
V Krakowski Salon Muzyczny
Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów już po raz 5. zaprasza do Domu Jana Matejki – Oddziału
Muzeum Narodowego w Krakowie na unikatową serię koncertową. Od 2 do 30 września zorganizowanych zostanie sześć koncertów i dwie prelekcje przybliżające obyczaje koncertowe, twórczość niedocenianych, zapomnianych kompozytorów oraz sylwetki zapomnianych postaci krakowskiego i polskiego życia artystycznego, w tym W. Żeleńskiego w 100. rocznicę jego śmierci. W ramach serii „Premiery na salonach” odbędzie się prawykonanie kompozycji R. Janiaka nawiązujące do 100 rocznicy urodzin S. Lema.
W sprawie wejściówek na koncerty prosimy o kontakt z Centrum Informacji i Rezerwacji Muzeum Narodowego w Krakowie: https://bilety.mnk.pl/index/kontakt.html
Wejściówki na koncert w PSM II st. przy ul. Basztowej 9 (21.09.2021) dostępne są pod adresem: https://app.evenea.pl/event/premierynasalonach/
Koncerty odbędą się na żywo, a następnie będą retransmitowane online na kanale YT SPMK. Wstęp na wszystkie wydarzenia będzie bezpłatny.
Organizatorzy

Partnerzy



Program Festiwalu






















Wykonawcy
I Koncert

Urszula Kryger (mezzosopran)
Urszula Kryger jest jedną z najbardziej uznanych polskich śpiewaczek. Ukończyła studia pianistyczne i wokalne w Akademii Muzycznej w Łodzi. Uczestniczyła w wielu międzynarodowych konkursach muzycznych, otrzymując wysokie nagrody. Do jej największych sukcesów należą zwycięstwa w I Międzynarodowym Konkursie dla Młodych Wokalistów im. St.Moniuszki w Warszawie (1992), VI Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. J. Brahmsa w Hamburgu (1994) oraz 43. Międzynarodowym Konkursie Muzycznym ARD w Monachium (1994). Odtąd jej karierze towarzyszy niesłabnące zainteresowanie melomanów i krytyki. W 1995 r. wystąpiła w La Scali z recitalem pieśni Fryderyka Chopina. Rok później z wielkim sukcesem debiutowała na scenie Semper Oper w Dreźnie w operze „Kopciuszek” G. Rossiniego w partii Angeliny. Publiczność polska i wielu krajów świata miała okazję często podziwiać jej kreacje w dziełach oratoryjnych wykonywanych pod batutą tak znakomitych mistrzów, jak: Jan Krenz, Jerzy Semkow, Rafael Frühbeck de Burgos, Sir Colin Davis, Armin Jordan. Szczególną uwagą obdarza muzykę kameralną – jej sztuka interpretacji pieśni łączy w sobie perfekcyjność z niezwykłą naturalnością. Doceniają to towarzyszący jej muzycy, wśród których znajdują się wybitni pianiści jak: Hartmut Höll, Charles Spencer, Melvyn Tan i Pascal Rogé, klarnecista Paul Meyer, Tokyo String Quartet, Petersen Quartet. Urszula Kryger dokonała wielu nagrań dla rozgłośni radiowych i firm fonograficznych, takich jak: Decca (Pieśni polskie Poulenca), Hyperion (Pieśni Chopina), CPO (Ballady Löwego), DUX (Duety rosyjskie –Fryderyk 2001, Pieśni Moniuszki oraz Pieśni Karłowicza i Szymanowskiego –Fryderyk 2002, Pieśni Żeleńskiego – Fryderyk 2012, Duety słowiańskie, Duety niemieckie), BNL (Arie Beethovena), Naxos (Pieśni Lutosławskiego), Channel Classics (Szymanowski Complete Songs – Fryderyk 2004), Polskie Radio (K.Szymanowski – Pieśni z orkiestrą), NInA (Mykietyn – Pasja św.Marka) Artystka wyróżniona została także nagrodą Fundacji im.K.Szymanowskiego za przemyślane i wysoce artystyczne interpretacje pieśni tegoż kompozytora. Urszula Kryger jest również pedagogiem. Prowadzi liczne kursy mistrzowskie. Jest profesorem Akademii Muzycznej w Łodzi.
I Koncert

Grzegorz Mania (fortepian)
Grzegorz Mania ukończył z wyróżnieniem studia pianistyczne pod kierunkiem prof. Stefana Wojtasa w Akademii Muzycznej w Krakowie, równocześnie na Uniwersytecie Jagiellońskim ukończył studia prawnicze. W 2017 r. uzyskał stopień doktora nauk prawnych za pracę poświęconą muzyce w prawie autorskim, przygotowaną pod kierunkiem prof. dr hab. Janusza Barty. Ukończył również z wyróżnieniem studia pianistyczne w Guildhall School of Music and Drama w Londynie, gdzie studiował pod kierunkiem prof. Martina Rosco’e, prof. Charles’a Owen’a oraz prof. Caroline Palmer. Jako solista i kameralista występował w kraju i za granicą, koncertując m.in. w Filharmonii Krakowskiej, Zielonogórskiej, NOSPR, St. Martin in the Fields w Londynie, a takżew Operze oraz Konserwatorium Muzycznym w Hanoi (Wietnam). Występował m.in. podczas Festiwalu „Emanacje” oraz Dni Muzyki Feliksa Mendelssohna. Regularnie koncertuje w Wielkiej Brytanii, wykonując repertuar solowy i kameralny, koncertował także we Francji, w Norwegii, Niemczech, Austrii, Włoszech, Islandii, Izraelu i Stanach Zjednoczonych. Uczestniczył w warsztatach wykonawczych i klasach mistrzowskich m.in. z: Krzysztofem Śmietaną, Wiesławem Kwaśnym, Peterem S. Buck’iem, Anthonym Spiri’m, Triem Altenberg, Jerome’m Rose’m, Wolfgangiem Redik’iem, Ewą Bukojemską, Alisdair’em Beatson’em, Carole Pressland, Victorem Rosenbaum’em, Kają Danczowską. Był uczestnikiem Międzynarodowych Kursów Muzyki Kameralnej w Puławach (2003-2005), a także finalistą międzynarodowych konkursów kameralnych i solowych. Jest doświadczonym i wszechstronnym muzykiem-kameralistą i akompaniatorem nagradzanym podczas konkursów instrumentalnych. Współpracował z wieloma znakomitymi solistami, wspólnie z pianistą Piotrem Różańskim współtworzy Zarębski Piano Duo. Uczestniczył w wielu konferencjach naukowych, jest autorem i współautorem artykułów i glos prawniczych, a także współautorem podręcznika do prawa autorskiego dla nauczycieli szkół artystycznych. Wspólnie z dr hab. Moniką Gardoń-Preinl przygotował dla PWM podręcznik do czytania a vista dla uczniów średnich szkół muzycznych. Obecnie pracuje jako nauczyciel fortepianu, akompaniator, a jednocześnie jako radca prawny współpracuje z Grupą Adwokacką Kraków. Jest współzałożycielem oraz prezesem Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kameralistów. Koordynował liczne projekty krajowe i międzynarodowe, m.in. wymiany młodzieży, tournée koncertowe oraz organizację festiwali, konkursów i konferencji naukowych. W 2018 r. otrzymał (wspólnie z prof. S. Wojtasem) Nagrodę Województwa Małopolskiego Ars Quaerendi za wybitne działania na rzecz rozwoju i promocji kultury. Jest także stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
II Koncert

Julia Kociuban (fortepian)

Julia Kociuban uważana jest za jedną z czołowych pianistek swojego pokolenia. Jej debiutancka płyta „Schumann, Chopin, Bacewicz” została uznana przez krytyków za jeden z najciekawszych polskich pianistycznych debiutów fonograficznych ostatnich lat, a ostatni album z koncertami fortepianowymi G. Bacewicz i A. Tansmana był nominowany do nagrody Fryderyk 2020 w kategorii album roku muzyka koncertująca. Artystka regularnie występuje w renomowanych salach koncertowych w Europie (m.in. Herkulessaal w Monachium, Konzerthaus w Wiedniu i w Berlinie, Laeiszhalle w Hamburgu), Ameryce oraz Azji. Jest zapraszana na najbardziej prestiżowe festiwale muzyczne na świecie w tym m.in. La Roque d’Antheron, La Folle Journee, Young Euro Classic w Berlinie, Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena, Kissinger Sommer. Jako solistka koncertowała z towarzyszeniem uznanych orkiestr kameralnych i symfonicznych w tym m.in. Wiener Symphoniker, Wiedeńska Orkiestra Radiowa ORF, Orkiestra Symfoniczna NDR w Hamburgu. Współpracowała z wieloma cenionymi dyrygentami m.in.: Howard Griffiths, Hans Graf, Nemme Järvi, Kristjan Järvi, Lahav Shani, Heribert Beissel, Aziz Shokhakimov, Ken-David Masur, Antoni Wit, Jerzy Maksymiuk, Paweł Przytocki, Marek Pijarowski. Dokonała szeregu nagrań radiowych, telewizyjnych oraz płytowych m.in. dla wytwórni Sony Classical, DUX oraz Gramola. Julia Kociuban jest absolwentką Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie oraz Universität Mozarteum w Salzburgu, gdzie studiowała pod kierunkiem Prof. Piotra Palecznego oraz Prof. Pavla Gililova. W 2019 roku uzyskała stopień doktora sztuk muzycznych, a rok później ukończyła studia podyplomowe menadżerów kultury w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Obecnie jest stypendystką Royal College of Music w Londynie, gdzie studiuje u Prof. Dmitri Alexeeva. Prócz działalności artystycznej prowadzi działalność pedagogiczną wykładając na Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi. Jest także pomysłodawczynią i dyrektorem BISMA Bacewicz International Summer Music Academy.
II Koncert

Messages Quartet
Małgorzata Wasiucionek, Oriana Masternak – skrzypce
Maria Shetty – altówka
Beata Urbanek-Kalinowska – wiolonczela
Messages Quartet został założony w 2014 roku i zaledwie rok później zdobył II Nagrodę, Srebrny Medal oraz Nagrodę Specjalną za interpretację kwartetu D. Szostakowicza w II Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej w Plovdiv (Bułgaria, X 2015). Zespół został również doceniony przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego i w lutym 2016 roku został laureatem Programu Stypendialnego „Młoda Polska”, dzięki któremu w 2017 r. nakładem firmy fonograficznej DUX, została wydana debiutancka płyta zespołu zawierająca nagranie kwartetów smyczkowych Szymona Laksa. Album otrzymał znakomite recenzje w prasie francuskiej, niemieckiej, brytyjskiej, amerykańskiej i polskiej. W 2019 roku, również nakładem wydawnictwa DUX, ukazała się druga płyta zespołu pt. „Messages”. Album „De invitatione mortis” Andrzeja Karałowa z udziałem Kwartetu został nominowany do nagrody Fryderyk 2021. Założeniem Messages Quartet jest promocja polskiej muzyki kameralnej, szczególnie tej mniej znanej oraz najnowszej. Repertuar kwartetu obejmuje dzieła twórców polskich – m.in.: Laks, Panufnik, Weinberg, Szymanowski, Moniuszko, Bacewicz oraz światowe arcydzieła literatury kwartetowej. Zespół dokonał również wielu prawykonań – zarówno kompozytorów polskich, jak i twórców zagranicznych. Artystki Messages Quartet są absolwentkami UMFC w Warszawie oraz Akademii Muzycznej w Krakowie. Ukończyły także studia solistyczne oraz klasy mistrzowskie w czołowych uczelniach europejskich (Paryż, Bruksela, Wiedeń, Stuttgart). Obok działalności koncertowej są wykładowczyniami Akademii Muzycznej w Katowicach oraz w Krakowie, a także współpracują z czołowymi polskimi zespołami symfonicznymi. Artystki mają na swoim koncie nagrody i wyróżnienia w międzynarodowych konkursach solowych i kameralnych, są laureatkami stypendiów Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz innych instytucji wspierających artystów na całym świecie. Messages Quartet koncertuje w Polsce i za granicą, m.in. w Wiedniu, Londynie, Sao Paulo czy Moskwie. Kwartet kilkakrotnie prezentował wszechstronny i nowatorski repertuar w ramach serii koncertów kameralnych w NOSPR w Katowicach, a także współpracuje z Wydziałem Kompozycji Uniwersytetu Muzycznego F. Chopina w Warszawie, czego efektem są kolejne kwartetowe premiery rodzimych twórców młodego pokolenia. W dorobku zespołu jest również wydana w 2014 roku nakładem Wydawnictwa Akademii Muzycznej w Krakowie publikacja wraz z płytą CD, zawierająca nagranie artystek Messages Quartet z utworami kameralnymi Philippa i Xavera Scharwenków.
III Koncert

Karol Kozłowski (tenor)
Absolwent Akademii Muzycznej w Gdańsku oraz warszawskiej ASP. Laureat II nagrody na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Hariclea Darclèe (Rumunia, 2005). Nominowany do Paszportu Polityki 2013 w kategorii: muzyka poważna. W latach 2007-2009 był solistą Opery Wrocławskiej, w której zadebiutował jako Alfred w Zemście Nietoperza J. Straussa i gdzie śpiewał również w Czarodziejskim flecie W. A. Mozarta, Cyruliku sewilskim G. Rossiniego, Otellu G. Verdiego, Raju utraconym K. Pendereckiego i Królu Rogerze K. Szymanowskiego. Występował na scenach m. in Łotewskiej Opery Narodowej w Rydze (Cyrulik sewilski G. Rossiniego), Staatstheater am Gärtnerplatz w Monachium (Włoszka w Algierze G. Rossiniego), Opery Kijowskiej (Król Roger K. Szymanowskiego), Narodniego Divadla w Brnie (Ferrando w Cosi fan tutte W. A. Mozarta) oraz Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, gdzie śpiewał w m. in w Lukrecji Borgii G.Donizettiego, Borysie Godunowie M. Musorgskiego, Elektrze R. Straussa, Katii Kabanowej L. Janačka, Królu Rogerze K. Szymanowskiego, Strasznym dworze S. Moniuszki, Madame Butterfly i Manon Lescaut G. Pucciniego oraz w Diabłach z Loudun K. Pendereckiego. Jest cenionym wykonawcą dzieł barokowych m.in. partii Ewangelisty w obu Bachowskich pasjach. Śpiewał pod batutą m. in. Fabia Biondiego, Andreasa Speringa, Andrew Parrotta, Konrada Junghänela, Christophe’a Rousseta, Helmutha Rillinga, Benjamina Bayla, Jordiego Savalla i Jerzego Maksymiuka. Występował w operach: J. Ph. Rameau – Pigmalion i Les Indes galantes oraz G. F. Haendla – Alcina, Tamerlano i Ariodante. Ostatnio w Polskiej Operze Królewskiej w Warszawie wystapił jako tytułowy Orfeusz w dziele C. Monteverdiego oraz jako Hrabia Almaviva w Cyruliku sewilskim G. Rossiniego. Dla wydawnictwa DUX zarejestrował kilka albumów z liryką wokalną, w tym nominowane do nagrody Fryderyk Pieśni I. J. Paderewskiego oraz dwa cykle Franza Schuberta: Die schöne Müllerin i Winterreise.
III Koncert

Łukasz Hajduczenia (baryton)
Łukasz Hajduczenia ukończył wydział wokalny warszawskiego UMiFC w klasie prof. Jerzego Knetiga, Guildhall School of Music and Drama w Londynie oraz wydział operowy londyńskiego Associated Studios. Jest laureatem wielu konkursów wokalnych, między innymi: XV Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej im Ady Sari w Nowym Sączu (III nagroda, nagrody specjalne), II Międzynarodowy Konkursu duetów „Pianovoce” w Moskwie (II nagroda, nagrody specjalne), XIX Międzynarodowego Konkursu Muzyki Kameralnej im. K. Bacewicza w Łodzi (wyróżnienie), 54 Międzynarodowego Konkursu im. F. Vinasa w Barcelonie (finalista, nagroda specjalna) oraz I Międzynarodowego Konkursu im. K. Szymanowskiego w Katowicach(finalista) Wziął udział w prestiżowej Georg Solti Accademia di Bel Canto we Włoszech, gdzie miał możliwość pracować m. in. z takimi artystami jak: Angela Gheorghiu, Richard Bonynge czy Dennis O’Neil. Ponadto uczestniczył w kursach prowadzonych m. in. przez Teresę Żylis – Garę, Wiesława Ochmana, Andre Orlowitza, Laurę Sarti oraz Jerzego Artysza. Wielokrotnie występował wspólnie z jedną z najlepszych polskich śpiewaczek Urszulą Kryger. Koncertował na wielu scenach polskich i zagranicznych, kreował postaci Orfeusza w „Orfeuszu i Eurydyce” Ch. W. Glucka, Hrabiego Almavivy w „Le nozze di Figaro” W. A. Mozarta, Marcella w „La Boheme” G. Pucciniego ,Jontka w „Halce wileńskiej” Stanisława Moniuszki, oraz Eneasza w „Dydonie i Eneaszu” Henry’ego Purcella. W znacznym stopniu jego działalność artystyczna obejmuje muzykę oratoryjną, kameralną oraz współczesną. Nagrał płytę CD z cyklem pieśni kompozytora Dariusza Przybylskiego(wytwórnia DUX).
III Koncert

Mischa Kozłowski (fortepian)
Pianista solista i kameralista, wykładowca Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie oraz prezes Fundacji „Partnerstwo w Muzyce”. W młodości ukształtowany muzycznie przez Katarzynę Popową-Zydroń, studiował w Warszawie u Piotra Palecznego, Macieja Paderewskiego, Jerzego Marchwińskiego i Katarzyny Jankowskiej–Borzykowskiej oraz w szwajcarskim Bern u Tomasza Herbuta, Patricka Jüdta i Moniki Urbaniak-Lisik. Laureat czołowych nagród konkursów pianistycznych i kameralnych w Polsce, Niemczech, Szwajcarii i na Ukrainie. Koncertował w większości krajów Europy, a także w Izraelu, Tunezji, Japonii i Chinach. Jako solista z orkiestrą zadebiutował w wieku 9 lat. Wystąpił w większości sal filharmonicznych i koncertowych w Polsce, a także m.in. w Filharmonii Moskiewskiej, National Centre for the Perfoming Arts w Pekinie, Rohm Theatre w Kyoto, Flagey w Brukseli, Narodowej Filharmonii Ukrainy w Kijowie, w siedzibie UNESCO w Paryżu, w Konzerthaus „Kultur-Casino”, Zentrum Paul Klee i Yehudi Menuhin Forum w Bernie. Od lat regularnie nagrywa dla polskich i zagranicznych rozgłośni radiowych czy telewizyjnych, a także często bierze udział w projektach łączących muzykę z filmem, teatrem, malarstwem i innymi dziedzinami sztuki. Za swoje osiągnięcia otrzymał wiele nagród i wyróżnień – do najważniejszych należą te przyznane przez Ministra Kultury i Dziedzictwa, LYRA Stiftung, Rita Zimmermann Musik-Stiftung, Fondazione Pro Libertas et Humanitas Kasimir Bartkowiak, Dongsan Research Foundation, Instytut Adama Mickiewicza oraz Krajowy Fundusz na Rzecz Dzieci w Warszawie.
III Koncert

Ewa Katarzyna Sokołowska (fortepian)

Pianistka, kameralistka, pedagog, animatorka imprez artystycznych, dydaktycznych i naukowych. Absolwentka UMFC w Warszawie w klasie fortepianu J. Ekiera i A. Palety-Bugaj oraz w klasie kameralistyki M. Nosowskiej. W dziedzinie kameralistyki ukończyła z wyróżnieniem studia podyplomowe i koncertowe (Konzertexam) w klasie duetu fortepianowego H.P. Stenzl i V. Stenzl w Hochschule für Musik und Theater Rostock (Niemcy). Ponadto uzyskała dyplom ukończenia studiów magisterskich na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Opolskiego. Od 25 lat wraz z Agnieszką Kozło tworzy jeden z czołowych polskich duetów fortepianowy Ravel Piano Duo uhonorowany wieloma nagrodami, koncertujący w Polsce, Europie i Azji. Obszerny repertuar zespołu obejmuje kompozycje na cztery ręce i dwa fortepiany od epoki baroku do czasów obecnych. Duet ma na swoim koncie wiele prawykonań oraz kilka wydawnictw płytowych. Od kilku lat działalność pianistek skoncentrowana jest na polskim repertuarze duetowym, jego badaniu, redakcji, wykonawstwie i nagraniach. W ramach tej aktywności powstaje seria płytowa pt. „Polski kalejdoskop”. Zainteresowania pianistki związane są również z muzyką wokalną. Na tym polu współpracuje ona z wieloma wybitnymi pedagogami i artystami. Wielokrotnie otrzymywała dyplomy za wyróżniający akompaniament podczas konkursów wokalnych. Działalność koncertową pianistka łączy z pedagogiką prowadząc klasę fortepianu i kameralistyki w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. F. Chopina w Warszawie. Jest zapraszana do jury konkursów polskich i zagraniczny oraz wykłada na licznych kursach interpretacji muzycznej. Jej uczniowie są laureatami nagród i wyróżnień. W latach 2008-2010 współpracowała z Katedrą Fortepianu Uniwersytetu Muzycznego F. Chopina w Warszawie. Obecnie zatrudniona jest w macierzystej uczelni na stanowisku adiunkta współpracując z Wydziałem Wokalno-Aktorskim oraz Katedrą Kameralistyki Fortepianowej i Smyczkowej. W roku 2018 uzyskała stopień doktora habilitowanego sztuk muzycznych. Od wielu lat jest związana z Towarzystwem Międzynarodowych Kursów Muzycznych im. Jerzego Hellera, pełniąc w jego zarządzie funkcję wiceprezesa i zajmując się koordynacją organizacyjną i merytoryczną Międzynarodowego Kursu Muzycznego w Opolu. Od 2020 jest również członkiem zarządu Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kameralistów.
IV Koncert

Zbigniew Zamachowski (recytator)
Aktor Filmowy i teatralny, autor muzyki i tekstów piosenek – artysta wszechstronny. Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi (1985). Współpracował z teatrami warszawskimi: Sceną Prezentacje, Rampa, Dramatycznym, Ateneum im. Stefana Jaracza, Syrena, na Woli im. Tadeusza Łomnickiego, Polonia, Roma, a także z Teatrem Polskiego Radia i Teatrem Telewizji Polskiej. Od 1997 roku jest związany z Teatrem Narodowym, obecnie możemy go podziwiać również na scenie Och-Teatru i Teatru Polskiego w Warszawie Laureat wielu nagród i wyróżnień, między innymi: Nagroda im. Stanisława Wyspiańskiego I stopnia za osiągnięcia aktorskie w teatrze, filmie i na estradzie (1989). Nagrodzony Metronomem, nagrodą „Sztandaru Młodych” za rolę w przedstawieniuBig Zbig Show Magdy Umer w Teatrze Rampa w Warszawie (1993). Uhonorowany Nagrodą im. prof. Aleksandra Bardiniego na 18. Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu (1997). Laureat wyróżnień Festiwalu Teatru Polskiego Radia i Teatru Telewizji Polskiej „Dwa Teatry” w Sopocie – za rolę Onego II w Piaskownicy Walczaka w reżyserii Dariusza Gajewskiego (2006) i za rolę Roberta w Balladzie o kluczu Dobrzyckiego w reżyserii Waldemara Krzystka (2008). Wyróżniony Złotą Odznaką w plebiscycie „Złota piątka” „TeleRzeczpospolitej” (1995) i Złotym Laurem „Przekroju” (1995). Laureat Nagrody im. Zbyszka Cybulskiego za role: Króla w Ludożercy, Wicia w Zadzie wielkiego wieloryba, Piotra w Dotkniętych Wiesława Saniewskiego, Seweryna w Zabij mnie, glino Jacka Bromskiego i Artura Janickiego w Dekalogu. Dziesięć Krzysztofa Kieślowskiego (1989). Laureat nagród za pierwszoplanowe role męskie Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni: za rolę Tomasza Siwka w Zawróconym Kazimierza Kutza (1994) i Mariana w Przybyli ułani Sylwestra Chęcińskiego (2006). Dwukrotny zdobywca Orła – Polskiej Nagrody Filmowej za rolę Edzia w filmie Cześć Tereska Roberta Glińskiego (2002) i za rolę Jaśka w filmie Zmruż oczy Andrzeja Jakimowskiego (2004). Wyróżniony nagrodą za całokształt twórczości na 9. Festiwalu Filmowym Opolskie Lamy (2011). Trzykrotny zdobywca Wiktora (1992, 1993, 1997), dwukrotny zdobywca „Złotej Kaczki”, nagrody miesięcznika „Film” (1995, 2002). Uhonorowany Złotym Krzyżem Zasługi (2005), Srebrnym Medalem Zasłużony Kulturze – Gloria Artis (2015) oraz Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski (2017). Szerszej publiczności znany z takich filmów jak „Wielka Majówka” ‘ Trzy Kolory Niebieski,” „Trzy kolory Biały”; „Zawrócony”; „Zmróż oczy”, „Wiedźmin” „Pitbull Ostatni pies” czy ostatni „Zieja”. Od wielu lat odwiedza sceny muzyczne w całej Polsce, gdzie koncertuje ze swoim recitalem.
IV Koncert

Herbert Piano Trio
Powstałe jesienią 2013 roku Herbert Piano Trio, jako patrona przyjęło postać wielkiego polskiego poety Zbigniewa Herberta. Debiut Tria miał miejsce w studiu koncertowym Polskiego Radia w Katowicach w 2014 r. i niedługo potem zespół rozpoczął współpracę z Fundacją im. Zbigniewa Herberta w Warszawie. Trio tworzą Bartłomiej Wezner – fortepian, Joanna Kreft – skrzypce i Dominik Płociński – wiolonczela. Muzycy są absolwentami wybitnych profesorów i artystów: Ewy Pobłockiej, Marcina Baranowskiego i Andrzeja Bauera. Herbert Piano Trio prowadzi ożywioną działalność koncertową, występując m. in: w Filharmoniach w Opolu i Gorzowie Wlk. (Koncert potrójny op. 56 L. van Beethovena), Filharmonii im. I. J Paderewskiego w Bydgoszczy, w Ośrodkach Chopinowskich w Szafarni oraz Żelazowej Woli, Studiu Polskiego Radia im. Władysława Szpilmana w Warszawie, Auli Nova w Poznaniu, Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy (na kopiach instrumentów historycznych), podczas Międzynarodowego Festiwalu im. K. Jamróz w Busku – Zdroju. Herbert Trio koncertowało również w Beethoven Haus w Bonn, Teatro Verdi w Trieście, Hochschule für Musik Franz Liszt w Weimarze, podczas Festiwalów Transvocale i PianOdra we Frankfurcie, The Mendelssohn Summer School w Hamburgu. W kwietniu 2016 roku Herbert Piano Trio zostało półfinalistą prestiżowego 7. International Joseph Joachim Wettbewerb w Weimarze. Herbert Piano Trio nagrywało m.in. dla Radio Suisse, Polskiego Radia Dwójka, Radia PiK. W 2018 roku w ramach programu Zamówienia Kompozytorskie IMiT, zespół dokonał prawykonania napisanej dla niego kompozycji Szymona Godziemby – Trytka „Elegia na odejście atramentu, lampy, pióra” do wiersza Zbigniewa Herberta na zespół wokalny i trio fortepianowe. W 2020 roku zespół nagrał Trio fortepianowe G – dur op. 40 Józefa Wieniawskiego w formie filmu dokumentalnego (w ramach programu Muzyczny Ślad IMiT z patronatem Polskiego Radia “Dwójka” i Towarzystwa Muzycznego im. Henryka Wieniawskiego). W 2021 roku ukaże się płyta “Music Stories” z kompozycjami Pawła Mykietyna, Hanny Kulenty, Ye Xiaogang, Kelly-Marie Murphy oraz Michała Dobrzyńskiego. W nagraniu kompozycji “2xH” na aktora, trio fortepianowe, perkusję i elektronikę Dobrzyńskiego wziął udział Zbigniew Zamachowski. Obecnie, w ramach programu Zamówienia Kompozytorskie NIMiT, Rafał Janiak pisze dla zespołu i Zbigniewa Zamachowskiego kompozycję „Dźwięki robotów” do tekstu Stanisława Lema. Prawykonanie utworu odbędzie się we wrześniu br. w Krakowie. Zespół czerpie inspirację uczestnicząc w kursach wielkich artystów m.in. Gregora Sigla (Artemis Quartett), Jean Paul Trio, Niklasa Schmidta (Trio Fontenay), Clive Browna czy Marcina Sikorskiego. Repertuar zespołu obejmuje utwory od klasycyzmu do muzyki współczesnej. Specjalne miejsce w emploi Herbert Piano Trio zajmuje interdyscyplinarny projekt łączący muzykę z recytacją wierszy Zbigniewa Herberta.
IV Koncert

Jan Wezner (perkusja)
Jan Wezner ur. 11.07.1990 w Nysie, Absolwent Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie perkusji prof. Grzegorza Jurczyka oraz Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nysie w klasie perkusji jazzowej dr. Adama Buczka. Obecnie zatrudniony na stanowisku nauczyciela gry na perkusji w Państwowej Szkole Muzycznej I st. w Głuchołazach oraz Prudniku. Udziela się jako perkusista jazzowy i klasyczny. Jest członkiem takich formacji jak: Take Style, Saxesfull Plus oraz rodzinnego zespołu Wezner Ensemble. Współpracował z wieloma polskimi orkiestrami (m. in. Sinfonia Iuventus, Orkiestry Filharmonii w Gorzowie Wlkp., Bydgoszczy, Capella Bydgostiensis, Toruńska Orkiestra Symfoniczna). Występował w czołowych instytucjach kulturalnych w kraju (Filharmonia: Narodowa, Bałtycka, Lubelska, Pomorska, NFM we Wrocławiu, Sala koncertowa UMFC w Warszawie). Współpracuje ze skrzypkiem Vadimem Brodskim (Brodski Jazz Quartet). Prawykonywał utwór „2xH” do poezji Zbigniewa Herberta oraz Fragmentów księgi Hioba na aktora, kwintet fortepianowy, perkusję i elektronikę Michała Dobrzyńskiego zrealizowanego w ramach programu Zamówień Kompozytorskich IMIT (2018). Uczestniczył również w premierze fonograficznej kompozycji Dobrzyńskiego „Continuum” na dwa fortepiany i perkusję (nagranie dla firmy DUX). W wolnych chwilach rozwija umiejętność gry na cymbałach wileńskich.
V Koncert

Celina Kotz (skrzypce)
Celina Kotz jest jedną z najciekawszych skrzypaczek młodego pokolenia. Jej interpretacje zachwycają publiczność i budzą uznanie jury wielu konkursów. Mimo młodego wieku aktywnie angażuje się na wielu płaszczyznach polskiego rynku muzycznego. Jest artystką wszechstronną – równie istotny jest dla niej rozwój solistyczny, kameralny, orkiestrowy jak również organizacja życia muzycznego. Jest laureatką Nagrody Publiczności XV Międzynarodowego Konkursu im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu. Debiutowała z towarzyszeniem orkiestry Filharmonii Poznańskiej mając 11 lat i od tego czasu regularnie koncertuje. Występowała z większością polskich, a także wieloma zagranicznymi orkiestrami, współpracując przy tym z dyrygentami światowej sławy takimi jak Christoph Poppen, Yuki Miyagi, Jesús Medina, Grzegorz Nowak czy José Maria Florêncio. W 2016 roku podczas trasy koncertowej po USA zadebiutowała w nowojorskiej Carnegie Hall. Występowała także w wielu krajach Europy oraz Azji. Ważną częścią jej aktywności jest kameralistyka. Od wielu lat koncertuje z pianistą Marcinem Sikorskim. Współtworzy również Trio im. Wiłkomirskich nad którym patronat objęli Wanda i Józef Wiłkomirscy, a którego debiutancka płyta otrzymała nominację do prestiżowej nagrody International Classical Music Awards.
Angażuje się również w kameralne projekty z wybitnymi artystami, takimi jak: Katarzyna Duda, Katarzyna Budnik, Bartłomiej Nizioł, Klaudiusz Baran, Marek Bracha, Maciej Frąckiewicz, Marcin Zdunik czy Janusz Wawrowski. Jest współzałożycielką, dyrektorem artystycznym oraz koncertmistrzem Polish Soloists String Orchestra, a także członkiem orkiestry Sinfonia Varsovia.
Artystce bliska jest też działalność pedagogiczna – pracuje z dziećmi oraz młodzieżą w ramach warsztatów i kursów muzycznych. Jest stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, programu stypendialnego Młoda Polska, Prezydenta Poznania, Stowarzyszenia Business and Professional Women’s Club, a także fundacji Pro Bono Musicae i Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci. Celina Kotz swoją przygodę ze skrzypcami rozpoczęła w wieku 6 lat. Uczyła się pod kierunkiem wybitnych pedagogów poznańskiej szkoły skrzypcowej – Kariny Gidaszewskiej oraz Bartosza Bryły. Realizowała także program stypendialny na Universitat fur Musik und darstellende Kunst w Wiedniu w klasie Stefana Kamilarova. Artystka gra na skrzypcach Jacka Steczkowskiego z 2010 roku.
V Koncert

Maciej Kułakowski (wiolonczela)
Urodzony w 1996 roku w Gdańsku. Grę na wiolonczeli rozpoczął w wieku sześciu lat w klasie wiolonczeli prof. Jadwigi Ewald. Jest laureatem Konkursu Królowej Elżbiety w Brukseli oraz zdobywcą I nagrody oraz nagrody specjalnej na X Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie. Od 2019 roku reprezentuje Londyńską agencję Young Classical Artists Trust (YCAT). Jako solista występował w wielu krajach Europy i Świata m.in. z Orkiestrą Filharmonii Narodowej w Warszawie, Sinfoniettą Cracovią, Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus, London Mozart Players, Kammerphilharmonie Bremen, Brussels Philharmony Orchestra, St. Petersburg Symphony Orchestra, Calgary Symphony Orchestra oraz Aukso: Orkiestra Kameralna Miasta Tychy. Jako kameralista brał udział w takich festiwalach jak: Piatigorsky Cello Festival w Los Angeles, Beijing Cello Festival, Festiwal im. Krzysztofa Pendereckiego, Festiwal im. Witolda Lutosławskiego, Festiwal im. Ignacego Jana Paderewskiego, Moritzburg Festival, Kronberg Festival, Krzyżowa Music, Hohenstaufen Kammermusik Festival czy Munich Rising Stars. Współpracował z takimi muzykami jak Krzysztof Penderecki, Emanuel Ax, Christoph Eschenbach, Viviane Hagner, Charles Neidich, Arnold Steinhardt, Jan Vogler, Lawrence Power i Kian Soltani oraz dyrygentami: Marek Moś, Marek Pijarowski, Eivind Gullberg Jensen, Frank Braley i Stéphane Denève w szerokim zakresie repertuaru. Inne ważne wydarzenia to premiera dedykowanego specjalnie dla niego dzieła “McKulak” napisanego przez Tadeusza Kassaka z zespołem Kassak Brass Ensemble oraz rezydencja w Międzynarodowej Akademii Seiji Ozawy w Szwajcarii. Jako członek Tria im. Wilkormirskich koncertował w całej Polsce i wpólnie z nim nagrał muzykę Antona Arensky’ego dla wytwórni DUX. Jest też członkiem warszawskiego zespołu wiolonczelowego o nazwie “Cellonet” prowadzonego przez Andrzeja Bauera. Maciej studiuje od 2017 roku u Wolfganga Emanuela Schmidta w Kronberg Academy. W 2016 roku otrzymał stypendium i nagrodę specjalną od Deutsche Stiftung Musikleben podczas Deutscher Musikwettbewerb, a w 2015 roku zdobył II nagrodę na konkursie TONALI w Hamburgu (2015). W roku 2010, 2012 i 2013 otrzymał stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz został laureatem konkursu Narodowego Centrum Kultury – Młoda Polska. Wcześniej studiował u dr Marcina Zdunika na Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, Mannheim Universitat oraz Hochscuhle fur Musik Franza Liszta w Weimarze. Brał udział w wielu kursach mistrzowskich gdzie kształcił się u wybitnych pedagogów takich jak: Sir Andras Schiff, Gidon Kremer, Steven Isserlis, Frans Helmerson, Mischa Maisky, Truls Mørk, Gary Hoffman, Phillippe Muller, Jens Peter Maintz, Ivan Monighetti czy Andrzej Bauer. Gra na współczesnej wiolonczeli Thorstena Theisa z 2014 roku.
V Koncert

Łukasz Trepczyński (fortepian)
Łukasz Trepczyński w 2009 roku ukończył studia w Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach w klasie fortepianu prof. Andrzeja Jasińskiego oraz w klasie kameralistyki prof. Reginy Michalak. Obecnie jest pedagogiem w katedrze fortepianu macierzystej Uczelni. Jest również nauczycielem w PSM I i II st. im. M. Karłowicza w Katowicach. Podczas swej edukacji uczestniczył w kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez: K. Zimermana, V. Kraineva, J. C. Vanden Eyndena czy Dang Thai Sona. Był wielokrotnym stypendystą, m.in.: Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w latach 2003-2009; Funduszu Pomocy Młodym Talentom Jolanty i Aleksandra Kwaśniewskich w 2000 roku; Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci w latach 2003/2004. Brał udział w licznych festiwalach pianistycznych, m.in.: Festiwalu Pianistyki Polskiej (Słupsk, 2007, 2020), Międzynarodowym Festiwalu Muzycznym „Młoda Praga” (2010), Międzynarodowym Festiwalu Chopinowskim (Mariańskie Łaźnie, 2009 i 2010), Warszawskim Festiwalu Chopinowskim Filharmonii Narodowej (Warszawa, 2005). Koncertował w wielu europejskich ośrodkach muzycznych, a także w kraju, m.in. w filharmoniach: Bałtyckiej, Częstochowskiej, Koszalińskiej, Filharmonii Narodowej, NFM we Wrocławiu, NOSPR w Katowicach, Łódzkiej, Opolskiej, Podkarpackiej, Podlaskiej, Śląskiej czy Świętokrzyskiej. Laureat nagród na ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach pianistycznych, w tym: II nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Pianistycznym w Żaganiu (1999); II nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Pianistycznym im. W. Kędry w Łodzi (2002); V nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Pianistycznym im. F. Chopina dla Kandydatów do XV Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. F. Chopina w Warszawie (2005); II nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Pianistycznym im. F. Chopina w Warszawie (2006); Nagrody dla najlepszego polskiego uczestnika na VII Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. I. J. Paderewskiego w Bydgoszczy (2007); II nagrody na Konkursie Pianistycznym o Stypendium YAMAHA w Gdańsku (2008); II nagrody na VII Międzynarodowym Konkursie Chopinowskim w Mariańskich Łaźniach (2008). Od 2015 roku wspólnie z Celiną Kotz oraz Maciejem Kułakowskim współtworzy Trio im. Wiłkomirskich. Zespół otrzymał przywilej noszenia nazwy – po funkcjonującym ponad 60 lat Trio Wiłkomirskich – od prof. Wandy oraz Józefa Wiłkomirskich. Muzycy w 2016 roku nagrali dla DUX płytę z triami fortepianowymi Antona Areńskiego. Nagranie to uzyskało nominację do prestiżowej nagrody ICMA 2018.
VI Koncert

Monika Gardoń-Preinl (fortepian)
Monika Ewa Gardoń-Preinl to polska specjalistka w zakresie kameralistyki, gry na fortepianie, doktor habilitowana sztuk muzycznych, adiunkt Katedry Kameralistyki Wydziału Instrumentalnego Akademii Muzycznej w Krakowie. Studiowała w Akademii Muzycznej w Krakowie, którą ukończyła w 1991 w klasie Stefana Wojtasa. Obroniła pracę doktorską, 22 kwietnia 2013 habilitowała się na podstawie dorobku naukowego i pracy zatytułowanej Kwintet Es-dur KV 452 W.A. Mozarta Wielki kwintet Es-dur op.16 L. van Beethovena. Analiza dzieła a interpretacja wykonawcza w kontekście historii gatunku. Została zatrudniona na stanowisku adiunkta w Katedrze Kameralistyki na Wydziale Instrumentalnym Akademii Muzycznej w Krakowie. Piastuje funkcję kierownika w Katedrze Muzyki Dawnej. Prorektor uczelni ds. artystycznych i naukowych w kadencji 2020–2024. Wcześniej prodziekan na Wydziale Instrumentalnym Akademii Muzycznej w Krakowie. W 2018 otrzymała Brązowy Krzyż Zasługi.
VI Koncert

Jakub Jakowicz (skrzypce)
Gry na skrzypcach uczył się u swojego ojca Krzysztofa Jakowicza, pod którego kierunkiem studiował w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Był również ostatnim uczniem jednego z twórców polskiej szkoły skrzypcowej, prof. Tadeusza Wrońskiego. Koncertuje od 11 roku życia. Grał ze wszystkimi czołowymi polskimi orkiestrami. W 1998 r., na zaproszenie Krzysztofa Pendereckiego, wystąpił na festiwalu imienia kompozytora w Krakowie, prezentując Capriccio per violino e orchestra pod batutą Jerzego Maksymiuka. W 2001 r. skrzypek zadebiutował z Filharmonikami Monachijskimi pod dyrekcją Pinchasa Steinberga, wykonując I Koncert skrzypcowy Karola Szymanowskiego. Od tego czasu występował jako solista z wieloma renomowanymi orkiestrami, m.in. z Orkiestrą Filharmonii Narodowej w Warszawie, Orchestra del Maggio Musicale we Florencji, Filharmonią Czeską w Pradze, Orchestra di Santa Cecilia w Rzymie, Filharmonią Drezdeńską, Orchestre de la Suisse Romande w Genewie, Orquesta Nacional w Madrycie, Royal Stockholm Philharmonic, Orquestra Sinfônica do Estado de São Paulo i Concerto Köln. Współpracował z takimi dyrygentami, jak Pinchas Steinberg, Jerzy Semkow, Antoni Wit, Jerzy Maksymiuk, Jacek Kaspszyk, Kazimierz Kord, Jan Krenz, Yan Pascal Tortelier, Eiji Oue, Marek Pijarowski, Krzysztof Penderecki, Agnieszka Duczmal, Kirill Karabits, Michail Jurowski, Marc Minkowski czy Stefan Solyom. W latach 2009 oraz 2011 na zaproszenie Antoniego Wita artysta brał udział jako solista w tournées koncertowych Orkiestry Filharmonii Narodowej w Wielkiej Brytanii. Jako kameralista Jakub Jakowicz od lat tworzy duet skrzypcowy z ojcem, Krzysztofem. Od 2000 r. gra z pianistą Bartoszem Bednarczykiem – wspólnie nagrali płyty Subito (Polskie Radio), Beethoven Violin Sonatas (Subito Records), krążek z Partitą Witolda Lutosławskiego (CD Accord) oraz płytę z muzyką kameralną Franza Schuberta (Polskie Radio). Artysta występował ponadto z takimi muzykami, jak Heinz Holliger, Paul Gulda, Jan Krzysztof Broja, Michel Lethiec, Anna Maria Staśkiewicz, Ruth Killius, Katarzyna Budnik-Gałązka, Ryszard Groblewski, Avri Levitan, Ursula Smith, Daniel Müller-Schott, Andrzej Bauer, Rafał Kwiatkowski, Marcin Zdunik, Karol Marianowski oraz Zvi Plesser. Jest również związany z dwoma kwartetami smyczkowymi: w latach 2008–2014 był prymariuszem Lutosławski Quartet, z którym dokonał m.in. nagrania kompletu kwartetów smyczkowych Grażyny Bacewicz, a od 2006 r. jest członkiem Zehetmair Quartet, zespołu stworzonego przez austriackiego skrzypka i dyrygenta Thomasa Zehetmaira. Płyta zespołu (ECM) z utworami Béli Bartóka i Paula Hindemitha otrzymała nagrodę Diapason d’Or de l’Année 2007. Jakub Jakowicz w Zehetmair Quartet występował m.in. w Filharmonii Berlińskiej, Wigmore Hall w Londynie, Suntory Hall w Tokio, Gulbenkian Center w Lizbonie, Konzerthaus w Wiedniu, Zankel Hall i Y Hall w Nowym Jorku, a także na słynnych festiwalach muzycznych, m.in. w Schleswig-Holstein, Salzburgu, Lucernie, Aldeburgh czy Edynburgu. W 2014 r. zespół otrzymał prestiżową Nagrodę im. Paula Hindemitha Miasta Hanau. Jakub Jakowicz jest laureatem pierwszych nagród na konkursach skrzypcowych w Lublinie (1993), Wattrelos we Francji (1995) i Takasaki w Japonii (1999). W 2001 r. został jednym z trzech zwycięzców Międzynarodowej Trybuny Młodych Wykonawców w Bratysławie, organizowanej pod auspicjami Europejskiej Unii Radiowej i Międzynarodowej Rady Muzyki UNESCO. W 2002 r. otrzymał nagrodę Fundacji polsko-japońskiej dla najlepiej zapowiadającego się skrzypka młodej generacji. Jest także laureatem Paszportu „Polityki” za rok 2003. W 2007 r. otrzymał nagrodę „Orfeusz” podczas Festiwalu „Warszawska Jesień”, zaś w roku 2018, w uznaniu za wybitny wkład w upowszechnienie muzyki Witolda Lutosławskiego, został uhonorowany Medalem 100-lecia urodzin kompozytora, przyznawanym przez Towarzystwa im. Witolda Lutosławskiego. Artysta nosi tytuł doktora sztuk muzycznych. Uczy gry skrzypcowej na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie oraz w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Gra na instrumencie Braci Gand (Paryż, 1859), dzięki uprzejmości Fondation Jerzy Semkow.
VI Koncert

Bartosz Koziak (wiolonczela)
Jest zwycięzcą III Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego im. Witolda Lutosławskiego w 2001 r. w Warszawie, zdobywcą II nagrody na konkursach Isang Yun’a w Tongyeong (Korea) i Kijowie im. Mikola Lysenki, laureatem oraz zdobywcą nagrody specjalnej na konkursie „Praska Wiosna”, zdobywcą I nagrody na XI Międzynarodowym Konkursie Współczesnej Muzyki Kameralnej w Krakowie. Otrzymał także nagrody na Konkursach im. P. Czajkowskiego w Moskwie oraz ARD w Monachium. W 2003 roku otrzymał nagrodę specjalną Fundacji Kultury Polskiej przyznaną przez Ewę Podleś. Występował m.in. w Konzerthaus w Berlinie, Rudolfinum w Pradze, Cité de la Musique w Paryżu, Teatro Politeama w Palermo, Studiu im. Witolda Lutosławskiego i Filharmonii Narodowej w Warszawie. Jako solista współpracował z takimi orkiestrami jak: Filharmonia Narodowa, NOSPR, Sinfonia Varsovia, Sinfonietta Cracovia, Orchestre Philharmonique de Monte Carlo, Münchener Kammerorchester, Praska Filharmonia, Orkiestrami Radiowymi w Warszawie i Budapeszcie, Narodową Orkiestrą Ukrainy, Młodzieżową Orkiestrą Armenii pod dyrekcją Krzysztofa Pendereckiego, Jana Krenza, Antoniego Wita, Gabriela Chmury, Jacka Kaspszyka, Massimiliano Caldi, Volodymira Syrenki, Ole Rudnera. Jako kameralista współpracuje m.in. z Kają Danczowską, Elżbietą Stefańską, Anną Marią Staśkiewicz, występuje z pianistami Justyną Danczowską, Marcinem Koziakiem, Radosławem Sobczakiem, Agnieszką Kozło. Współtworzy Warszawską Grupę Wiolonczelową „Cellonet”. Jest zapraszany na znane festiwale m.in. Warszawską Jesień, Young Euro Classic w Berlinie, Wielkanocny Festiwal im. L. van Beethovena, Mecklemburg Vorpommern, Musica Polonica Nova, Festiwal Muzyczny w Łańcucie, Chopin i jego Europa w Warszawie, Yerevan Music Perspecitves, East meets West w Korei. Od kilku lat jest regularnie zapraszany do udziału w projektach koncertowych Krzysztofa Pendereckiego. Brał udział w pierwszym nagraniu płytowym „Concerto grosso” pod dyrekcją Kompozytora. Ponadto w dyskografii Bartosza Koziaka znajdują się między innymi nagrania II Koncertu wiolonczelowego Grażyny Bacewicz, wyróżnione przez magazyn „Pizzicato” w Luksemburgu, a także, z Justyną Danczowską, utworów na wiolonczelę i fortepian w tym Sonaty „Arpeggione” F. Schuberta i „Märchenbilder” Roberta Schumanna. W roku 2015 wydał płytę z Duetami Ravela, Kodalya i Martinu nagraną z Anną Marią Staśkiewicz. Bartosz Koziak ukończył z odznaczeniem „Magna cum Laude” Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Profesora Kazimierza Michalika i Andrzeja Bauera oraz Conservatoire National Superieur de Musique de Paris w klasie Philippe’a Muller’a. Dzięki uprzejmości Kai Danczowskiej gra na XIX-wiecznej kopii instrumentu J. Guadagniniego, na którym koncertował wybitny polski wiolonczelista Dezyderiusz Danczowski. Bartosz Koziak reprezentowany jest przez Stowarzyszenie im. Ludwiga van Beethovena.
Prelegenci

dr Maciej Negrey

Muzykolog (dyplom UJ 1976) i kompozytor. Od 1979 wykłada w Akademii Muzycznej w Krakowie m.in. literaturę muzyczną i historię muzyki powszechnej, prowadzi zajęcia z zakresu analizy muzycznej, literatury specjalistycznej oraz seminarium muzyki polskiej XIX wieku. Wygłasza również wykłady poświęcone twórczości wybitnych symfoników XIX i XX wieku. Opublikował szereg prac naukowych z tego zakresu, ze szczególnym uwzględnieniem muzyki polskiej XIX i XX wieku, interesuje się także symfoniką czeską, skandynawską i angielską. Jest redaktorem działu Kompozytorzy XIX wieku w Encyklopedii Muzycznej PWM i autorem stu kilkudziesięciu haseł do tej edycji. Jako współautor, konsultant i prelegent realizuje wraz z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej projekt „Jeszcze polska muzyka”, mający na celu wykonywanie zapomnianych polskich dzieł symfonicznych XIX wieku, współpracuje z polskimi festiwalami muzycznymi i orkiestrami jako autor omówień i wykładowca. Skomponował kilkadziesiąt utworów, głównie kameralnych, a także wokalno-instrumentalnych i orkiestrowych.

dr hab. Agnieszka Draus

Dr hab. Agnieszka Draus – teoretyk muzyki, adiunkt w Katedrze Teorii i Interpretacji Dzieła Muzycznego, Dziekan Wydziału Twórczości, Interpretacji i Edukacji Muzycznej Akademii Muzycznej w Krakowie, sekretarz w Zarządzie Sekcji Muzykologów ZKP. W dotychczasowej działalności naukowej koncentruje się na problematyce muzyki współczesnej, ze szczególnym uwzględnieniem teatru muzycznego K. Pendereckiego (za pracę mgr nt. jego opery Raj utracony otrzymała Nagrodę Miasta Krakowa) oraz K. Stockhausena (za pracę dr nt. jego cyklu operowego Licht otrzymała Nagrodę ZKP im. ks. prof. Hieronima Feichta). Bada twórczość W. Lutosławskiego, M. Stachowskiego i P. Mykietyna, a także skupia uwagę na problematyce związanej z operą, performansem i muzyką najnowszą. Obok ponad 50 artykułów, w wydawnictwie AM w Krakowie opublikowała dwie książki: (1.) Cykl sceniczny “Licht” Karlheinza Stockhausena. Muzyczny teatr świata 2011, oraz (2.) Brzmienie i sens. Studia nad twórczością Marka Stachowskiego 2016 (książka została nominowana do Nagrody im. Jana Długosza). Jest także współautorką (wraz z Joanną Wiśnios) Atlasu operowego dla młodzieży.
Prowadzi zajęcia ze studentami i młodzieżą szkolną w zakresie historii muzyki, literatury, analizy muzycznej i metodologii pracy naukowej oraz kształcenia słuchu, harmonii i metodyki prowadzenia zajęć ogólnomuzycznych. Aktywnie działa przy organizacji projektów w macierzystych instytucjach jak i popularyzując muzykę w innych instytucjach edukacyjnych.
Wspierają nas
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych, w ramach programu “Muzyka”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca”.
Projekt zrealizowano przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego.
Zadanie publiczne współfinansowane ze środków Miasta Krakowa.
Prawykonanie kompozycji R. Janiaka realizowane jest we współpracy z Fundacją im. Piotra Orawskiego i dofinansowane ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.










Do ściągnięcia publikacja z III edycji festiwalu: “Krakowski Salon Muzyczny: Moniuszko-Żeleński”
Do ściągnięcia publikacja z I edycji festiwalu: “Władysław Żeleński i krakowski salon muzyczny”