VII „Rzeszowska Jesień Muzyczna”
Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów zaprasza na VII edycję festiwalu „Rzeszowska Jesień Muzyczna”. Tegoroczna edycja wypełniona będzie nie tylko wyśmienitą muzyką, ale podkreśli też najważniejsze jubileusze kulturalne roku 2023. Festiwal obejmować będzie 6 różnorodnych koncertów w Rzeszowie i 4 koncerty w regionie od 13 do 29 października. Dostęp do wszystkich koncertów będzie bezpłatny.
Organizatorzy
Partnerzy
Program festiwalu
TANSMAN TRIO
Roksana Kwaśnikowska – skrzypce
Agnieszka Podłucka – altówka
Zuzanna Sosnowska – wiolonczela
Zespół złożony z najbardziej rozpoznawalnych w Polsce instrumentalistek młodego pokolenia.
Trio o klasycznej, lecz niepopularnej na scenach muzycznych obsadzie. Specjalizuje się w muzyce XX wieku, jednak równie chętnie sięga po dzieła kompozytorów innych epok.
Laureatki konkursu Scena Muzyki Polskiej organizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca w Polsce, konkursu Tiziano Rosetti International Music Competition, Konkursu Silesia Sonans oraz międzynarodowego Festiwalu Szczecin Classic. We współpracy ze Stowarzyszeniem Polskich Muzyków Kameralistów dokonały pierwszego w historii nagrania Trio smyczkowego nr 2 autorstwa Aleksandra Tansmana, patrona zespołu.
Absolwentki Ogólnokształcącej Szkoły Muzyczną im. Zenona Brzewskiego w Warszawie, gdzie połączyła je wspólna pasja oraz chęć dzielenia się muzyką. Później, artystki kształciły się na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, Hochschule für Musik Franz Liszt w Weimarze i Escuela Superior de Musica Reina Sofia w Madrycie.
Laureatki czołowych nagród na prestiżowych konkursach międzynarodowych, takich jak Międzynarodowy Konkurs Wiolonczelowy im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie, Międzynarodowy Konkurs Muzyczny im. Michała Spisaka w Dąbrowie Górniczej, Międzynarodowy Konkurs Skrzypcowy im. Tibora Vargi w Sion. Jako doświadczone kameralistki w swym dorobku artystycznym mają także osiągnięcia na konkursach muzyki kameralnej w Kanadzie, Hiszpanii, Włoszech i Polsce.
Artystki są zapraszane na polskie festiwale muzyki kameralnej, tj. Krzyżowa Music Festival, Ensemble Festival, Festiwal Muzyki Kameralnej Q’uarto Mondi, Festiwal Trzy-Czte-Ry. Regularnie koncertują również za granicą w Niemczech, Hiszpanii, Skandynawii, Japonii, na Łotwie, we Włoszech, Namibii i USA.
TRINUS ENSEMBLE
Trinus Ensemble. Trzy głosy żeńskie połączone dążeniem do doskonałej harmonii. Zespół tworzą Adrianna Bujak–Cyran, Maria Klich oraz Matylda Staśto-Kotuła, absolwentki krakowskiej Akademii
Muzycznej, działające w wielu formacjach, łączące swoje różnorodne doświadczenia w działalności artystycznej, naukowej i pedagogicznej. W swoich programach koncertowych zespół prezentuje
przede wszystkim muzykę sakralną różnych epok, począwszy od utworów średniowiecznych, aż po kompozycje współczesne, chętnie sięgając również po repertuar tradycyjny. Fascynację muzyką średniowieczną i pracą badawczą z tekstami źródłowymi zawdzięczają żeńskiej scholi gregoriańskiej Flores Rosarum, w której śpiewają na codzień. W programie Trinus Ensemble utwory wielogłosowe a
cappella przeplatają się z monodią i wyjątkowym brzmieniem liry korbowej, na której gra Maria Klich.
Anna Maria Staśkiewicz (I skrzypce)
W 2007 ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. I. J.
Paderewskiego w Poznaniu, w klasie skrzypiec prof. Marcina
Baranowskiego. Swoje umiejętności doskonaliła między innymi
pod kierunkiem Wandy Wiłkomirskiej oraz Tatiany Grindenko.
Skrzypaczka koncertowała w: Albanii, Brazylii, Bułgarii, Chinach,
Estonii, Gruzji, Niemczech, Rosji, Słowacji, Szwajcarii, Turcji,
we Włoszech, na Ukrainie i na Litwie, a także w wielu miastach
Polski.
Współpracowała z większością krajowych zespołów
filharmonicznych (Bydgoszcz, Gdańsk, Kraków, Lublin, Łódź,
Poznań, Toruń, Warszawa, Zielona Góra), a ponadto z Narodową
Orkiestrą Polskiego Radia w Katowicach, Orkiestrą Polskiego Radia
“Amadeus”, Polską Orkiestrą Radiową, Orkiestrą Kameralną Miasta
Tychy “Aukso”, Orkiestrą Kameralną “Leopoldinum”, Orkiestrą
Kameralną “Wratislavia”, Sinfonietta Cracovia, Sinfonia Iuventus,
Sinfonia Varsovia, Sinfonia Viva.
Wśród zagranicznych zespołów, które jej partnerowały, znajdują się
orkiestry kameralne z Kaliningradu i Zurychu oraz symfoniczne
z Ankary, Getyngi, Tirany i Sao Paulo. Koncerty z jej udziałem
prowadzili m.in. Mirosław Jacek Błaszczyk, Łukasz Borowicz,
Massimiliano Caldi, Agnieszka Duczmal, José Maria Florencio,
Robert Kabara,Vladimir Kiradjiev, Jerzy Maksymiuk, Wojciech
Michniewski, Marek Moś, Maxim Vengerov.
Anna Maria Staśkiewicz wystąpiła jako solistka na estradach wielu
renomowanych sal, m.in. Municipal Theatre w Sao Paulo,
Kaisersaal we Frankfurcie nad Menem, Filharmonia Narodowa
w Warszawie, Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda
Lutosławskiego. Jako kameralistka współpracowała m.in. z Jose
Gallardo, Marcelo Nisinmanem, Olgą Pasiecznik, Ewą Pobłocką,
Marcinem Sikorskim.
Skrzypaczka jest sześciokrotną stypendystką Ministra Kultury
i Dziedzictwa Narodowego, Fundacji Yamaha Europa
oraz laureatką Programu stypendialnego Młoda Polska. Od lutego
2015 roku pracuje w orkiestrze Sinfonia Varsovia na stanowisku
koncertmistrza. Jest wykładowcą Akademii Sinfonia Varsovia,
projektu służącego doskonaleniu umiejętności gry muzyka
orkiestrowego.
Kamil Staniczek (II skrzypce)
Naukę gry na skrzypcach rozpoczął pod kierunkiem swojego ojca, skrzypka i
pedagoga Waldemara Staniczka. We wrześniu 2011r. ukończył studia na
Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w klasie skrzypiec wybitnego
pedagoga, solisty i kameralisty prof. Jana Staniendy.
Jest laureatem wielu wyróżnień na regionalnych, ogólnopolskich i
międzynarodowych konkursach skrzypcowych w kraju i za granicą. W 2009 r.
wspólnie z zespołem kameralnym Chopin Piano Quintet został finalistą
Międzynarodowego Konkursu Gianni Bergamo Classic Music Award w Lugano
(Szwajcaria). Wielokrotnie uczestniczył w Międzynarodowych Kursach Muzycznych
pod kierunkiem wybitnych pedagogów , takich jak: Marina Jaszwili, Kazimierz
Olechowski , Jan Stanienda, Bartosz Bryła, Tadeusz Gadzina, Hatto Beyerle (Alban
Berg Quartett) , Marta Gulyas, Avedis Kouyoumdjian, Peter Schumayer (Artis
Quartett).
W kwietniu 2011r. został zakwalifikowany do udziału w projekcie I, Culture Orchestra
organizowanego przez Instytut im. Adama Mickiewicza dla uczczenia polskiej
prezydencji w Unii Europejskiej. Wspólnie z I, Culture Orchestra odbył na przełomie
października i listopada 2011r. tournee po Europie grając w takich salach
koncertowych jak: Berliner Philharmonie w Berlinie, Palais des Beaux-Arts w Brukseli,
Royal Festival Hall w Londynie, Teatro Real w Madrycie, Berwaldhallen w
Sztokholmie, Operze Narodowej w Kijowie oraz Filharmonii Narodowej w Warszawie.
Orkiestra występowała pod batutą m.in. legendarnego Sir Neville’a Marriner’a.
Koncertował także jako solista ze Śląską Orkiestrą Kameralną, Gliwicką Orkiestrą
Kameralną oraz Orkiestrą Symfoniczną Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka
Chopina w Warszawie.
Od 2017r. jest liderem sekcji II skrzypiec Orkiestry Sinfonia Varsovia, z którą
koncertował w wielu krajach europejskich a także Chinach, Korei Południowej,
Japonii i Omanie, pod batutą wybitnych dyrygentów takich jak Jerzy Maksymiuk,
Marc Minkowski, Jean-Jacques Kantorow, Hubert Soudant, Marek Janowski oraz
solistami m.in. Anne-Sophie Mutter, Pinchas Zukerman, Jurij Baszmiet, Maxim
Vengerov, Julian Rachlin, Augustin Dumay, Martha Argerich. Jest także
koncertmistrzem Gliwickiej Orkiestry Kameralnej.
Od 2013r. jest członkiem kooperatywy muzycznej Hashtag Ensemble specjalizującej
się m.in. w tworzeniu i wykonywaniu muzyki współczesnej.
Katarzyna Budnik (altówka)
Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie skrzypiec prof. Mirosława Ławrynowicza, Andrzeja Gębskiego i Janusza Wawrowskiego oraz w klasie altówki prof. Piotra Reicherta. Zatrudniona na stanowisku adiunkta w klasie altówki w macierzystej uczelni. Od lutego 2014 roku pełni również funkcję lidera grupy altówek w orkiestrze Sinfonia Varsovia. We wrześniu 2013 roku została laureatką III nagrody prestiżowego konkursu ARD w Monachium. Odniosła również sukcesy w licznych konkursach krajowych i zagranicznych: 47. Międzynarodowym Konkursie im. Ludwiga van Beethovena w Hradec (2008, I nagroda), 15. Międzynarodowym Konkursie im. Johannesa Brahmsa w Pörtschach (2008, I nagroda), 8. Ogólnopolskim Konkursie Altówkowym im. Jana Rakowskiego (2008, I nagroda), Międzynarodowym Konkursie im. Maxa Rostala w Berlinie (2009, II nagroda), Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej im. Maxa Regera w Sondershausen (2009, II nagroda i Nagroda Specjalna za najlepsze wykonanie suity na altówkę solo Maxa Regera) oraz IV Międzynarodowym Konkursie im. Michała Spisaka (2010, II nagroda oraz Nagroda Specjalna). Jako solistka i kameralistka wielokrotnie koncertowała w Polsce oraz innych krajach Europy (Czechy, Austria, Niemcy, Francja). W 2010 roku brała udział w projekcie Chamber Music Connects the World organizowanym przez Kronberg Academy, gdzie grała z najwybitniejszymi muzykami: Gidonem Kremerem, Tatjaną Grindenko, Yurim Bashmetem oraz Fransem Helmersonem. Występowała na wielu renomowanych festiwalach: m.in. w Muzycznym Festiwalu w Łańcucie, Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Kameralnej ,,Muzyka na Szczytach” w Zakopanem, Kammermusikfest Lockenhaus (gdzie została zaproszona przez Gidona Kremera). W listopadzie 2013 roku ukazała się jej solowa płyta – Viola Recital, za którą altowiolistka otrzymała nagrodę Fryderyk 2014. Za wybitne osiągnięcia otrzymała stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Jest również stypendystką programu ,,Młoda Polska”. W 2013 roku została nominowana do ,,Paszportów Polityki”.
Artysta nosi tytuł doktora sztuk muzycznych. Uczy gry skrzypcowej na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie oraz w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Gra na instrumencie Braci Gand (Paryż, 1859), dzięki uprzejmości Fondation Jerzy Semkow.
Marcel Markowski (wiolonczela)
Kształcił się w Prywatnej Szkole Muzycznej Bartłomieja Budzyńskiego w Józefowie w klasie wiolonczeli prof. Tatiany Przybylskiej oraz prof. Michała Nyżnyka, Państwowej Szkole Muzycznej nr 4 im. Karola Kurpińskiego w Warszawie w klasie prof. Karola Leonowicza (ukończonej dyplomem z wynikiem celującym w 2002 roku), w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych II st. im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie wiolonczeli prof. Karola Leonowicza, Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej im. Zenona Brzewskiego w Warszawie w klasie wiolonczeli prof. Stanisława Firleja, Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej im. Henryka Wieniawskiego w Łodzi w klasie prof. Stanisława Firleja (ukończonej z wyróżnieniem), w Akademii Muzycznej im. K. i G. Bacewiczów w Łodzi w klasie prof. Stanisława Firleja (studia licencjackie ukończone z wyróżnieniem oraz studia magisterskie) oraz w ramach międzynarodowej wymiany międzyuczelnianej Erasmus w klasie prof. Michaela Flaksmana oraz Jeleny Ocic w Mannheim (Niemcy).
W latach 2014-2015 był studentem International Menuhin Music Academy w Coppet (Szwajcaria).
Jest jednym z najwybitniejszych i wyróżniających się wiolonczelistów młodego polskiego pokolenia, laureatem wielu nagród i wyróżnień. Uczestniczył w kursach mistrzowskich w Polsce, Niemczech, Szwajcarii i Holandii u wielu wybitnych profesorów, m.in.: Michael Flaksman, Jelena Ocic, Ivan Monighetti, Dominik Połoński, Tomasz Strahl, Jeroen Reuling, Pablo de Navarran, Niall Brown, Alexander Gebert.
Od czerwca 2012 roku jest muzykiem orkiestry Sinfonia Varsovia, obecnie na stanowisku lidera wiolonczel. Wielokrotnie występował również jako solista pod batutą takich dyrygentów jak Krzysztof Penderecki, Jerzy Maksymiuk, Aleksander Sladkovsky, Benjamin Ellin, Adriy Yurkevych.
Jest wykładowcą Akademii Sinfonia Varsovia, projektu służącego doskonaleniu umiejętności gry muzyka orkiestrowego.
W 2014 roku nagrał pod dyrekcją Jerzego Maksymiuka z towarzyszeniem Sinfonii Varsovii Koncert wiolonczelowy Mieczysława Weinberga (Antologia polskiej muzyki współczesnej 1939-1945), a w roku 2016 nagrał wraz z Jakubem Haufą pierwszą studyjną wersję Concerto Doppio Krzysztofa Pendereckiego (w wersji na skrzypce i wiolonczelę) pod batutą samego mistrza.
Michał Sobuś (kontrabas)
Ukończył Liceum Muzyczne i Szkołę Podstawową im. Henryka Wieniawskiego w Łodzi, Liceum Muzyczne im. Karola Szymanowskiego w Rzeszowie, a następnie Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie oraz studia podyplomowe USC Thornton School of Music w Kalifornii (USA).
Współpracował z Orkiestrą Polskiego Radia w Warszawie (1998), ze Śląską Orkiestrą Kameralną (2000-2002), AYS Symphony Orchestra, YMF Debut Orchestra (2000-2002), USC Chamber Orchestra (2001), USC Symphony Orchestra (2002), Mahler Chamber Orchestra (2002), orkiestrą Sinfonietta Cracovia (2002) oraz z Operą Narodową w Warszawie (2003).
Jolanta Kowalska-Pawlikowska (sopran)
Jolanta Pawlikowska ukończyła z wyróżnieniem zarówno Akademię Muzyczną w Krakowie (klasa śpiewu prof. dr hab. Agnieszki Monasterskiej) jak też studia podyplomowe w Guildhall School of Music&Drama w Londynie. Trzykrotna Stypendystka Ministra Kultury (2004/05, 2005/06, 2006/07), Miasta Krakowa (Stypendium „Twórcze”, 2009) oraz programu „Młoda Polska” (2009). Jest laureatką nagród na międzynarodowych konkursach wokalnych takich jak: Bach Singer’s Prize w Londynie (2008, I nagroda), The Thelma King (2009, I nagroda), Międzynarodowy Konkurs im. Ady Sari w Nowym Sączu (2011, III nagroda), Międzynarodowy Konkurs im. J. S. Bacha w Lipsku (2008, Nagroda Fundacji Bach-Marschall), XXXIX Festiwal „Varaždin Baroque Evenings” w Chorwacji (2009, Nagroda „Jurica Murai Prize” za najlepszą interpretację), a także wyróżnienia m.in. na Mozartowskim Konkursie Wokalnym w Londynie (2008). Od 2003 r. współpracuje z Zespołem Capella Cracoviensis, z którym koncertowała m.in. w Kazachstanie, Francji, Szwajcarii, Niemczech, Finlandii, Chorwacji, Włoszech, na Ukrainie, Białorusi. Występowała z dyrygentami t.j.: Marc Minkowski, Andrew Parrott, Ottavio Dantone, Jordi Savall, Ralf Sochaczevsky, Andreas Spering, David Shemer, Alexander Liebreicht, Piotr Sułkowski, Stanisław Krawczyński i in.. Wystąpiła między innymi na koncercie w Versailles wraz z Jordi Savallem czy na Festiwalu Opera Rara w „Koronacji Poppei” H. Purcella pod batutą Claudio Cavina z zespołem La Venexiana. Prócz działalności artystycznej Jolanta Pawlikowska zajmuje się dydaktyką jako doktor sztuk na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej w Krakowie.
Dominika Grzybacz (fortepian)
Dominika Grzybacz ukończyła (z wyróżnieniem) Akademię Muzyczną w Krakowie (klasa fortepianu dra hab. Piotra Machnika) i aktualnie kontynuuje edukację artystyczną w ramach Szkoły Doktorskiej na macierzystej uczelni. W kręgu jej zainteresowań znajduje się przede wszystkim kameralistyka, której uczyła się pod kierunkiem prof. dr h.c. Kai Danczowskiej, dr Justyny Danczowskiej oraz dra hab. Bartłomieja Kominka. Jest laureatką kilkudziesięciu konkursów pianistycznych, takich jak m. in., Ogólnopolskie Przesłuchania Centrum Edukacji Artystycznej Uczniów Klas Fortepianu Szkół Muzycznych II st. w Warszawie (II nagroda), Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina dla Dzieci i Młodzieży w Szafarni (III nagroda oraz dwie nagrody specjalne), Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Ludwika Stefańskiego w Płocku (Grand Prix), Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny w Valletcie na Malcie (II nagroda), Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny Palma d’oro w Finale Ligure we Włoszech (III nagroda). Otrzymała stypendia: Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (czterokrotnie), Ministra Edukacji Narodowej, Fundacji Pro Musica Bona. Występowała jako solistka lub kameralistka na festiwalach muzycznych takich jak m. in., „Dni Muzyki Feliksa Mendelssohna”, Międzynarodowy Festiwal Chopinowski w Dusznikach-Zdroju, Międzynarodowy Festiwal Duetów Fortepianowych Duettissimo! w Krakowie, Międzynarodowy Festiwal „Muzyka w Starym Krakowie”, Międzynarodowy Festiwal Młodych Laureatów Konkursów Muzycznych „SILESIA” w Katowicach, „Krakowska Jesień Muzyczna”, cykl „Środa Młodych” w Sali Kameralnej NOSPR-u.
Miranda Liu (skrzypce, Węgry)
Pochodząca z Kalifornii skrzypaczka węgierska. Studiowała w salzburskim Mozarteum (najmłodsza studentka skrzypiec w historii tej uczelni, przyjęta w wieku 14 lat) oraz w Akademii Muzycznej im. Ferenca Liszta w Budapeszcie. W 2016 roku András Keller mianował ją koncertmistrzem orkiestry Concerto Budapest, jednej z najstarszych i najważniejszych orkiestr symfonicznych na Węgrzech.
Jest założycielką i pierwszą skrzypaczką European String Quartet i Kwartetu V4, a także założycielką i dyrektorem artystycznym New Millennium International Chamber Music Festival and Master Classes (Budapeszt). Regularnie gości jako solistka i kameralistka na międzynarodowych festiwalach. Występowała m.in. w Carnegie Hall, Barbican Centre, Wigmore Hall, wiedeńskim Konzerthausie i Mozarteum w Salzburgu. Od czasu swojego pierwszego występu z orkiestrą (w wieku 8 lat), koncertowała z takimi zespołami jak: Concerto Budapest, Orkiestra Filharmonii Krakowskiej, New World Symphony, Las Vegas Philharmonic, Rhode Island Philharmonic Orchestra, Litewska Filharmonia Narodowa, Norddeutsche Philharmonie Rostock, Philharmonie Salzburg oraz Rumuńska Radiowa Orkiestra Symfoniczna. Jej repertuar koncertowy obejmuje ponad 70 utworów na skrzypce i orkiestrę.
Daniel Rumler (skrzypce, Słowacja)
Słowacki skrzypek, członek Orkiestry Filharmonii Słowackiej (od 2018), stały współpracownik orkiestr Camerata Zürich i Ensemble Corund Luzern. Studiował w Konserwatorium w Pardubicach u Jiříego Kuchválka, w Akademii Sztuk Scenicznych w Pradze u Jiříego Tomáška oraz w Uniwersytecie Nauk i Sztuk Stosowanych w Lucernie u Igora Karško i Guiliana Carmignoli. Na tej ostatniej uczelni uzyskał również stopień magistra pedagogiki. W latach 2015–2017 występował regularnie z Musikkollegium Winterthur oraz Sinfonieorchester Biel-Solothurn. Jako kameralista brał udział w festiwalach: „Konwergencje” (Bratysława), „Konfrontacje” (Nitra), Murten Classics oraz w Festiwalu Muzycznym w Lucernie. Współpracował ze Słowacką Orkiestrą Młodzieżową, a w 2021 roku został wykładowcą Konserwatorium w Bratysławie. Posiada bogate doświadczenie w aranżowaniu i komponowaniu muzyki. Niektóre z jego transkrypcji zostały nagrane dla ECM Records i szwajcarskiego radia SRF.
Tomáš Krejbich (altówka, Czechy)
Czeski altowiolista, członek Praskiej Orkiestry Symfonicznej i Sedláček Quartet. Wykształcony na skrzypka, swoje studia altowiolistyczne rozpoczął w 2011 roku. Kształcił się w Akademii Sztuk Scenicznych w Pradze (u Jana Pěruški) oraz w Królewskiej Akademii Muzycznej w Kopenhadze (u Tima Frederiksena i Larsa Andersa Tomtera). W czasie studiów brał udział w wielu festiwalach i kursach mistrzowskich (Kyoto International Music Students Festival, Międzynarodowe Forum Muzyczne w Trencie (Słowenia) czy Karen Tuttle Coordination Conference), pod kierunkiem Elmara Landerera (Wiener Philharmoniker), Rogera Benedicta (Sydney Symphony Orchestra) i Pietera Schoemana (London Philharmonic Orchestra). W 2016 roku wystąpił jako solista w Brahms-Saal Wiedeńskiego Towarzystwa Muzycznego, a rok później – z Borisem Kusznirem, Nikołajem Znajderem i Miszą Quintem – na Międzynarodowym Festiwalu Muzycznym Sulzbach-Rosenberg InterHarmony. Koncertował z zespołami, takimi jak: Młodzieżowa Orkiestra Unii Europejskiej, Filharmonia Praska, Barocco Sempre Giovane i Praska Orkiestra Kameralna, a także z wybitnymi dyrygentami: Jiřím Bělohlávkiem, Jakubem Hrůšą i Gianandrea Nosedą, oraz solistami: Alisą Weilerstein, Giuliano Carmignolą, Pinchasem Zuckermanem, Janą Bouškovą, Anną Netrebko i Dianą Damrau. Gościł w renomowanych salach: berlińskim Konzerthausie, Concertgebouw, Usher Hall (Edynburg) i Królewskim Teatrze Operowym w Maskacie (Oman).
Bartosz Koziak (wiolonczela, Polska)
Jest zwycięzcą III Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego im. Witolda Lutosławskiego w 2001 r. w Warszawie, zdobywcą II nagrody na konkursach Isang Yun’a w Tongyeong (Korea) i Kijowie im. Mikola Lysenki, laureatem oraz zdobywcą nagrody specjalnej na konkursie „Praska Wiosna”, zdobywcą I nagrody na XI Międzynarodowym Konkursie Współczesnej Muzyki Kameralnej w Krakowie. Otrzymał także nagrody na Konkursach im. P. Czajkowskiego w Moskwie oraz ARD w Monachium. W 2003 roku otrzymał nagrodę specjalną Fundacji Kultury Polskiej przyznaną przez Ewę Podleś. Występował m.in. w Konzerthaus w Berlinie, Rudolfinum w Pradze, Cité de la Musique w Paryżu, Teatro Politeama w Palermo, Studiu im. Witolda Lutosławskiego i Filharmonii Narodowej w Warszawie. Jako solista współpracował z takimi orkiestrami jak: Filharmonia Narodowa, NOSPR, Sinfonia Varsovia, Sinfonietta Cracovia, Orchestre Philharmonique de Monte Carlo, Münchener Kammerorchester, Praska Filharmonia, Orkiestrami Radiowymi w Warszawie i Budapeszcie, Narodową Orkiestrą Ukrainy, Młodzieżową Orkiestrą Armenii pod dyrekcją Krzysztofa Pendereckiego, Jana Krenza, Antoniego Wita, Gabriela Chmury, Jacka Kaspszyka, Massimiliano Caldi, Volodymira Syrenki, Ole Rudnera. Jako kameralista współpracuje m.in. z Kają Danczowską, Elżbietą Stefańską, Anną Marią Staśkiewicz, występuje z pianistami Justyną Danczowską, Marcinem Koziakiem, Radosławem Sobczakiem, Agnieszką Kozło. Współtworzy Warszawską Grupę Wiolonczelową „Cellonet”. Jest zapraszany na znane festiwale m.in. Warszawską Jesień, Young Euro Classic w Berlinie, Wielkanocny Festiwal im. L. van Beethovena, Mecklemburg Vorpommern, Musica Polonica Nova, Festiwal Muzyczny w Łańcucie, Chopin i jego Europa w Warszawie, Yerevan Music Perspecitves, East meets West w Korei. Od kilku lat jest regularnie zapraszany do udziału w projektach koncertowych Krzysztofa Pendereckiego. Brał udział w pierwszym nagraniu płytowym „Concerto grosso” pod dyrekcją Kompozytora. Ponadto w dyskografii Bartosza Koziaka znajdują się między innymi nagrania II Koncertu wiolonczelowego Grażyny Bacewicz, wyróżnione przez magazyn „Pizzicato” w Luksemburgu, a także, z Justyną Danczowską, utworów na wiolonczelę i fortepian w tym Sonaty „Arpeggione” F. Schuberta i „Märchenbilder” Roberta Schumanna. W roku 2015 wydał płytę z Duetami Ravela, Kodalya i Martinu nagraną z Anną Marią Staśkiewicz. Bartosz Koziak ukończył z odznaczeniem „Magna cum Laude” Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Profesora Kazimierza Michalika i Andrzeja Bauera oraz Conservatoire National Superieur de Musique de Paris w klasie Philippe’a Muller’a. Dzięki uprzejmości Kai Danczowskiej gra na XIX-wiecznej kopii instrumentu J. Guadagniniego, na którym koncertował wybitny polski wiolonczelista Dezyderiusz Danczowski. Bartosz Koziak reprezentowany jest przez Stowarzyszenie im. Ludwiga van Beethovena.
Grzegorz Mania (fortepian)
Ukończył z wyróżnieniem studia pianistyczne pod kierunkiem prof. Stefana Wojtasa w Akademii Muzycznej w Krakowie, równocześnie na Uniwersytecie Jagiellońskim ukończył studia prawnicze. W 2017 r. uzyskał stopień doktora nauk prawnych za pracę poświęconą muzyce w prawie autorskim, przygotowaną pod kierunkiem prof. dr hab. Janusza Barty. Ukończył również z wyróżnieniem studia pianistyczne w Guildhall School of Music and Drama w Londynie, gdzie studiował pod kierunkiem prof. Martina Rosco’e, prof. Charles’a Owen’a oraz prof. Caroline Palmer. Jako solista i kameralista występował w kraju i za granicą, koncertując m.in. w Filharmonii Krakowskiej, Zielonogórskiej, NOSPR, St. Martin in the Fields w Londynie, a takżew Operze oraz Konserwatorium Muzycznym w Hanoi (Wietnam). Występował m.in. podczas Festiwalu „Emanacje” oraz Dni Muzyki Feliksa Mendelssohna. Regularnie koncertuje w Wielkiej Brytanii, wykonując repertuar solowy i kameralny, koncertował także we Francji, w Norwegii, Niemczech, Austrii, Włoszech, Islandii, Izraelu i Stanach Zjednoczonych. Uczestniczył w warsztatach wykonawczych i klasach mistrzowskich m.in. z: Krzysztofem Śmietaną, Wiesławem Kwaśnym, Peterem S. Buck’iem, Anthonym Spiri’m, Triem Altenberg, Jerome’m Rose’m, Wolfgangiem Redik’iem, Ewą Bukojemską, Alisdair’em Beatson’em, Carole Pressland, Victorem Rosenbaum’em, Kają Danczowską. Był uczestnikiem Międzynarodowych Kursów Muzyki Kameralnej w Puławach (2003-2005), a także finalistą międzynarodowych konkursów kameralnych i solowych. Jest doświadczonym i wszechstronnym muzykiem-kameralistą i akompaniatorem nagradzanym podczas konkursów instrumentalnych. Współpracował z wieloma znakomitymi solistami, wspólnie z pianistą Piotrem Różańskim współtworzy Zarębski Piano Duo. Uczestniczył w wielu konferencjach naukowych, jest autorem i współautorem artykułów i glos prawniczych, a także współautorem podręcznika do prawa autorskiego dla nauczycieli szkół artystycznych. Wspólnie z dr hab. Moniką Gardoń-Preinl przygotował dla PWM podręcznik do czytania a vista dla uczniów średnich szkół muzycznych. Obecnie pracuje jako nauczyciel fortepianu, akompaniator, a jednocześnie jako radca prawny współpracuje z Grupą Adwokacką Kraków. Jest współzałożycielem oraz prezesem Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kameralistów. Koordynował liczne projekty krajowe i międzynarodowe, m.in. wymiany młodzieży, tournée koncertowe oraz organizację festiwali, konkursów i konferencji naukowych. W 2018 r. otrzymał (wspólnie z prof. S. Wojtasem) Nagrodę Województwa Małopolskiego Ars Quaerendi za wybitne działania na rzecz rozwoju i promocji kultury. Jest także stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka” realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Dofinansowano z budżetu Województwa Podkarpackiego.
The project is co-financed by the Governments of Czechia, Hungary, Poland and Slovakia through Visegrad Grants from International Visegrad Fund. The mission of the fund is to advance ideas for sustainable regional cooperation in Central Europe