorz Mania (fortepian)
Grzegorz Mania ukończył z wyróżnieniem studia pianistyczne pod kierunkiem prof. Stefana Wojtasa w Akademii Muzycznej w Krakowie, równocześnie na Uniwersytecie Jagiellońskim ukończył studia prawnicze. W 2017 r. uzyskał stopień doktora nauk prawnych za pracę poświęconą muzyce w prawie autorskim, przygotowaną pod kierunkiem prof. dr hab. Janusza Barty. Ukończył również z wyróżnieniem studia pianistyczne w Guildhall School of Music and Drama w Londynie, gdzie studiował pod kierunkiem prof. Martina Rosco’e, prof. Charles’a Owen’a oraz prof. Caroline Palmer. Jako solista i kameralista występował w kraju i za granicą, koncertując m.in. w Filharmonii Krakowskiej, Zielonogórskiej, NOSPR, St. Martin in the Fields w Londynie, a takżew Operze oraz Konserwatorium Muzycznym w Hanoi (Wietnam). Występował m.in. podczas Festiwalu „Emanacje” oraz Dni Muzyki Feliksa Mendelssohna. Regularnie koncertuje w Wielkiej Brytanii, wykonując repertuar solowy i kameralny, koncertował także we Francji, w Norwegii, Niemczech, Austrii, Włoszech, Islandii, Izraelu i Stanach Zjednoczonych. Uczestniczył w warsztatach wykonawczych i klasach mistrzowskich m.in. z: Krzysztofem Śmietaną, Wiesławem Kwaśnym, Peterem S. Buck’iem, Anthonym Spiri’m, Triem Altenberg, Jerome’m Rose’m, Wolfgangiem Redik’iem, Ewą Bukojemską, Alisdair’em Beatson’em, Carole Pressland, Victorem Rosenbaum’em, Kają Danczowską. Był uczestnikiem Międzynarodowych Kursów Muzyki Kameralnej w Puławach (2003-2005), a także finalistą międzynarodowych konkursów kameralnych i solowych. Jest doświadczonym i wszechstronnym muzykiem-kameralistą i akompaniatorem nagradzanym podczas konkursów instrumentalnych. Współpracował z wieloma znakomitymi solistami, wspólnie z pianistą Piotrem Różańskim współtworzy Zarębski Piano Duo. Uczestniczył w wielu konferencjach naukowych, jest autorem i współautorem artykułów i glos prawniczych, a także współautorem podręcznika do prawa autorskiego dla nauczycieli szkół artystycznych. Wspólnie z dr hab. Moniką Gardoń-Preinl przygotował dla PWM podręcznik do czytania a vista dla uczniów średnich szkół muzycznych. Obecnie pracuje jako nauczyciel fortepianu, akompaniator, a jednocześnie jako radca prawny współpracuje z Grupą Adwokacką Kraków. Jest współzałożycielem oraz prezesem Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kameralistów. Koordynował liczne projekty krajowe i międzynarodowe, m.in. wymiany młodzieży, tournée koncertowe oraz organizację festiwali, konkursów i konferencji naukowych. W 2018 r. otrzymał (wspólnie z prof. S. Wojtasem) Nagrodę Województwa Małopolskiego Ars Quaerendi za wybitne działania na rzecz rozwoju i promocji kultury. Jest także stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Mateusz Słowikowski (fortepian)
Mateusz Słowikowski urodził się w 1999 roku. W wieku 7 lat rozpoczął grę na fortepianie. Ukończył z wyróżnieniem w 2012 roku Państwową Szkołę Muzyczną I stopnia im. Aleksandra Tansmana w Kępnie. Następnie kształcił swoje umiejętności pianistyczne w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. Karola Szymanowskiego we Wrocławiu w klasie prof. dr hab. Pawła Zawadzkiego prof. Nadzw , którą również ukończył z wyróżnieniem. Obecnie jest studentem drugiego roku studiów licencjackich Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, w klasie prof. Pawła Zawadzkiego. Obecnie jest studentem pierwszego roku studiów drugiego stopnia na akademii muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. W Jest laureatem krajowych jak i międzynarodowych konkursów. Oto najważniejsze osiągnięcia: – III miejsce w Ogólnopolskim Turnieju Pianistycznym im. Haliny CzernyStefańskiej – Żagań 2015r – I miejsce w X Ogólnopolskim „Łowieckim” Konkursie Miniatur Fortepianowych- Wrocław 2015r. – wyróżnienie w Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym – „Broumov Klavesa” 2017r. W swoim dorobku artystycznym ma również wiele osiągnięć kameralnych: XX Międzynarodowy Konkurs Muzyczny im. Juliusza Zarębskiego – 1 miejsce, – International online instrumental Performance competition – 2 miejsce, – VII Międzyuczelniany konkurs duetów instrumentalnych i wokalnych – 1 miejsce (kategoria duetów instrumentalnych) – VII Międzyuczelniany Konkurs duetów instrumentalnych i wokalnych- 2 miejsce (kategoria wokalnoinstrumentalna) – International Moscow Music Competition- 1 miejsce – 1st Swiss International Music Competition- 1 miejsce.
Teresa Swianiewicz
Teresa Swianiewicz urodziła się w 1996 roku w Warszawie.
W wieku 9 lat rozpoczęła naukę w Państwowej Szkole
Muzycznej I stopnia im. J. Zarębskiego w Warszawie, którą
ukończyła w 2009 roku, następnie kontynuowała swoją
edukację muzyczną w klasie śpiewu solowego prof. Izabelii
Kłosińskiej w Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia im.
F. Chopina w Warszawie. Do najważniejszych osiągnięć śpiewaczki w tym okresie
edukacji artystycznej należą: II nagroda na VIII Narodowym Festiwalu Wokalnym im.
M. Stankowej (Olsztyn, 2017), nagroda specjalna na VIII Narodowym Festiwalu Wokalnym
im. M. Stankowej (Olsztyn, 2017),
Koncert w roli solistki z Orkiestrą Barokową (NOT Warszawa 2017).
Swoją dalszą edukację zdecydowała się kontynuować w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego
we Wrocławiu w klasie śpiewu solowego prof. Danuty Paziuk – Zipser oraz dr hab. Aleksandry Kubas – Kruk.
Studia I stopnia ukończyła dyplomem z wyróżnieniem w 2020 roku. Obecnie jest studentką II roku studiów II stopnia na wydziale wokalno aktorskim.
W trakcie trwania studiów Teresa Swianiewicz poprzez udział w projektach operowych dodała do
swojego repertuaru następujące partie operowe:
● Królowa Nocy w operze W. A. Mozarta – Die Zauberflöte (Czarodziejski flet)
● Wanda w operze K. Kurpińskiego – Zamek na Czorsztynie
● Rozyna w operze G. Rossiniego – Il barbiere di Siviglia (Cyrulik Sewilski)
● Olimpia w operze J. Offenbacha – Les Contes d’Hoffmann (Opowieści Hoffmana)
Koncert “Pieśni do słów Zuzanny Ginczanki” sfinansowano ze środków Fundacji PZU