3 edycja – Wielkanocny Festiwal Kameralny
Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów zaprasza na Wielkanocny Festiwal Kameralny. Projekt jest kontynuacją festiwalu zapoczątkowanego w 2021. Podczas tegorocznej edycji zaplanowano występy artystów wywodzących się i wciąż związanych z Zieloną Górą, jak również koncerty najwybitniejszych polskich instrumentalistów. Festiwal odbędzie się od 24 marca do 4 kwietnia w Pałacu w Starym Kisielinie – Zielonogórskim Ośrodku Kultury. Wstęp na wydarzenia jest bezpłatny.
NOWA DATA I WYKONAWCZYNI KONCERTU WOKALNEGO!
Projekt plakatu: Paweł Król Art
Organizatorzy
Partnerzy
Program festiwalu
Koncert I
Jakub Jakowicz (skrzypce)
Gry na skrzypcach uczył się u swojego ojca Krzysztofa Jakowicza, pod którego kierunkiem studiował w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Był również ostatnim uczniem jednego z twórców polskiej szkoły skrzypcowej, prof. Tadeusza Wrońskiego.
Koncertuje od 11 roku życia. Grał ze wszystkimi czołowymi polskimi orkiestrami. W 1998 r., na zaproszenie Krzysztofa Pendereckiego, wystąpił na festiwalu imienia kompozytora w Krakowie, prezentując Capriccio per violino e orchestra pod batutą Jerzego Maksymiuka. W 2001 r. skrzypek zadebiutował z Filharmonikami Monachijskimi pod dyrekcją Pinchasa Steinberga, wykonując I Koncert skrzypcowy Karola Szymanowskiego. Od tego czasu występował jako solista z wieloma renomowanymi orkiestrami, m.in. z Orkiestrą Filharmonii Narodowej w Warszawie, Orchestra del Maggio Musicale we Florencji, Filharmonią Czeską w Pradze, Orchestra di Santa Cecilia w Rzymie, Filharmonią Drezdeńską, Orchestre de la Suisse Romande w Genewie, Orquesta Nacional w Madrycie, Royal Stockholm Philharmonic, Orquestra Sinfônica do Estado de São Paulo i Concerto Köln. Współpracował z takimi dyrygentami, jak Pinchas Steinberg, Jerzy Semkow, Antoni Wit, Jerzy Maksymiuk, Jacek Kaspszyk, Kazimierz Kord, Jan Krenz, Yan Pascal Tortelier, Eiji Oue, Marek Pijarowski, Krzysztof Penderecki, Agnieszka Duczmal, Kirill Karabits, Michail Jurowski, Marc Minkowski czy Stefan Solyom. W latach 2009 oraz 2011 na zaproszenie Antoniego Wita artysta brał udział jako solista w tournées koncertowych Orkiestry Filharmonii Narodowej w Wielkiej Brytanii.
Jako kameralista Jakub Jakowicz od lat tworzy duet skrzypcowy z ojcem, Krzysztofem. Od 2000 r. gra z pianistą Bartoszem Bednarczykiem – wspólnie nagrali płyty Subito (Polskie Radio), Beethoven Violin Sonatas (Subito Records), krążek z Partitą Witolda Lutosławskiego (CD Accord) oraz płytę z muzyką kameralną Franza Schuberta (Polskie Radio). Artysta występował ponadto z takimi muzykami, jak Heinz Holliger, Paul Gulda, Jan Krzysztof Broja, Michel Lethiec, Anna Maria Staśkiewicz, Ruth Killius, Katarzyna Budnik-Gałązka, Ryszard Groblewski, Avri Levitan, Ursula Smith, Daniel Müller-Schott, Andrzej Bauer, Rafał Kwiatkowski, Marcin Zdunik, Karol Marianowski oraz Zvi Plesser.
Jest również związany z dwoma kwartetami smyczkowymi: w latach 2008–2014 był prymariuszem Lutosławski Quartet, z którym dokonał m.in. nagrania kompletu kwartetów smyczkowych Grażyny Bacewicz, a od 2006 r. jest członkiem Zehetmair Quartet, zespołu stworzonego przez austriackiego skrzypka i dyrygenta Thomasa Zehetmaira. Płyta zespołu (ECM) z utworami Béli Bartóka i Paula Hindemitha otrzymała nagrodę Diapason d’Or de l’Année 2007. Jakub Jakowicz w Zehetmair Quartet występował m.in. w Filharmonii Berlińskiej, Wigmore Hall w Londynie, Suntory Hall w Tokio, Gulbenkian Center w Lizbonie, Konzerthaus w Wiedniu, Zankel Hall i Y Hall w Nowym Jorku, a także na słynnych festiwalach muzycznych, m.in. w Schleswig-Holstein, Salzburgu, Lucernie, Aldeburgh czy Edynburgu. W 2014 r. zespół otrzymał prestiżową Nagrodę im. Paula Hindemitha Miasta Hanau.
Jakub Jakowicz jest laureatem pierwszych nagród na konkursach skrzypcowych w Lublinie (1993), Wattrelos we Francji (1995) i Takasaki w Japonii (1999). W 2001 r. został jednym z trzech zwycięzców Międzynarodowej Trybuny Młodych Wykonawców w Bratysławie, organizowanej pod auspicjami Europejskiej Unii Radiowej i Międzynarodowej Rady Muzyki UNESCO. W 2002 r. otrzymał nagrodę Fundacji polsko-japońskiej dla najlepiej zapowiadającego się skrzypka młodej generacji. Jest także laureatem Paszportu „Polityki” za rok 2003. W 2007 r. otrzymał nagrodę „Orfeusz” podczas Festiwalu „Warszawska Jesień”, zaś w roku 2018, w uznaniu za wybitny wkład w upowszechnienie muzyki Witolda Lutosławskiego, został uhonorowany Medalem 100-lecia urodzin kompozytora, przyznawanym przez Towarzystwa im. Witolda Lutosławskiego.
Artysta nosi tytuł doktora sztuk muzycznych. Uczy gry skrzypcowej na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie oraz w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Gra na instrumencie Braci Gand (Paryż, 1859), dzięki uprzejmości Fondation Jerzy Semkow.
Katarzyna Budnik (altówka)
Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie skrzypiec prof. Mirosława Ławrynowicza, Andrzeja Gębskiego i Janusza Wawrowskiego oraz w klasie altówki prof. Piotra Reicherta. Zatrudniona na stanowisku adiunkta w klasie altówki w macierzystej uczelni. Od lutego 2014 roku pełni również funkcję lidera grupy altówek w orkiestrze Sinfonia Varsovia. We wrześniu 2013 roku została laureatką III nagrody prestiżowego konkursu ARD w Monachium. Odniosła również sukcesy w licznych konkursach krajowych i zagranicznych: 47. Międzynarodowym Konkursie im. Ludwiga van Beethovena w Hradec (2008, I nagroda), 15. Międzynarodowym Konkursie im. Johannesa Brahmsa w Pörtschach (2008, I nagroda), 8. Ogólnopolskim Konkursie Altówkowym im. Jana Rakowskiego (2008, I nagroda), Międzynarodowym Konkursie im. Maxa Rostala w Berlinie (2009, II nagroda), Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej im. Maxa Regera w Sondershausen (2009, II nagroda i Nagroda Specjalna za najlepsze wykonanie suity na altówkę solo Maxa Regera) oraz IV Międzynarodowym Konkursie im. Michała Spisaka (2010, II nagroda oraz Nagroda Specjalna). Jako solistka i kameralistka wielokrotnie koncertowała w Polsce oraz innych krajach Europy (Czechy, Austria, Niemcy, Francja). W 2010 roku brała udział w projekcie Chamber Music Connects the World organizowanym przez Kronberg Academy, gdzie grała z najwybitniejszymi muzykami: Gidonem Kremerem, Tatjaną Grindenko, Yurim Bashmetem oraz Fransem Helmersonem. Występowała na wielu renomowanych festiwalach: m.in. w Muzycznym Festiwalu w Łańcucie, Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Kameralnej ,,Muzyka na Szczytach” w Zakopanem, Kammermusikfest Lockenhaus (gdzie została zaproszona przez Gidona Kremera). W listopadzie 2013 roku ukazała się jej solowa płyta – Viola Recital, za którą altowiolistka otrzymała nagrodę Fryderyk 2014. Za wybitne osiągnięcia otrzymała stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Jest również stypendystką programu ,,Młoda Polska”. W 2013 roku została nominowana do ,,Paszportów Polityki”.
Artysta nosi tytuł doktora sztuk muzycznych. Uczy gry skrzypcowej na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie oraz w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Gra na instrumencie Braci Gand (Paryż, 1859), dzięki uprzejmości Fondation Jerzy Semkow.
Marcin Zdunik (wiolonczela)
Polski wiolonczelista, solista i kameralista. Wykonuje muzykę od renesansu po dzieła najnowsze, improwizuje, aranżuje i komponuje. Zapraszany do udziału w prestiżowych festiwalach muzycznych – BBC Proms w Londynie, Progetto Martha Argerich w Lugano oraz Chopin i Jego Europa w Warszawie.
Wystąpił jako solista na estradach wielu renomowanych sal, m.in. Carnegie Hall w Nowym Jorku, Konzerthaus w Berlinie, Cadogan Hall w Londynie i Rudolfinum w Pradze. Wielokrotnie partnerowały mu znakomite zespoły – m.in. Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Narodowej w Warszawie, Orkiestrą Kameralną Unii Europejskiej, City of London Sinfonia, Orkiestrą Sinfonia Varsovia i City of London Sinfonia, a także wybitni dyrygenci – np. Andrzej Boreyko, Antoni Wit i Andres Mustonen. Ważną rolę w jego życiu artystycznym odgrywa współpraca z inspirującymi muzykami, m.in. z Nelsonem Goenerem, Gerardem Causse, Krzysztofem Jabłońskim i Krzysztofem Jakowiczem. W ramach festiwalu Chamber Music Connects the World miał przywilej koncertować wspólnie z Gidonem Kremerem i Yuri Bashmetem.
Grzegorz Mania (fortepian)
Ukończył z wyróżnieniem studia pianistyczne pod kierunkiem prof. Stefana Wojtasa w Akademii Muzycznej w Krakowie, równocześnie na Uniwersytecie Jagiellońskim ukończył studia prawnicze. W 2017 r. uzyskał stopień doktora nauk prawnych za pracę poświęconą muzyce w prawie autorskim, przygotowaną pod kierunkiem prof. dr hab. Janusza Barty. Ukończył również z wyróżnieniem studia pianistyczne w Guildhall School of Music and Drama w Londynie, gdzie studiował pod kierunkiem prof. Martina Rosco’e, prof. Charles’a Owen’a oraz prof. Caroline Palmer. Jako solista i kameralista występował w kraju i za granicą, koncertując m.in. w Filharmonii Krakowskiej, Zielonogórskiej, NOSPR, St. Martin in the Fields w Londynie, a takżew Operze oraz Konserwatorium Muzycznym w Hanoi (Wietnam). Występował m.in. podczas Festiwalu „Emanacje” oraz Dni Muzyki Feliksa Mendelssohna. Regularnie koncertuje w Wielkiej Brytanii, wykonując repertuar solowy i kameralny, koncertował także we Francji, w Norwegii, Niemczech, Austrii, Włoszech, Islandii, Izraelu i Stanach Zjednoczonych. Uczestniczył w warsztatach wykonawczych i klasach mistrzowskich m.in. z: Krzysztofem Śmietaną, Wiesławem Kwaśnym, Peterem S. Buck’iem, Anthonym Spiri’m, Triem Altenberg, Jerome’m Rose’m, Wolfgangiem Redik’iem, Ewą Bukojemską, Alisdair’em Beatson’em, Carole Pressland, Victorem Rosenbaum’em, Kają Danczowską. Był uczestnikiem Międzynarodowych Kursów Muzyki Kameralnej w Puławach (2003-2005), a także finalistą międzynarodowych konkursów kameralnych i solowych. Jest doświadczonym i wszechstronnym muzykiem-kameralistą i akompaniatorem nagradzanym podczas konkursów instrumentalnych. Współpracował z wieloma znakomitymi solistami, wspólnie z pianistą Piotrem Różańskim współtworzy Zarębski Piano Duo. Uczestniczył w wielu konferencjach naukowych, jest autorem i współautorem artykułów i glos prawniczych, a także współautorem podręcznika do prawa autorskiego dla nauczycieli szkół artystycznych. Wspólnie z dr hab. Moniką Gardoń-Preinl przygotował dla PWM podręcznik do czytania a vista dla uczniów średnich szkół muzycznych. Obecnie pracuje jako nauczyciel fortepianu, akompaniator, a jednocześnie jako radca prawny współpracuje z Grupą Adwokacką Kraków. Jest współzałożycielem oraz prezesem Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kameralistów. Koordynował liczne projekty krajowe i międzynarodowe, m.in. wymiany młodzieży, tournée koncertowe oraz organizację festiwali, konkursów i konferencji naukowych. W 2018 r. otrzymał (wspólnie z prof. S. Wojtasem) Nagrodę Województwa Małopolskiego Ars Quaerendi za wybitne działania na rzecz rozwoju i promocji kultury. Jest także stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
II koncert
Jolanta Kowalska-Pawlikowska (sopran)
Trzykrotna Stypendystka Ministra Kultury (2004/05, 2005/06, 2006/07), Miasta Krakowa (Stypendium „Twórcze”, 2009) oraz programu „Młoda Polska” (2009).Ukończyła z wyróżnieniem zarówno Akademię Muzyczną w Krakowie ( klasa śpiewu ad. II st. Agnieszki Monasterskiej) jak też studia podyplomowe w Guildhall School of Music&Drama w Londynie. Uczestniczka kursów mistrzowskich m.in.: Heleny Łazarskiej, Teresy Żylis-Gara, Paula Esswooda, Barbary Schlick. Jest laureatką pierwszej nagrody Międzynarodowych Konkursów: Bach Singer’s Prize w Londynie (2008) oraz The Thelma King (2009). Laureatka III Nagrody na Międzynarodowym Konkursie im. Ady Sari w Nowym Sączu (2011). Otrzymała Nagrodę Fundacji Bach-Marschall na Międzynarodowym Konkursie im. J. S. Bacha w Lipsku (2008), Nagrodę „Jurica Murai Prize” za najlepszą interpretację na 39th Festiwalu „Varaždin Baroque Evenings” (Chorwacja, 2009), a także wyróżnienia m.in. na Mozartowskim Konkursie Wokalnym w Londynie (2008). Współpracowała z Krakowską Operą Kameralną, a od 2003 r. jest członkiem Zespołu Capella Cracoviensis. Występowała z dyrygentami t.j.: Andrew Parrott, Ralf Sochaczevsky, Anthony Ford, Paul Esswood, Andreas Spering, David Shemer. W październiku 2011 wystąpiła na festiwalu Opera Rara w „Alcinie” G.F. Haendla, który poprowadził Marc Minkowski z towarzyszeniem orkiestry Les Musiciens du Louvre-Grenoble.
Dominika Grzybacz (fortepian)
III koncert
Krzysztof Książek
Półfinalista i laureat dwóch nagród pozaregulaminowych w XVII Międzynarodowym Konkursie im. Fryderyka Chopina w Warszawie (2015) oraz laureat III nagrody i nagrody specjalnej za najlepsze wykonanie mazurków I Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego na Instrumentach Historycznych (2018). Wielokrotnie nagradzany i doceniany za wykonawstwo muzyki Fryderyka Chopina i muzyki polskiej. Artysta występował na licznych festiwalach w kraju i zagranicą, m.in. na: Międzynarodowym Festiwalu Chopinowskim w Dusznikach Zdroju, Festiwalu „Chopin i Jego Europa”, Festival Chopin à Paris, New Year Music Festival w Gstaad, Wielkanocnym Festiwalu Ludwiga van Beethovena w Warszawie. Koncertował w Europie, Afryce, Stanach Zjednocznych i Azji. Współpracował z takimi dyrygentami jak: Antoni Wit, Jacek Kaspszyk, Tadeusz Strugała, Grzegorz Nowak, Václav Luks, Jose Maria Florencio, Yu Feng, George Tchitchinadze, Łukasz Borowicz, Ewa Strusińska. Szeroki obszar muzycznych zainteresowań sytuuje go wśród najbardziej wszechstronnych artystów swojego pokolenia. Oprócz kanonu dzieł najznamienitszych kompozytorów sięga także po pozycje mniej znane (m.in. Koncert fortepianowy S. Wisłockiego, Rapsodia Symfoniczna na fortepian i orkiestrę Z. Stojowskiego, Wariacje na temat piosenki Dziecięcej E. von Dohnanyi’ego, czy Yellow River Piano Concerto). Nie stroni także od muzyki najnowszej (Koncert na fortepian i perkusję Z. Bargielskiego). Dużą radość artysta czerpie z wykonawstwa muzyki na instrumentach historycznych, czego najlepszym dowodem obok współpracy z takimi zespołami jak Orkiestra XVIII wieku, Collegium 1704, czy {oh!} Orkiestra Historyczna, jest nagranie recitalu na kopii warszawskiego fortepianu Chopina – Buchholtza z ok. 1825 roku. Ważną część jego działalności stanowi muzyka kameralna, której uczył się pod kierunkiem prof. Kai Danczowskiej, prof. Marii Szwajger-Kułakowskiej i dr hab. Sławomira Cierpika. Razem z żoną Agnieszką Zahaczewską-Książek współtworzy Książek Piano Duo. Zespół zdobył I nagrodę II Międzynarodowego konkursu Muzyki Polskiej w Rzeszowie (2021). Na stałe współpracuje ze śpiewaczką i kompozytorką Agatą Zubel. Ich płyta „Apparition” (CD Accord) z pieśniami kompozytorów XX w. nagrodzona została FRYDERYKIEM 2020. Dyskografia pianisty obok wyżej wymienionych obejmuje płyty z muzyką Chopina oraz suitami na dwa fortepiany Antona Areńskiego i Sergiusza Rachmaninowa. Krzysztof Książek jest absolwentem Akademii Muzycznych w Krakowie i Bydgoszczy w klasie prof. Stefana Wojtasa. Obecnie, w ramach studiów podyplomowych w klasie prof. Arie Vardiego, studiuje w Hochschule für Musik, Theater und Medien Hannover. Był stypendystą programu stypendialnego „Młoda Polska”. W marcu 2014 roku otrzymał Stypendium Krystiana Zimermana. Krzysztof Książek jest reprezentowany przez Stowarzyszenie im. Ludwiga van Beethovena.
Agnieszka Zahaczewska-Książek
naukę gry na fortepianie rozpoczęła w wieku 7 lat. Była uczennicą Państwowej Szkoły Muzycznej w Nowym Sączu, którą ukończyła z wyróżnieniem. Uczyła się u Danuty Jarząbek, a następnie, od 2007 r. u prof. Stefana Wojtasa. W 2015r. ukończyła z wyróżnieniem studia w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Stefana Wojtasa. W latach 2015-2017 odbywała studia podyplomowe w klasie prof. Wojciecha Świtały w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Obecnie jest doktorantką w katowickiej uczelni w klasie kameralistyki fortepianowej prof. Marii Szwajger- Kułakowskiej.
W czasie studiów w Krakowie kształciła swe umiejętności kameralne pod kierunkiem prof. Kai Danczowskiej, dr Justyny Danczowskiej oraz dr hab.Sławomira Cierpika. W 2015 r. jako członkini kwintetu fortepianowego zdobyła III nagrodę na Ogólnopolskim Turnieju Kameralnym w Bydgoszczy.
Od 2018 r. występuje w trio fortepianowym (Trio Legend tworzy wraz z Krzysztofem Kataną i Moniką Krasicką). Zespół otrzymał II nagrodę na VIII Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej im. Johannesa Brahmsa w Gdańsku (2018) oraz I nagrodę na XXVI Międzynarodowym Konkursie im. Johannesa Brahmsa w Pörtschach (2019). Brał udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Guarneri Trio Prague w Wengen (Szwajcaria) oraz Schlitzu (Niemcy). Trio pracowało także pod kierunkiem takich profesorów jak Chia Chou, Ulrich Koella, Ida Bieler, Maria Szwajger-Kułakowska, Wiesław Kwaśny. W październiku 2019 r. trio rozpoczęło studia w klasie prof. Stephana Goernera w Kunstuniversität w Grazu.
Agnieszka od lat tworzy także duet fortepianowy z Krzysztofem Książkiem. Współpracę zaczynali pod okiem dr hab. Sławomira Cierpika w Akademii Muzycznej w Krakowie. Poźniej pracowali także pod kierunkiem prof. Marii Szwajger-Kułakowskiej i Arie Vardiego. Wspólnie koncertowali w wielu miejscach w Polsce i za granicą (Szwajcaria, Francja, Wielka Brytania, RPA). W 2019 r. duet zdobył II nagrodę i nagrodę specjalną za najlepsze wykonanie dzieł Schuberta na XXI Międzynarodowym Konkursie Duetów Fortepianowych im. F. Schuberta w Jeseniku oraz tytuł finalisty oraz nagrodę specjalną przyznaną przez Jury Młodych na III Międzynarodowym Konkursie Duetów Fortepianowych im. Suzany Szӧrenyi w Bukareszcie. Duet reprezentowany jest przez Stowarzyszenie im. Ludwiga van Beethovena.
Agnieszka jest również laureatką młodzieżowych konkursów pianistycznych (m.in. Ogólnopolskiego Konkursu Chopinowskiego im. Władysława Kędry w Łodzi, Międzynarodowego Konkursu im. Juliusza Zarębskiego w Łomiankach, Ogólnopolskiego “Chopinowskie Interpretacje Młodych” w Koninie-Żychlinie). Wystąpiła z recitalami w ramach organizowanych przez NIFC koncertów w Muzeum Chopina w Warszawie oraz Żelazowej Woli.
Wielokrotnie brała udział w kursach mistrzowskich, pracując pod kierunkiem takich profesorów, jak Tamas Ungar, Katarzyna Popowa-Zydroń, Józef Stompel, Andrzej Tatarski, Jerzy Sterczyński, Zbigniew Raubo i inni.
Była stypendystką Burmistrza Krynicy-Zdroju, fundacji stypendialnej Almanachu Muszyny, Rektora Akademii Muzycznej- w Krakowie i Katowicach, oraz programu stypendialnego „Młoda Polska”.
Pianistka pracuje również jako akompaniator w katedrze skrzypiec i altówki w Akademii Muzycznej w Krakowie.
IV koncert
Katarzyna Drogosz (fortepian)
Urodziła się w Warszawie. Tam studiowała grę na fortepianie w klasie prof. Teresy Manasterskiej i ad. Aleksandry Kowalik. Po uzyskaniu dyplomu magistra (2001), podjęła dalsze studia w dziedzinie instrumentów historycznych: w Conservatorium van Amsterdam (2001-2005) w klasie fortepiano prof. Stanleya Hooglanda oraz w Hochschule für Musik Freiburg (2005-2007) w klasie klawesynu prof. Roberta Hilla. Studiowała także dyplomację kulturalną w Collegium Civitas w Warszawie oraz ukończyła studia doktoranckie w Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach. Stopień doktora uzyskała w styczniu 2017 roku. W 2007 roku otrzymała wyróżnienie na międzynarodowym konkursie „Musica Antiqua” w Brugii, w kategorii pianoforte solo.
Oprócz repertuaru solowego Katarzyna Drogosz wykonuje również muzykę kameralną i orkiestrową. Jest członkinią Trio Laflamme oraz współpracuje z Arte dei Suonatori. Tworzy duet fortepianowy z wybitnym brytyjskim pianistą, Geoffreyem Govierem. Jako solistka występowała z Musicae Antiquae Collegium Varsoviense, Capellą Cracoviensis i Wrocławską Orkiestrą Barokową.
Dotychczasowe nagrania artystki zawierają muzykę kameralną Ludwiga van Beethovena, Fryderyka Chopina, Carla Czernego, Carla Marii von Webera i Friedricha Kuhlaua; zostały wydane przez CD Accord/NFM, NIFC i Coviello Classics. Koncerty z udziałem pianistki transmitowało Polskie Radio, WDR oraz BR. W listopadzie 2019 roku w wydawnictwie CD Accord ukazało się solowe nagranie utworów fortepianowych Franza Xavera Mozarta na oryginalnym wiedeńskim instrumencie z około 1800 roku. Album został nominowany do nagrody Fryderyk 2020.
Katarzyna Drogosz od wielu lat upowszechnia tematykę historii i budowy fortepianu w ramach licznych wykładów i prezentacji – w szkołach muzycznych, akademiach oraz instytucjach kultury. Nauczała w ramach Międzynarodowej Letniej Akademii Muzyki Dawnej w Wilanowie oraz Międzynarodowej Letniej Szkoły Muzyki Dawnej w Lidzbarku Warmińskim, a także na warsztatach muzyki dawnej w Schloss Seehaus (Niemcy). Była także wykładowcą Akademii Fortepianów Historycznych w Lusławicach.
Agnieszka Oszańca (wiolonczela)
Agnieszka Oszańca ukończyła studia na wydziale instrumentów dawnych konserwatorium w Utrechcie w klasie wiolonczel historycznych Violi de Hoog. W czasie studiów była laureatką programów stypendialnych Academia Montis Regalis (IT), Frederick Hendrick Stichting, Stichting Eigen Instrument, Richard Hol Fonds oraz rządu holenderskiego. Regularnie uczestniczyła w warsztatach i kursach mistrzowskich, doskonaląc swoje umiejętności pod okiem takich pedagogów jak Lucy van Dael, Anner Bylsma, Johnatan Manson, Balasz Mate, Marco Frezzato, Wilbert Hazelzet, Job ter Haar, Bart van Oort i wielu innych.
Była założycielką i derektorem artystycznym festiwalu Sterren Oude Muziek w Utrechcie.
Jest laureatką konkursów IYAP w Antwerpii (z zespołem Pramea Ensemble) oraz Accademia Palatina (Quintetto Pentatonica).
Współpracuje regularnie jako solistka, kameralistka i członek orkiertr z wieloma zespołami w kraju i zagranicą, m.in. Capellą Cracoviensis, Czech Ensemble Baroque, Silva Rerum, Ensemble Stile Galante, Musica Poetica, Ensemble Odysseey, Collegium 18. Współpracuje m. in. z takimi muzykami jak Jan Tomasz Adamus, Andrew Parrott, Alfredo Bernardini, Enrico Onofri, Alessandro da Marchi, Olivia Centurioni, Andrea Marchiol, Jorn Boysen, Paul Esswood, Enrico Gatti, Allessandro Moccia.
Dokonała wielu nagrań, między innymi z Pramea Ensemble, Ensemble Schonbrunn, Stile Galante, Ensemble Odyssey, Academia Montis Regalis.
Agnieszka Oszańca gra na francuskiej wiolonczeli Benoist Fleury (Paryż, 1763).
Koncert 26.03 dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Koncerty 27.03, 4.04 zrealizowano w ramach stypendium Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Patronat medialny
Opieka medialna: