Duet: Agata Schmidt & Bartłomiej Wezner
Duet Agata Schmidt i Bartłomiej Wezner współpracuje od 2006 roku, regularnie powiększając swój repertuar. Duet został doceniony na wielu konkursach muzycznych, m.in. na: VI Międzynarodowym Konkursie im. Karola. Szymanowskiego (II nagroda), na XIV Międzynarodowym Konkursie im. Ady Sari w Nowym Sączu (III nagroda oraz nagroda za najlepsze wykonanie cyklu pieśni), XVII Międzynarodowym Konkursie Kameralnym im. Kiejstuta Bacewicza (3. nagroda) i 50. Międzynarodowym Konkursie Wokalnym w ‘s-Hertogenbosch.
Agata Schmidt (mezzosopran)
Jako uczestniczka paryskiego L’Atelier Lyrique debiutowała główną rolą Orfeusza w legendarnej produkcji P. Bausch Orpheus und Euridike Glucka na scenie Palais Garnier, za którą nagrodzona została dwiema prestiżowymi nagrodami: Prix l’AROP i Prix Cercle Carpeaux dla najlepszego młodego śpiewaka 2014 roku. W roli tej powróciła do Palais Garnier w 2018 roku. Na scenach francuskich debiutowała w: Ariadna na Naxos Straussa (Driada), Rusałka Dvoraka (Trzecia Nimfa) w Opéra Bastille; Gwałt na Lukrecji Brittena (Lukrecja), Stabat Mater Dvoraka w Opera Montpellier (2017) oraz w Mefistofele Boito (Marta/Pantalis) w Opera de Lyon (2018). Na scenie TWON od 2018 roku można ją usłyszeć w Madama Butterfly Pucciniego (Suzuki) oraz Czarodziejskim Flecie Mozarta (III Dama).
Koncertowała – głównie w repertuarze kameralnym i oratoryjnym – w Palais Garnier, Auditorium Maison de la Radio, Notre Dame de Paris, St. Martin-in-the-Fields, Filharmonii Narodowej w Warszawie, Elbphilharmonie w Hamburgu a także na europejskich festiwalach w: Aix-en-Provence, Verbier i Aldeburgh.
Ukończyła z wyróżnieniem bydgoską AM w klasie prof. H. Michalak (2010). Laureatka II nagrody w Międzynarodowym Konkursie Grand Prix de l’Opera (2015) oraz Konkursu im. S. Moniuszki w Warszawie za najlepsze wykonanie pieśni polskiej (2016).
Uczestniczyła w kursach AO w Warszawie (2011-2013) oraz kursach ENOA pod kierunkiem takich pedagogów, jak: E. Pessen, A. Garanča, I. Kłosińska, T. Quasthoff i J. Anderson, R. Vignoles.
Jako studentka rozpoczęła do dziś trwającą współpracę z pianistą B. Weznerem. Duet został doceniony na wielu konkursach m.in. na: VII Międzynarodowym Konkursie im. K. Szymanowskiego w Łodzi (II m-ce), na XIV Międzynarodowym Konkursie im. A. Sari w Nowym Sączu (III m-ce), XVII Międzynarodowym Konkursie Kameralnym im. K. Bacewicza w Łodzi (III m-ce)
Nadchodzace projekty :Rigoletto Verdi (Maddalena), Le Nozze di Figaro (Marcelina) w l’Opera de Lyon, Madama Butterfly Pucciniego (Suzuki) w TWON w Warszawie, Msza h-moll Bacha w FN w Warszawie, Stabat Mater Dvoraka w Pau.
Bartłomiej Wezner (fortepian)
Jest jednym z najwszechstronniejszych pianistów swojej generacji: solistą, kameralistą, pedagogiem, managerem kultury.
Jest laureatem międzynarodowych konkursów kameralnych: St Martin’s Chamber Music Competition (2011, Londyn – I nagroda), 16 Premio Trio di Trieste (2015, Triest – III nagroda), Academie de Musique de Lausanne (2015, Lozanna – laureat), 50th International Vocal Competition ‘s-Hertogenbosch (2014, Holandia – laureat w kategorii Lied Duo) oraz XVII Międzynarodowego Konkursu Muzyki Kameralnej im. Kiejstuta Bacewicza w Łodzi (2010 – III nagroda). Zdobył nagrody dla najlepszego pianisty podczas konkursów wokalnych w Warszawie (2007), Katowicach (2008), Łodzi (2009), Sopocie (2010) i w Częstochowie (2013). Jako solista zdobył Nagrodę Specjalną na VI Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. I. J. Paderewskiego w Bydgoszczy (2004) oraz Wyróżnienie na XV Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. L. Janáčka w Brnie (2008, Czechy).
Urodził się w 1981 roku w Nysie. Ukończył Akademię Muzyczną im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie fortepianu prof. Ewy Pobłockiej (2006). W latach 2002-2004 był też studentem prof. Jerzego Sulikowskiego. Równolegle studiował klawesyn u prof. Urszuli Bartkiewicz. W 2013 roku uzyskał stopień doktora sztuk muzycznych, a w 2019 habilitację. W 2014 podjął pracę w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy na stanowisku Adiunkta oraz kierownika Zakładu Kameralistyki Fortepianowej. Pełni również funkcję Kanclerza Paderewski Piano Academy w Bydgoszczy oraz dyrektora artystycznego festiwalu Muzyka w willi Blumwego.
Znaczący wpływ na estetykę wykonawczą Bartłomieja Weznera miały lekcje mistrzowskie z artystami tej miary co Maestro Janoš Starker, Stephen Kovacevich, Raphaël Pidoux (Wanderer Trio), Ewa Podleś, Kevin Kenner, Maja Nosowska, Marcin Sikorski. Koncertuje ze znakomitymi muzykami: Vadimem Brodskim, Marią Machowską, Joanną Kreft, Agatą Schmidt, Ingridą Gápovą. Jest pianistą i założycielem zespołów BMF Piano Trio, Herbert Piano Trio, Surrealistic Five. Wraz z ojcem i rodzeństwem, tworzy unikatowy rodzinny kwartet Wezner Ensemble. Jako klawesynista współpracuje z orkiestrą kameralną Capella Bydgostiensis oraz zespołem muzyki dawnej illo tempore. Występował w Polsce, Belgii, Czechach, Szwecji, Grecji, Niemczech, Serbii i Czarnogórze, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Włoszech oraz Stanach Zjednoczonych. Jako solista koncertował m.in. z Capellą Bydgostiensis, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, Filharmonią Opolską, Lwowską Narodową Orkiestrą Kameralną Akademia czy Filharmonikami Bydgoskimi.
Był pianistą– korepetytorem Mistrzowskiego Kursu Wokalnego Maestry Teresy Żylis -Gara w Pałacu w Radziejowicach (2008), warsztatów Młodzi Śpiewacy Małopolski prof. Heleny Łazarskiej i Zofii Kilanowicz w Nowym Sączu (2012), Kursu Mistrzowskiego Thomasa Hampsona w Filharmonii Gorzowskiej (2014) oraz oficjalnym pianistą XIV, XV i XVI, XVIII Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu (2011, 2013, 2015, 2019), IX Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki w Warszawie (2016), Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Karola Szymanowskiego w Katowicach (2018) oraz IV Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Karola Lipińskiego w Toruniu (2019).
Otrzymał stypendia: Piano Texas Festival and Academy w Fort Worth (2006, USA), International Dartington Summer School (2012, Wielka Brytania), Beethoven Haus w Bonn (2015, Niemcy) oraz Marszałka Województwa Kujawsko – Pomorskiego (2011, 2012, 2017) i Ministra Kultury Młoda Polska (2012).
Pianista znakomicie odnajduje się zarówno w repertuarze klasycznym jak i w muzyce XX i XXI wieku. Dokonał prawykonań i premierowych nagrań kompozycji m. in: Hanny Kulenty, Zbigniewa Bargielskiego, Roxanny Panufnik, Marcina Maseckiego, Michała Dobrzyńskiego. Jego koncerty były transmitowane przez m. in. Polskie Radio „Dwójka” i RTS Suiss. Nagrywał dla wytwórni CdAccord, Dux, Fonoteus i Acte Préalable.