4 edycja – Wielkanocny Festiwal Kameralny
Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów zaprasza na 4. edycję Wielkanocnego Festiwalu Kameralnego, który odbędzie się od 23 do 27 marca. Podczas tegorocznej edycji zaplanowano występy artystów najwybitniejszych polskich instrumentalistów. Uwzględniono utwory nieznane, nowe, jak i tradycyjny repertuar złożony lubianych arcydzieł. Wydarzenia odbędą się w Galerii BWA, Muzeum Ziemi Lubuskiej oraz w Pałacu w Starym Kisielinie-Zielonogórskim Ośrodku Kultury. Wstęp na wszystkie wydarzenia jest bezpłatny.
Projekt graficzny: Jakub Kamiński
https://www.jakubkaminski.com/
Organizatorzy
Partnerzy
Anna Maria Staśkiewicz (I skrzypce)
W 2007 ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. I. J.
Paderewskiego w Poznaniu, w klasie skrzypiec prof. Marcina
Baranowskiego. Swoje umiejętności doskonaliła między innymi
pod kierunkiem Wandy Wiłkomirskiej oraz Tatiany Grindenko.
Skrzypaczka koncertowała w: Albanii, Brazylii, Bułgarii, Chinach,
Estonii, Gruzji, Niemczech, Rosji, Słowacji, Szwajcarii, Turcji,
we Włoszech, na Ukrainie i na Litwie, a także w wielu miastach
Polski.
Współpracowała z większością krajowych zespołów
filharmonicznych (Bydgoszcz, Gdańsk, Kraków, Lublin, Łódź,
Poznań, Toruń, Warszawa, Zielona Góra), a ponadto z Narodową
Orkiestrą Polskiego Radia w Katowicach, Orkiestrą Polskiego Radia
“Amadeus”, Polską Orkiestrą Radiową, Orkiestrą Kameralną Miasta
Tychy “Aukso”, Orkiestrą Kameralną “Leopoldinum”, Orkiestrą
Kameralną “Wratislavia”, Sinfonietta Cracovia, Sinfonia Iuventus,
Sinfonia Varsovia, Sinfonia Viva.
Wśród zagranicznych zespołów, które jej partnerowały, znajdują się
orkiestry kameralne z Kaliningradu i Zurychu oraz symfoniczne
z Ankary, Getyngi, Tirany i Sao Paulo. Koncerty z jej udziałem
prowadzili m.in. Mirosław Jacek Błaszczyk, Łukasz Borowicz,
Massimiliano Caldi, Agnieszka Duczmal, José Maria Florencio,
Robert Kabara,Vladimir Kiradjiev, Jerzy Maksymiuk, Wojciech
Michniewski, Marek Moś, Maxim Vengerov.
Anna Maria Staśkiewicz wystąpiła jako solistka na estradach wielu
renomowanych sal, m.in. Municipal Theatre w Sao Paulo,
Kaisersaal we Frankfurcie nad Menem, Filharmonia Narodowa
w Warszawie, Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda
Lutosławskiego. Jako kameralistka współpracowała m.in. z Jose
Gallardo, Marcelo Nisinmanem, Olgą Pasiecznik, Ewą Pobłocką,
Marcinem Sikorskim.
Skrzypaczka jest sześciokrotną stypendystką Ministra Kultury
i Dziedzictwa Narodowego, Fundacji Yamaha Europa
oraz laureatką Programu stypendialnego Młoda Polska. Od lutego
2015 roku pracuje w orkiestrze Sinfonia Varsovia na stanowisku
koncertmistrza. Jest wykładowcą Akademii Sinfonia Varsovia,
projektu służącego doskonaleniu umiejętności gry muzyka
orkiestrowego.
Kamil Staniczek (II skrzypce)
Naukę gry na skrzypcach rozpoczął pod kierunkiem swojego ojca, skrzypka i pedagoga Waldemara Staniczka. We wrześniu 2011r. ukończył studia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w klasie skrzypiec wybitnego pedagoga, solisty i kameralisty prof. Jana Staniendy. Jest laureatem wielu wyróżnień na regionalnych, ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach skrzypcowych w kraju i za granicą. W 2009 r. wspólnie z zespołem kameralnym Chopin Piano Quintet został finalistą Międzynarodowego Konkursu Gianni Bergamo Classic Music Award w Lugano (Szwajcaria). Wielokrotnie uczestniczył w Międzynarodowych Kursach Muzycznych pod kierunkiem wybitnych pedagogów , takich jak: Marina Jaszwili, Kazimierz Olechowski , Jan Stanienda, Bartosz Bryła, Tadeusz Gadzina, Hatto Beyerle (Alban Berg Quartett) , Marta Gulyas, Avedis Kouyoumdjian, Peter Schumayer (Artis Quartett). W kwietniu 2011r. został zakwalifikowany do udziału w projekcie I, Culture Orchestra
organizowanego przez Instytut im. Adama Mickiewicza dla uczczenia polskiej prezydencji w Unii Europejskiej. Wspólnie z I, Culture Orchestra odbył na przełomie października i listopada 2011r. tournee po Europie grając w takich salach koncertowych jak: Berliner Philharmonie w Berlinie, Palais des Beaux-Arts w Brukseli, Royal Festival Hall w Londynie, Teatro Real w Madrycie, Berwaldhallen w Sztokholmie, Operze Narodowej w Kijowie oraz Filharmonii Narodowej w Warszawie. Orkiestra występowała pod batutą m.in. legendarnego Sir Neville’a Marriner’a. Koncertował także jako solista ze Śląską Orkiestrą Kameralną, Gliwicką Orkiestrą Kameralną oraz Orkiestrą Symfoniczną Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Od 2017r. jest liderem sekcji II skrzypiec Orkiestry Sinfonia Varsovia, z którą koncertował w wielu krajach europejskich a także Chinach, Korei Południowej, Japonii i Omanie, pod batutą wybitnych dyrygentów takich jak Jerzy Maksymiuk, Marc Minkowski, Jean-Jacques Kantorow, Hubert Soudant, Marek Janowski oraz solistami m.in. Anne-Sophie Mutter, Pinchas Zukerman, Jurij Baszmiet, Maxim Vengerov, Julian Rachlin, Augustin Dumay, Martha Argerich. Jest także koncertmistrzem Gliwickiej Orkiestry Kameralnej. Od 2013r. jest członkiem kooperatywy muzycznej Hashtag Ensemble specjalizującej się m.in. w tworzeniu i wykonywaniu muzyki współczesnej.
Katarzyna Budnik (altówka)
Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie skrzypiec prof. Mirosława Ławrynowicza, Andrzeja Gębskiego i Janusza Wawrowskiego oraz w klasie altówki prof. Piotra Reicherta. Zatrudniona na stanowisku adiunkta w klasie altówki w macierzystej uczelni. Od lutego 2014 roku pełni również funkcję lidera grupy altówek w orkiestrze Sinfonia Varsovia. We wrześniu 2013 roku została laureatką III nagrody prestiżowego konkursu ARD w Monachium. Odniosła również sukcesy w licznych konkursach krajowych i zagranicznych: 47. Międzynarodowym Konkursie im. Ludwiga van Beethovena w Hradec (2008, I nagroda), 15. Międzynarodowym Konkursie im. Johannesa Brahmsa w Pörtschach (2008, I nagroda), 8. Ogólnopolskim Konkursie Altówkowym im. Jana Rakowskiego (2008, I nagroda), Międzynarodowym Konkursie im. Maxa Rostala w Berlinie (2009, II nagroda), Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej im. Maxa Regera w Sondershausen (2009, II nagroda i Nagroda Specjalna za najlepsze wykonanie suity na altówkę solo Maxa Regera) oraz IV Międzynarodowym Konkursie im. Michała Spisaka (2010, II nagroda oraz Nagroda Specjalna). Jako solistka i kameralistka wielokrotnie koncertowała w Polsce oraz innych krajach Europy (Czechy, Austria, Niemcy, Francja). W 2010 roku brała udział w projekcie Chamber Music Connects the World organizowanym przez Kronberg Academy, gdzie grała z najwybitniejszymi muzykami: Gidonem Kremerem, Tatjaną Grindenko, Yurim Bashmetem oraz Fransem Helmersonem. Występowała na wielu renomowanych festiwalach: m.in. w Muzycznym Festiwalu w Łańcucie, Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Kameralnej ,,Muzyka na Szczytach” w Zakopanem, Kammermusikfest Lockenhaus (gdzie została zaproszona przez Gidona Kremera). W listopadzie 2013 roku ukazała się jej solowa płyta – Viola Recital, za którą altowiolistka otrzymała nagrodę Fryderyk 2014. Za wybitne osiągnięcia otrzymała stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Jest również stypendystką programu ,,Młoda Polska”. W 2013 roku została nominowana do ,,Paszportów Polityki”.
Artysta nosi tytuł doktora sztuk muzycznych. Uczy gry skrzypcowej na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie oraz w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Gra na instrumencie Braci Gand (Paryż, 1859), dzięki uprzejmości Fondation Jerzy Semkow.
Marcel Markowski (wiolonczela)
Kształcił się w Prywatnej Szkole Muzycznej Bartłomieja Budzyńskiego w Józefowie w klasie wiolonczeli prof. Tatiany Przybylskiej oraz prof. Michała Nyżnyka, Państwowej Szkole Muzycznej nr 4 im. Karola Kurpińskiego w Warszawie w klasie prof. Karola Leonowicza (ukończonej dyplomem z wynikiem celującym w 2002 roku), w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych II st. im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie wiolonczeli prof. Karola Leonowicza, Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej im. Zenona Brzewskiego w Warszawie w klasie wiolonczeli prof. Stanisława Firleja, Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej im. Henryka Wieniawskiego w Łodzi w klasie prof. Stanisława Firleja (ukończonej z wyróżnieniem), w Akademii Muzycznej im. K. i G. Bacewiczów w Łodzi w klasie prof. Stanisława Firleja (studia licencjackie ukończone z wyróżnieniem oraz studia magisterskie) oraz w ramach międzynarodowej wymiany międzyuczelnianej Erasmus w klasie prof. Michaela Flaksmana oraz Jeleny Ocic w Mannheim (Niemcy). W latach 2014-2015 był studentem International Menuhin Music Academy w Coppet (Szwajcaria) Jest jednym z najwybitniejszych i wyróżniających się wiolonczelistów młodego polskiego pokolenia, laureatem wielu nagród i wyróżnień. Uczestniczył w kursach mistrzowskich w Polsce, Niemczech, Szwajcarii i Holandii u wielu wybitnych profesorów, m.in.: Michael Flaksman, Jelena Ocic, Ivan Monighetti, Dominik Połoński, Tomasz Strahl, Jeroen Reuling, Pablo de Navarran, Niall Brown, Alexander Gebert. Od czerwca 2012 roku jest muzykiem orkiestry Sinfonia Varsovia, obecnie na stanowisku lidera wiolonczel. Wielokrotnie występował również jako solista pod batutą takich dyrygentów jak Krzysztof Penderecki, Jerzy Maksymiuk, Aleksander Sladkovsky, Benjamin Ellin, Adriy Yurkevych. Jest wykładowcą Akademii Sinfonia Varsovia, projektu służącego doskonaleniu umiejętności gry muzyka orkiestrowego. W 2014 roku nagrał pod dyrekcją Jerzego Maksymiuka z towarzyszeniem Sinfonii Varsovii Koncert wiolonczelowy Mieczysława Weinberga (Antologia polskiej muzyki współczesnej 1939-1945), a w roku 2016 nagrał wraz z Jakubem Haufą pierwszą studyjną wersję Concerto Doppio Krzysztofa Pendereckiego (w wersji na skrzypce i wiolonczelę) pod batutą samego mistrza.
Michał Sobuś (kontrabas)
Ukończył Liceum Muzyczne i Szkołę Podstawową im. Henryka Wieniawskiego w Łodzi, Liceum Muzyczne im. Karola Szymanowskiego w Rzeszowie, a następnie Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie oraz studia podyplomowe USC Thornton School of Music w Kalifornii (USA).
Współpracował z Orkiestrą Polskiego Radia w Warszawie (1998), ze Śląską Orkiestrą Kameralną (2000-2002), AYS Symphony Orchestra, YMF Debut Orchestra (2000-2002), USC Chamber Orchestra (2001), USC Symphony Orchestra (2002), Mahler Chamber Orchestra (2002), orkiestrą Sinfonietta Cracovia (2002) oraz z Operą Narodową w Warszawie (2003).
Polish Violin Duo (Marta Gidaszewska/Robert Łaguniak)
Polish Violin Duo tworzą skrzypkowie Marta Gidaszewska oraz Robert Łaguniak. Zespół powstał w 2014 roku. Swoje początki miał w Poznańskiej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej II st. im M. Karłowicza w klasie dr hab. Kariny Gidaszewskiej. Obecnie Marta jest studentką Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie skrzypiec prof. Bartosza Bryły oraz dr hab. Kariny Gidaszewskiej, natomiast Robert jest absolwentem Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi w klasie skrzypiec dr hab. Kariny Gidaszewskiej. Marta i Robert od lat biorą udział w Międzynarodowych i Ogólnopolskich Konkursach skrzypcowych oraz kameralnych zdobywając zawsze czołowe lokaty. Na swoim koncie mają ponad 180 nagród m.in. na konkursach w Japonii, USA, Estonii, Serbii, Danii, Grecji, Szwecji, Anglii, Francji, Włoszech, Szwajcarii, Austrii, Bośni i Hercegowinie, Węgrzech, Niemczech, Polsce. Jako duet prowadzą ożywioną działalność koncertową. Występowali m.in. w Filharmonii Narodowej w Warszawie, Filharmonii Lubelskiej, Filharmonii Podkarpackiej w Rzeszowie, Filharmonii Poznańskiej, czy w Chinach podczas Międzynarodowej Gali w Pekinie, gdzie inaugurowali uroczyste otwarcie nowego połączenia lotniczego z Warszawy do Pekinu.
Występowali także podczas różnych festiwali i cykli koncertów, m.in. podczas Rzeszowskiej Jesieni Muzycznej, Czarnoleskiego Festiwalu Sztuk „Ująć nieuchwytne…”, cyklu koncertów „Z klasyką przez Polskę”, czy „Arcydzieła Muzyki Kameralnej”. Występowali również z orkiestrami, m.in. z Filharmonią Kameralną im. W. Lutosławskiego w Łomży, czy z Orkiestrą „Poznańskie Smyczki”. W 2020 roku zostali nominowani do nagrody „Koryfeusz Muzyki Polskiej” w kategorii „Odkrycie Roku”. Wspólnie brali udział w wielu Ogólnopolskich i Międzynarodowych Konkursach. Wśród ich najważniejszych osiągnięć można wyróżnić takie jak I nagroda i 6 nagród specjalnych na Międzynaro- dowym Konkursie Muzyki Polskiej im. Stanisława Moniuszki w Rzeszowie, Polska (2019) oraz I nagroda na Międzynarodowym Konkursie Zespołów Kameralnych im. A. Rubinsteina w Düsseldorfie, Niemcy (2019). Ponadto są zwycięzcami Międzynarodowego Konkursu Muzycznego „Concert Tours to China” w Kopenhadze, Dania (2020), zdobywcami Grand Prix na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym w Kyoto, Japonia (2021), Grand prix i nagrody specjalnej za wybitną osobowość artystyczną na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym w Łodzi, Polska (2021), Grand Prix na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. L. Bellana w Paryżu, Francja (2020), Grand Prix na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym w Wiedniu, Austria (2021), Grand Prix (Platinum Award) na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym w Quebec, Kanada (2021), Grand Prix na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym w Brukseli, Belgia (2020), Grand Prix na Międzynarodowym Konkursie „Music&Stars Awards” w Tallinie, Estonia (2020), Grand Prix na Międzynarodowym Turnieju Kameralnym w Trzech Odsłonach w Bydgoszczy, Polska (2020), Grand Prix, I nagrody oraz nagrody specjalnej za najlepsze wykonanie utworu obowiązkowego na Nadbałtyckim Konkursie Duetów Smyczkowych w Gdańsku, Polska (2020), I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. S. Prokofieva „Silk Way” w Moskwie, Rosja (2021), I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym „Odin” w Tallinnie, Estonia (2021), I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym „Magic Muse” w Moskwie, Rosja (2021), I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym „Weiner Klassiker Danubia Talents” w Budapeszcie, Węgry (2021), I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym w Moskwie, Rosja (2020), I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym „Music e-Contest” w Tallinie, Estonia (2020), I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym „OPUS 2020” w Krakowie, Polska, I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym „The Muse” w Atenach, Grecja (2020), I nagrody na Międzynarodowym Konkursie „ISCART” w Lugano, Szwajcaria (2020), I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym w Belgradzie, Serbia (2015), Grand Prix na Turnieju Kameralnym w Trzech Odsłonach w Bydgoszczy, Polska (2015), I nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Zespołów Kameralnych w Łodzi, Polska (2015), I nagrody na Turnieju Kameralnym w Trzech Odsłonach w Bydgoszczy, Polska (2014). Zostali także laureatami projektu „Scena dla Muzyki Polskiej”, organizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca. Wspólnie brali udział m.in. w programie „Scena Klasyczna” oraz „Niedziela z Narodowym Instytutem Muzyki i Tańca” w telewizji TVP Kultura, a także w audycji „Płytomania” w Programie Drugim Polskiego Radia. Występowali także w radiowej stacji Merkury Klasyka oraz w Polskim Radiu Rzeszów. W 2021 roku, przy współpracy z firmą fonograficzną DUX, duet nagrał swoją pierwszą płytę, dokonując światowej premiery fonograficznej dwóch opusów Duetów na dwoje skrzypiec polskiego zapomnianego kompozytora – Joachima Kaczkowskiego. W tym samym roku duet odbędzie trasę koncertową po Chinach, gdzie podczas 10 recitali w najbardziej prestiżowych salach koncertowych będzie prezentował zapomniane dzieła polskich kompozytorów. W 2020 roku ukazał się utwór autorstwa Michała Janochy – Attra na dwoje skrzypiec, dedykowany Polish Violin Duo.
Także w 2020 roku ukazały się dwie płyty wydane przez firmę fonograficzną DUX z nagraniami z Międzynarodowego Konkursu Muzyki Polskiej im. S. Moniuszki w Rzeszowie z ich udziałem.
Aleksander Kobus (trąbka)
Aleksander Kobus urodził się 1991 roku w Warszawie. Zdobywca nagrody specjalnej na konkursie ARD w Monachium (2018). Pierwszy trębacz – solista NFM Filharmonii Wrocławskiej. W grudniu 2016 roku wraz z Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus i maestro Krzysztofem Pendereckim, dokonał nagrania Koncertu na trąbkę i orkiestrę Krzysztofa Pendereckiego. Laureat wielu prestiżowych stypendiów
m.in. stypendium „Młoda Polska”, Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Stypendium Yamaha Music Foundation.
W 2019 roku uzyskał stopień doktora (klasa trąbki prof. Igora Cecocho) w Akademii Muzycznej
im. K. Lipińskiego, gdzie obecnie jest zatrudniony na stanowisku wykładowcy.
Monika Hanus (fortepian)
urodziła się w Zielonej Górze. Naukę gry na fortepianie rozpoczęła w wieku 7 lat w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. Mieczysława Karłowicza w klasie fortepianu prof. Karola Schmidta. W 2015 r. ukończyła studia magisterskie w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego w klasie fortepianu prof. Grzegorza Kurzyńskiego. W roku 2019 uzyskała stopień doktora (studia doktoranckie w klasie kameralistyki prof. Heleny Furmanowicz-Kurzyńskiej). Jest laureatką licznych nagród i wyróżnień w konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych. W ostatnich latach jako kameralistka zdobyła nagrody m.in.: II miejsce w Międzynarodowym Konkursie Visegrad 4 (Sárospatak, Węgry), II miejsce w Akademickim Konkursie Duetów Instrumentalnych (Wrocław), III miejsce w Ogólnopolskim Turnieju Kameralnym (Bydgoszcz) oraz wiele nagród i wyróżnień dla wyróżniającego się pianisty-kameralisty (m.in. VII Ogólnopolski Festiwal Trębaczy, Międzynarodowy Konkurs im. Michała Spisaka). Jako pianista-akompaniator brała udział w wielu w prestiżowych konkursach muzycznych, takich jak: International Competition ARD, Prague Spring Competition, Jeju Brass Competition, Aeolus Brass Competition.
Magdalena Bojanowicz (wiolonczela)
MAGDALENA BOJANOWICZ- KOZIAK jest laureatką Paszportu „Polityki” – nagrody tygodnika „Polityka” przyznawanej twórcom oraz kreatorom kultury. Zdobyła I nagrodę na 45. Międzynarodowym Konkursie Jeunesses Musicales w Belgradzie (2015), a także jest laureatką II nagrody i dwóch nagród specjalnych na VIII Międzynarodowym Konkursie im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie. Otrzymała również III nagrodę na I Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie. Spośród jej innych sukcesów konkursowych wymienić można także II nagrodę na 69. Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. Ludwiga van Beethovena w Hradec Králové (Czechy) czy wyróżnienie na 64. Międzynarodowym Konkursie „Praska Wiosna” w Pradze. Jest również finalistką Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego w Stuttgarcie (2014). Swoje umiejętności doskonaliła na kursach pod okiem takich artystów jak Julius Berger, Jens Peter Maintz, Kazimierz Michalik, Phillippe Muller, Arto Noras, Claus Reichardt czy Victoria Yagling. Była stypendystką Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci (2001- 2008) oraz Ministra Kultury i Sztuki. W 2009 roku została laureatką prestiżowego stypendium „Młoda Polska”, które pozwoliło na nagranie płyty „Satin” z polską muzyką współczesną w duecie z Maciejem Frąckiewiczem. Jako TWOgether Duo artyści zostali laureatami Paszportu Polityki za „odwagę, ryzyko i konsekwencję. (…) Za koncertowe kreacje, pobudzanie naszej wyobraźni i siłę przekonywania” oraz otrzymali nominację do Fryderyka, nagrody polskiego przemysłu fonograficznego (2013). Współpracowała jako solistka pod batutą takich dyrygentów jak: M. Caldi, G. Tchitchinadze, D. Smith, V. Schmidt-Gertenbach, R. Rivolta, M. Moś, M. Klauza, T. Wojciechowski, J. Kosek, M. Nesterowicz, P. Przytocki, W. Rodek, B. Suđić, B. Lack, E. Kovacic, J. M. Florêncio, W. Michniewski. Brała udział m.in. w licznych festiwalach ogólnopolskich oraz międzynarodowych: „Music Connects” w Grand Resort Bad Ragaz w Szwajcarii, Gulangyu Festiwal w Xiamen (Chiny), „Festival au Leman” w Thonon les Bains we Francji, „Festiwal Kameralny” w Moskwie, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” „Muzyka na szczytach” w Zakopanem, „Muzyczne przestrzenie”, Festiwal „Musica moderna” w Łodzi, „Musica Polonica Nova” we Wrocławiu, Festiwal Hubermanna w Częstochowie, „Mistrzowie Polskiej Wiolinistyki” w Zielonej Górze. Występowała m.in. w Tonhalle w Zürichu, Royal Festival Hall w Londynie, Kolarac w Belgradzie, Studio Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego w Warszawie, Filharmonii Narodowej w Warszawie. Jako solistka współpracowała z takimi orkiestrami jak: Filharmonia Narodowa, NOSPR, NFM Orkistra Leopoldinum, Sinfonietta Cracovia, AUKSO, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus, Belgrade Philharmonic Orchestra. Ma na swoim koncie liczne prawykonania utworów z orkiestrą m.in.: „Koncert wiolonczelowy” Dariusza Przybylskiego (z NOSPR wydany przez wytwórnię DUX), „Dziennik zapisany w połowie” Aleksandra Nowaka (z AUKSO, NMF), „ Koncert Podwójny” Hanny Kulenty (Na Festiwalu „Eufonie” w Filharmonii Narodowej z Orkiestrą Filharmonii Lwowskiej). Magdalena Bojanowicz ukończyła z wyróżnieniem studia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie wiolonczeli Andrzeja Bauera i Bartosza Koziaka oraz Universität der Künste w Berlinie w klasie Jensa Petera Maintza.